Dzisiaj jest 11 maja 2025, 19:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 sie 2015, 11:07 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
Hej,

Ewidentnie coś mi ściera paski. Jak jeżdżę normalnie do 80 km/h nic się nie dzieje, w jak chce mu dać ostro w palnik to prawie zawsze się to kończy sprutym paskiem i pierzem pod pokrywą. Pasek się ściera z jednej strony. Czego to może być wina? waria czy korektora? Poniżej daje zdjęcia i filmik korektora. Czy nie jest on krzywy? Dzięki za pomoc.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

FILM

https://youtu.be/wwN96mFN99w

A to mój setup:

- cylinder Polini for Race 70cc (AC)
- wydech Arrow Extreme
- gaźnik Dellorto PHBG 19 Black Edition
- filtr powietrza Malossi E5 Box
- wariator Polini Hi-Speed
- sprzęgło Polini 3G
- dzwon Polini Speed Bell
- rolki Polini 6,3 g
- sprężyna centralna seryjna Piaggio (według forum 30-35 kg)
- sprężynki sprzęgła Polini (zielone)
- dysza 95 (seryjna z gaźnika)
- Pasek Polini Kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 29 sie 2015, 13:10 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jeśli używałeś paska kevlar to opinie o tym że piłuje napęd się potwierdzają.Musisz zdemontowac wariator i sprawdzic czy nie ma progów lub nie została przez pasek starta ta gładka powierzchnia.Następnie to samo z korektorem czy nie ma jakichś zadziorów.Sprzęgło i centralkę bym zdemontował żeby sprawdzic na luzie rozchylanie korektora i czy nie ścieło na nim bolców.Wypadałoby ten korektor wyczyścic z tej przyklejonej gumy bo to działa na następny pasek jak szczęka hamulcowa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 13:52 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
A widziałeś filmik jak kręce na luzie całym sprzęgłem? (jest link). Widać na nim, że talerze lekko biją czy to normalne?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 15:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zacząłbym od kontroli tego co wypisałem wcześniej.Bicie może byc spowodowane skrzywionym wałkiem sprzęgła lub coś już złego się dzieje z łożyskiem wałka, ale to możesz dopiero stwierdzic jak zdejmiesz korektor z wałka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 16:53 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
Korektor wyczyściłem od razu. ładnie odbija, rozchyla się dobrze po zdjęciu sprężyny, chodzi płynnie, nie ma zadziorów ani żadnych wgłębień, talerze są gładkie - jedyne co zauważyłem to, to lekkie bicie, które uwieczniłem na filmie.

Przed chwilą zdjąłem wario, żeby Ci zrobić zdjęcie. Ma jedną małą nierówność, ale jest ona w takim miejscu, że na wysokich obrotach pasek jej nie dotyka - ma z nią styczność jedynie przy ruszaniu, jak jest na samym dole.

Generalnie jest tak, że mogę jeździć w miarę "normalnie" i nic się nie dzieje, a wystarczy jedna przejażdżka, że go przepałuje porządnie (pełna manetka przez 2-3 km) i pasek zamienia się w pierze...

Zdjęcia waria poniżej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 17:20 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sprawdziłbym jeszcze osiowośc wariatora względem korektora [czy pasek nie chodzi pod skosem]
Oraz czy nie zakładasz zbyt krótkiego paska.Przyuważyłem że ten pasek jest piłowany w dolnej części więc możliwe że te wgłębienie na wariatorze załatwia paski na wolnych obrotach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 18:30 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
Pasek zawsze zakładam o tych samych rozmiarach co seryjny: 811 x 18,5. Pierwszy raz pasek spruło mi kiedy leciałem ile fabryka dała. Założyłem drugi i zrobiłem ponad 1 000 km jeżdżąc bez piłowania. Kontrolowałem co jakiś czas i wszystko było ok nie było widać oznak zużycia paska. Postanowiłem więc zrobić test na obwodnicy. Przepiłowałem go około 3 km na pełnej manetce i oczywiście pod skrzyżowaniem już straciłem napęd (zdjęcia z tego właśnie incydentu). Zaobserwowałem takie tendencje:

1. Jak sam zauważyłeś pasek jest piłowany zawsze w tym samym miejscu

2. Pasek jest piłowany od strony przeciwtalerza nie od strony waria.

3. Przy spokojnej jeździe nic się z nim nie dzieje. Zawsze mieli go na wysokich obrotach czyli jak pasek na wariatorze jest wysoko, a na korektorze nisko

Zdjęcie starego paska (pokazuje piłowanie w tym samym miejscu)

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 18:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Sprawdzałeś, czy to samo dzieje się na postoju ze zdjętą pokrywą? Mi to wygląda jakby pasek wysoko wchodził na wario i tarł o tuleję na korektorze. Możliwe, że pasek jest za krótki, albo się ślizga i przeciera.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 19:08 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
@ seba84_2005

Myślę podobnie lecz odrzucam opcję ślizgania i przetarcia. Zauważ, że pasek był w idealnym stanie i po jednym ostrym przejeździe ściera go z boku aż do rozerwania. Moim zdaniem w ciągu jednej minuty od ślizgania nie zrobiło by się z niego "pierze" - ja myślę, że musi o coś zahaczać.

1) Myślę, że może są lekko krzywe te talerze korektora i rzuca paskiem przy wysokich obrotach.
2) Może coś z przeciwtalerzem?
3) Może tak jak pisze n0ooRt - pasek idzie krzywo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 19:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Zauważyłem, w swojej maszynie, że pasek mi poleruje pokrywę :twisted: Może u Ciebie jest jakiś nadlew który go kaleczy :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 22:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Ja mam większe bicie na talerzach korektora i nic nie przeciera. Sprawdź to co kolega wyżej napisał i bez pokrywy na pełnej manecie.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 10:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zdjąłbym centralkę z korektora i rozchylił talerze [może po rozchyleniu ukaże się jakiś zadzior na samym dole tulei korektora]
Spróbowałbym także rozchylac talerze tak jakby robił to pasek[ ruch ten powinien byc płynny bez zahamowań i jakich luzów bocznych na talerzach] Jeśli ruchomy talerz ma jakiś luz na boki tzn. że coś już dzieje się z bolcami lub te rowki na te bolce są wybite.Talerz rozchyla się po tulei tylko 1/4 obrotu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 12:39 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
Temat już chyba rozkminiłem, ale nie wiem co z tym dalej zrobić...

Po śladach na zdjęciu waria widać, że pasek na wariatorze wchodzi totalnie na samą górę (za wysoko) i jest piłowany przez wieniec od bendiksa. Dzisiaj jak się przyjrzałem dokładnie całemu napędowi zauważyłem, że mam trochę "pierza" na bendiksie.

A więc co teraz? Dlaczego pasek wchodzi tak wysoko i co zrobić, żeby nie wchodził?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 13:47 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Po śladzie piłowania na pasku [w dolnej części paska] wynikałoby że pasek by musiał wyskoczyc z wariatora.
Zobacz czy na tej zębatce bendixa jest na całym obwodzie ślad piłowania.
Pierze z paska osadziło się tam gdzie o coś mogło się zaczepic.
Na trzeciej fotce w twoim pierwszym poście przyuważyłem że to łożysko igiełkowe korektora masz wysunięte.
U mnie to łożysko jest na równi z powierzchnią korektora.[otwór w którym jest osadzone]
Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2015, 21:20 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
Zamówiłem nowy pasek (zwykly wzmacniany dayco) i zestaw podkładek variocontrol, żeby spróbować wydłużyć trochę tuleje wariatora, po to by pasek nie wchodził na samą górę. Jak otworzę pokrywę to zbadam to co pisałeś i dam znać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Rozumiem
Ładowanie...