Dzisiaj jest 02 gru 2024, 17:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 sie 2015, 5:28 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Witam,

mam problem związany odnośnie ładowania w skuterze (SYM Jet Euro X).
Kupiłem nowy akumulator żelowy, po czym po dniu jazdy się totalnie wyładował... mówię "Ok, być może uszkodzony, bo takie przypadki się zdarzają" ale z drugim to samo się stało. Czy to będzie do wymiany regulator napięcia, czy mogą być to bardziej szczotki alternatora? Chciałbym dodać, że jak próbuję go "odpalić" na kopa bez akumulatora, to światła dostają energii, więc teraz już sam się pogubiłem czy to na pewno jest coś uszkodzone z ładowania.

Czy miał ktoś z was też taki problem i wie jak go rozwiązać?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 sie 2015, 7:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zaopatrz się w multimetr i zmierz napięcie na klemach akumulatora przy obciążeniu silnika. Powinno być około 14.4V.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2015, 7:57 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Gummma pisze:
Zaopatrz się w multimetr i zmierz napięcie na klemach akumulatora przy obciążeniu silnika. Powinno być około 14.4V.


Nikt "nie ma". :roll: Ale to tak zawsze jest, odzywają się kiedy chcą a tak to żadnej pomocy z ich strony..

A tak bez multimetra naprawiając to w ciemno.. co obstawiać? Muszę to zrobić jak najszybciej, nawet jakbym musiał wydać 100zł z powodu jakieś drobnostki, to ją wydam... ;) Po prostu już mi szkoda akumulatora, żeby ładować go prostownikiem co 3 dni.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2015, 12:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 20:31
Posty: 163
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
Miastowy pisze:
Gummma pisze:
Zaopatrz się w multimetr i zmierz napięcie na klemach akumulatora przy obciążeniu silnika. Powinno być około 14.4V.


Nikt "nie ma". :roll: Ale to tak zawsze jest, odzywają się kiedy chcą a tak to żadnej pomocy z ich strony..

A tak bez multimetra naprawiając to w ciemno.. co obstawiać? Muszę to zrobić jak najszybciej, nawet jakbym musiał wydać 100zł z powodu jakieś drobnostki, to ją wydam... ;) Po prostu już mi szkoda akumulatora, żeby ładować go prostownikiem co 3 dni.


Człowieku, multimetr kupisz w każdym sklepie ele. marketach typu Auhan na jakiś targach, koszt najtańszego w granicach 10-20zl. I masz podstawowe narzędzi do diagnozowania takich usterek. Trzeba rozgraniczyć czy jest problem z ładowaniem czy może coś bierze prąd i rozładowuje aku. A tak na marginesie na twoim miejscu oddał bym skuter do jakiegoś machera mającego pojecie, bo po tym co piszesz wnioskuje że nie masz podstawowego pojęcia na ten temat.




_________________

Obrazek Obrazek


Motorynka ROMET PONY 50 M2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2015, 19:09 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
egai Dokładnie, ja za swój dałem jakieś 28zł i na moje potrzeby wystarcza. Nie ma co pakować w ciemno kasy na metody prób i błędów, a szczególnie kiedy ma się aku żelowy, bo stan głębokiego rozładowania lub za wysokie napięcie ładowania dokończy jego żywota.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2015, 13:56 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
egai pisze:
Człowieku, multimetr kupisz w każdym sklepie ele. marketach typu Auhan na jakiś targach, koszt najtańszego w granicach 10-20zl. I masz podstawowe narzędzi do diagnozowania takich usterek. Trzeba rozgraniczyć czy jest problem z ładowaniem czy może coś bierze prąd i rozładowuje aku. A tak na marginesie na twoim miejscu oddał bym skuter do jakiegoś machera mającego pojecie, bo po tym co piszesz wnioskuje że nie masz podstawowego pojęcia na ten temat.


Skoro tu napisałem, to logiczne że nie mam pojęcia, jeśli chodzi o takie typu problemy. A co do multimetra, gdyby był taki tani jak mówisz, to bym dawno go kupił a nie mam zamiaru wydać 80zł na multimetr, który użyję raz na ruski rok, no chyba że zamówię z Allegro, bo innego wyjścia nie widzę a do żadnego "machera" nie będę go oddawać, bo jak znam życie okaże się że to usterka, którą naprawię za 30/50zł a policzy mi 200 i powie, że to, tamto i to było do wymiany, bo wykorzysta moją nie wiedzę na temat elektryki a jak to się mówi - wyruchać na czyjąś korzyść to ja się nie dam, bo kasa z nieba nie spada. Pomyślałeś o tym chociaż przez chwilę? :mrgreen:

Gummma pisze:
egai Dokładnie, ja za swój dałem jakieś 28zł i na moje potrzeby wystarcza. Nie ma co pakować w ciemno kasy na metody prób i błędów, a szczególnie kiedy ma się aku żelowy, bo stan głębokiego rozładowania lub za wysokie napięcie ładowania dokończy jego żywota.


I tak akumulator zostanie wymieniony na kwasowy, bo ten żelowy od początku zakupu mi się nie spodobał.

Dobra chłopaki, dzięki za pomoc. Jak coś będę wiedział, to dam znać. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy