Dzisiaj jest 11 lut 2025, 17:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 wrz 2015, 21:13 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Potrzebuję trochę informacji o układzie przeniesienia w chińskim skuterze z silnikiem 139qma w pełni sprawnym (kto ma mógł by zdjąć obudowę z boku i zobaczyć). Z ilu obrotów skuter wam startuje przy ilu obrotach wariator zaczyna się zaciskać i przy ilu obrotach wariator zaciska się do końca. Z góry dziękuje :)

-- 16 wrz 2015, 22:13 --

Może być chiński inny skuter z silnikiem 139qma/qmb a jak komuś się chce to nawet w markowym. Chce mniej więcej wiedzieć jak to ma wyglądać


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 wrz 2015, 21:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Piszę z pamięci jak to jest u mnie:
1. Skuter zaczyna ciągnąć (łapie sprzęgło) przy 3500 obr/min i szybko wchodzi na 7200; skuter rozpędza się równomiernie ale bardzo zdecydowanie.
2. Zaciskanie (przesuwanie się wariatora po tulei) nie zależy od obrotów, ale od obciążenia na tylnym kole. Jeśli rozpędzi się koło i "lekko się kręci" dla silnika, wariator zaczyna się przesuwać i zmieniać przełożenie.
3. Wariator zaciśnięty mam max przy 7200 gdy na liczniku jest jakieś 62km/h. Od tego czasu rosną obroty zwiększając szybkość, ale wariator już nie ma się jak przemieszczać po tulei. Stoi na maxa.

wariator: TOP Racing SV1, pas: 749x17.7x30, rolki 5.0g, reszta w standardzie, skuter 115 kg.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2015, 20:17 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Możesz bardziej wytłumaczyć punkt 2? U mnie gdy wariator zaciśnie się do końca nie ma tak jak u Ciebie że obroty wzrastają u mnie wtedy kończy się przyśpieszenie. Być może przyśpiesza ale niezauważalnie. Tak czy inaczej dzięki za pomoc :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2015, 20:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Wariator zaciska się ale nie ma siły na przesunięcie się do przeciwtalerza, bo opór na tylnym kole jest na starcie duży (musi ruszyć z miejsca te prawie 100kg co dla 3KM silniczka nie jest proste). Dopiero gdy zwiększa się prędkość pojazdu, maleje dla wariatora siła jaką musi pokonać żeby się przesunąć (pas przecież nie rozciągnie się) a tym samym rozsunąć korektor i zmienić przełożenie (analogia do przerzutek w rowerze). Gdy opór na kole jest już na tyle mały że wariator masz przesunięty max do siebie, nie zmieni się już przełożenie i nie będziesz przyśpieszać, ale mogą wzrastać obroty silnika co da Ci trochę na szybkości; sytuacja w rowerze: gdy z przodu masz łańcuch na dużej tarczy a z tyłu na najmniejszej koronce - nie przyśpieszysz pedałując z tą samą szybkością, ale możesz przyśpieszyć jeśli zaczniesz szybciej pedałować :-) .
Dlatego prawie cały czas silnik trzyma równe obroty (dobrze wyregulowany pracuje w zakresie swojego momentu maksymalnego; co dla 139QMB daje ~7200...7500 obr/min) mimo że się rozpędza. Jak masz źle wyregulowany napęd, to obroty w czasie rozpędzania będą albo poniżej albo powyżej max.momentu, czyli tak czy tak masz mniejszą siłę jaką "pobierzesz" z wału silnika i przeniesiesz ją na tylne koło. Co przełoży się na gorsze osiągi (przyśpieszanie).

Wariator i całe przełożenie łatwiej zrozumieć odnosząc się do zachowania i użytkowania obu przerzutek w rowerze a pasek traktować jak łańcuch. Tylko że w rowerze to Ty decydujesz jakie ma być przełożenie, a w skuterze robi to wariator + cała reszta ( pasek, rolki, sprzęgło, korektor, sprężyna korektora).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy