Dzisiaj jest 23 kwie 2025, 23:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 wrz 2015, 8:50 
*

Rejestracja: 28 wrz 2015, 8:34
Posty: 10
Pojazd: Zipp Quantum Classic 2T
Witam
Mam problem z Quantum 2T przy setupie :
Wydech : Laser X-Pro
Wariator: Stage6 Sport
Głowica/Cylinder: Stage6 Streetrace70 cc
Gaźnik: Tec Pro 21 mm , dysza 92
Filtr: RMS Air System, 35mm stożkowy

Efekt jest taki ,że jak dodam więcej gazu to po krótkim czasie skuter gaśnie (robi buuu). Pomaga włączenie ssania i po paru sekundach można dalej jechać. Świeca ma kolor jasno-brązowy (w środku) , na gwincie i otoczce świecy jest czarny. Czy może być to problem zbyt małej ilości paliwa w komorze pływakowej , czy też zbyt małej dyszy głównej ? Kombinowałem z ustawieniami powietrza ale nie dużo to daje (w sumie najlepiej chodzi przy prawie zakręconej śrubie od mieszanki).


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 wrz 2015, 9:41 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Problem dotyczy zbyt wolnego napełniania gaźnika. To może być za niski poziom paliwa w gaźniku, niewydajny lub przypchany filtr paliwa.
Nie podałeś jaki cylinder, ale podejrzewam 70 sport dopiero co założony. Chwilowe zapotrzebowanie przy ful manetce jest zbyt duże w stosunku do napływającego paliwa. Może to być także spowodowane zastosowaniem stożka.
Osobiście jestem zdania, że do serii jak i klasy sport to seryjna puszka w zupełności wystarcza z wyjęta zwężką. Można jeszcze zastosować sportowy wkład filtra. Łatwiej wyregulować, mniejsze spalanie itp.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 9:54 
*

Rejestracja: 28 wrz 2015, 8:34
Posty: 10
Pojazd: Zipp Quantum Classic 2T
Dzięki za odpowiedz. Co do filtra paliwa to 2 dni temu wymieniłem, cylinder to Stage6 70cm . Ostatnio wymieniłem też fajkę ,kable, cewkę i zawór membranowy, bo stary się połamał i w sumie od tego zaczęły się problemy. Posiadam też zawór w płytkami karbonowymi, ale podobno się szybko zużywają i mechanik polecił założyć standard. Jeśli chodzi o filtr powietrza to jeździłem na rozwierconej serii (małe dziurki na pokrywie), ponieważ ewidentnie dostawał za mało powietrza. Stąd decyzja o stożku. Polecasz powrót do serii i zmianę wkładu (gąbki) na sportową ? I drugie pytanie: jak sprawdzić poziom paliwa w gaźniku i ewentualnie jak podgiąć blaszkę pływaka żeby ten poziom zwiększyć ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 10:15 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nie wiem czy w tym gaźniku jest regulacja poziomu paliwa, czy też pływak jest cały plastikowy i nie ma takiej możliwości. Oczywiście założenie stożka powoduje, że więcej leci powietrza i potrzeba więcej paliwa. Dla osiągów to dobre rozwiązanie, ale.. znacząco wzrasta spalanie oraz są kłopoty z napełnianiem się gaźnika paliwem wraz z zapotrzebowaniem na paliwo.
W sumie problem dotyczy mniejszych gaźników ale ty masz 21 więc powinien być od razu przystosowany do większego poboru.
Sprawdź jeszcze jak leci paliwo z kranika, czy leniwie, czy jednak dość żwawo. Sprawdź z filtrem i bez niego.
Ja w jednym z gaźników podnosiłem poziom poprzez sfazowanie wiertłem 2,5mm gniazda zaworka iglicowego, ale to operacja o wysokim stopniu ryzyka i jej nie polecam stosować, choć poprawia sposób napełniania gaźnika.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 8:08 
*

Rejestracja: 28 wrz 2015, 8:34
Posty: 10
Pojazd: Zipp Quantum Classic 2T
Witam
Temat w miarę rozwiązany. Przewód paliwowy od zbiornika do kranika podciśnieniowego był źle ułożony (w pewnym momencie szedł "pod górkę") więc siła grawitacji nie mogła pchać paliwa .Teraz niby jest ok, ale co będzie przy niepełnym baku. Zastanawiam się czy nie zakupić pompy paliwa :
http://shop.mieloch.pl/pompa-paliwa-podcisnieniowa-tec-uniwersalna-2t-2-suwy,pZ050399.bhtml .Niestety nie wiem czy do skutera który ma bak powyżej gaźnika taka rzecz się sprawdzi i czy nie będzie zalewać gaźnika. Proszę o podpowiedź w tym temacie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 8:37 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Nic nie kombinuj, wejście wężyka w baku masz w najniższym punkcie [dno].
Kranik podciśnieniowy jeszcze niżej więc paliwo będzie spływac nawet jeśli w baku będzie niewielka ilośc.Jedynie możesz poskracac wężyk z baku do kranika jeśli jest za długi i ci się tworzą "górki" i z kranika do gaźnika.Pozostaw jakiś luz na wężykach żeby nie były poskracane na max bez jakiegoś luzu.Gaźnika nie powinno zalewac jeśli masz sprawny kranik podciśnieniowy bo to on odpowiada za odcięcie paliwa.Drugim zabezpieczeniem odcięcia paliwa jest zaworek iglicowy z pływakiem w gaźniku i to on także odcina napływ paliwa.Warto także zainstalowac filtr paliwa pomiędzy bakiem a kranikiem podciśnieniowym jeśli go nie masz .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 8:46 
*

Rejestracja: 28 wrz 2015, 8:34
Posty: 10
Pojazd: Zipp Quantum Classic 2T
Z przewodem tak zrobiłem - skróciłem, nowy filtr paliwa zamontowałem i niby jest ok, ale mam wrażenie że jeszcze czasami mu brakuje niewielkiej dawki paliwa. Sugerowałem się opisem przy pompie :
" Polecana do wszystkich mocniejsczych silników z gaźnikiem już od 19mm. Przy gaźnikach powyżej 24mm jest wręcz niezbędna". A mój gaźnik to 21 mm i cylek 70 cc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 8:58 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
tkozak pisze:
czasami mu brakuje niewielkiej dawki paliwa.
Pozostaje tylko regulacja gaźnika.Możesz pobawic się położeniem iglicy ,a jeśli to nic nie da to założ deczko większą dyszę.Sprawdź po takiej jeździe kolor świecy bo może wystarczy tylko pobawic się magiczną śrubką od składu mieszanki Z opisu wynika że brakuje mu paliwa w wyższych partiach obrotów. Ten wynalazek w postaci pompy paliwa ci już nic nie pomoże bo masz sprawny grawitacyjny układ paliwowy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 9:23 
*

Rejestracja: 28 wrz 2015, 8:34
Posty: 10
Pojazd: Zipp Quantum Classic 2T
Dzięki, pobawię się dyszami (zamówiłem 95 i 100) , bo iglica jest już w najwyższym położeniu, a śrubkę od mieszanki mam prawie zakręconą ,bo nawet jak mu dam 1 obrót to czuć że dostaje za dużo powietrza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 9:44 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
tkozak pisze:
bo nawet jak mu dam 1 obrót to czuć że dostaje za dużo powietrza.
Budowa twojego filtra powietrza mówi że przepuszcza bardzo dużo powietrza,W Malossi E-5 ,Revo jest możliwośc że mozna otwory osłonki zakleic taśmą "scotta" żeby przepuszczał mniej powietrza.Przy zastosowaniu filtra stożkowego trzeba już delikatnie operowac śrubką od składu mieszanki podczas regulacji [ np. od zakręcenia śrubki na max. odkręcamy 1/4 obrotu ,przejażdżka i kontrola świecy] i tak odkręcamy o te 1/4 obrotu aż otrzymamy prawidłowy kolor .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 14:05 
*

Rejestracja: 28 wrz 2015, 8:34
Posty: 10
Pojazd: Zipp Quantum Classic 2T
Co powiecie i takim filterku - można regulować i nie jest głośny podobno :
http://www.racing-planet.pl/19784-filtr-powietrza-artek-air-box-28-43-mm-czarny.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 17:14 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wygląda na dosyc duży więc może potrzebowac więcej miejsca.Cenowo też nie zachwyca.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy