Dzisiaj jest 02 gru 2024, 19:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 wrz 2015, 19:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Witam posiadam akumulator do skutera EXIDE 12v 50a rozruchu i chciałem go podładować dzisiaj przez całą noc i mam prostownik z regulacją napięcia ładowania (6v slow,medium,fast) (8v slow,medium,fast) (12v slow,medium,fast) i ładuję przez całą noc na 12v slow i akumulator skwierczy, tak jakby się smażył na medium i fast jeszcze bardziej. Czy akumulator może się ładować na slow czy na przykład zmniejszyć do 8v slow? Bo nie chcę zniszczyć akumulatora :lol: pozdrawiam




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 wrz 2015, 20:03 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Cytuj:
EXIDE 12v 50a

Chyba 5A miło być.
Nie napisałeś jaki jest to typ akumulatora (zwykły kwasowy, żelowy, czy zasadowy).
W zależności jaki posiadasz typ akumulatora ładujesz odpowiednia ładowarka lub prostownikiem. W pełni sprawny akumulator nie powinien skwierczeć, świszczeć, wybuchać, itp. Co do napięcia ładowania to ustawiasz takie jaki ma nominalnie Twoja "bateryjka", czyli w Twoim przypadku 12V. Co do opcji ładowania to zależy ile masz czasu na naładowanie lub podładowanie aku, np. w zimie ludzie często podładują w trybie "fast", by tylko odpalił i nie spóźnić się do roboty, a resztę załatwi alternator w trakcie jazdy.
Dążąc do meritum sprawy to albo masz padnięty akumulator, albo potraktowałeś go nieodpowiednią ładowarką i padł albo potraktowałeś żelówę ładowarką, która nie odcina ładowania w przypadku pełnego stanu baterii. A może zbieg okoliczności, i któraś cela padła?
Zmierz wartość napięcia multimetrem na zaciskach aku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2015, 20:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Ten akumulator jest kwasowy (z elektrolitem) i z koreczkami dolałem wody demineralizowanej i odczekałem 15 min i podłączyłem na 12v slow i o wiele mniej skwierczy i go tak zostawiam do jutro do 6:20 .




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2015, 20:30 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Chodzi chyba o akumulator 12V5Ah.[amperogodzin]Samochodowym prostownikiem taki akumulator można ładowac tylko przez około 1/2 h .Jeśli byś miał prostownik lub ładowarkę do akumulatorów motocyklowych to możesz ładowac nawet 10h bo takie wartości [Ah] te prostowniki obsługują.Jeśli posłuźyłeś się jakimś prostownikiem samochodowym [A] to akumulator będzie do wymiany. Inaczej sprawa wygląda gdy masz ładowarkę lub prostownik z automatyczną nastawą ładowania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2015, 20:34 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt Do tego dążyłem. Przeładować akumulator nie trudno. Warto zakupić ładowarkę procesorową, która odcina ładowanie w momcie pełnego naładowania i tylko podtrzymuje w razie ubytków w napięciu baterii.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2015, 20:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Mam ogólnie prostownik do wszystkiego z regulacją napięcia (ręczną) i on nie wyłącza się po naładowaniu akumulatora. Akumulator jest naładowany do półowy może mniej, czyli do 6 akumulator może się przeładować i po akumulatorze? Podłączyłem go godzine temu to do północy go odłączyć i chyba powinno być ok :P




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2015, 20:54 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Prąd ładowania większości ,, skuterkowych" to 0,5 A przez 10 g0dzin lub 2A 1 godzina , jak masz prostownik samochodowy bez wzkaźnika ładowania w A to nie wiesz co jest , i żadne ustawienia typu slow ,fast nic nie dają , ze wzkażnikiem to inna sprawa jak wskazówka spadnie od np. 2A do zera akku gotowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2015, 21:40 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
jarek2176 pisze:
Prąd ładowania większości ,, skuterkowych" to 0,5 A przez 10 g0dzin lub 2A 1 godzina
0,5A to jest 5Ah przy podłączeniu do prostownika lub ładowarki motocylkowej, przy podłaczeniu do prostownika samochodowego bez regulacji, ładowanie powinno wynosic 1/2h ponieważ prąd ładowania po podłączeniu wskazuje w granicach 4-5A jeśli jest regulacja to tak jak napisałeś 2A 1h.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2015, 22:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Szkoda ,że ten prostowniczek nie ma automatycznego odcięcia po naładowaniu do pełna jak podłączałem coś około 21 to na prostowniku mam taką skale chyba do 10 i wskazówka była na 5 na połowie mniej więcej.

-- 22 wrz 2015, 23:00 --

To jest mój prostownik i akumulator, jak rozpoznać po tym wskaźniku w ile jest naładowany ? :)
http://imageshack.com/a/img537/9754/dhVkaP.jpg
http://imageshack.com/a/img540/6746/sTtXJf.jpg




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2015, 10:23 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Przede wszystkim odepnij kable z instalacji skuterka podczas ładowania akumulatora.Podczas ładowania wskazówka będzie spadac co swiadzczy o tym że aku się ładuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2015, 14:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Okej dziękówka :D Akumulator ładuje się poładowałem z 2 godziny i z 6 wskoczyło na 4 i chyba podczas jazdy skuterek go ładuje :)




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2015, 20:50 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
mialem poważny prostownik 12-24 v z wielostopniową regulacją i na pierwszym stopniu ładowanie było 0,5 -1 A w zależności od stopnia rozładowania akku mocno rozładowane akku ,,stawia" większy opór . nie polecałbym ładowania ponad 2A się mocno gotuje , najlepiej kupić ładowarkę do ,,skuterkowych " akku o ,,mocy " 0,5-0,7A




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy