Dzisiaj jest 02 gru 2024, 14:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 paź 2015, 20:17 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Dzięki wielkie Ziomek postarałeś się :) , już co prawda wczoraj się zabierałem za okrajanie tej instalacji, ale byłem na rybach. Pochwale się, złapałem swojego pierwszego kilogramowego szczupaczka na blachę, ok 50cm. Wcześniej tylko spławik, jakoś nie wierzyłem w siły :mrgreen:

Co do jednej cewki 6V może i możliwe ale by musiały być dwie sztuki raczej. Cały czas zastanawiam się co powoduję że pierwsza świeca gaśnie a druga się zapala, sama cewka w sobie to ma tzw. rozdzielacz zapłonu?

Co do http://www.iv.pl mam tam konto więc nie powinno mi wygasnąć po dwóch tygodniach.

Ryba :mrgreen:

Obrazek

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 27 paź 2015, 16:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Ale japa na tym drugim zdj :D


WariatPSM pisze:
Cały czas zastanawiam się co powoduję że pierwsza świeca gaśnie a druga się zapala, sama cewka w sobie to ma tzw. rozdzielacz zapłonu?


Nie może jedna gasnąć a druga zapalać się. Napisałeś, że tłoki chodzą równomiernie.

bartekchejman pisze:
A tłoki tu chodzą na przemian czy nie?


WariatPSM pisze:
Chodzą równomiernie. Też na początku myślałem, że na przemian, póki nie zakręciłem wałem.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 19:36 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Tylko popatrz na to, zawory chodzą w systemie krzyżowym tak jak dokręcasz cylinder, koło na cztery śruby. Np. tłoki są w górze na pierwszym zawory zamknięte a na drugim otwarty tylko zawór wydechowy, później jak się nie mylę otwiera się zawór ssący tłoku drugiego przy opadaniu tłoków. Wałek rozrządu ma w czterech innych pkt stożek który załącza popychacz. Są co 90 stopni. Więc trochę dziwne jest to że zawsze w tym samym momencie jest podawana iskra na obu tłokach. Przyznaję trochę namieszało mi z tymi dwoma cylindrami :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 21:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Skoro tłoki chodzą równomiernie, a 2 wydechowe zawory nie otwierają się razem a później 2 dolotowe, to moim zdaniem albo wał nie jest od tego moto albo wałek rozrządu...

-- 27 paź 2015, 22:52 --

skoro iskra idzie jednocześnie to chyba wałkek od innego moto włożony tylko tak na odczepkę żeby było, że silnik kompletny sprzedaje gościu od którego kupiłeś.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2015, 16:04 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Wiem, że to dziwnie i nie logicznie wygląda ale tak jest, a wałek i silnik pasują do siebie. Dlatego mnie zastanawiała ta iskra, co prawda nie mogę wykluczyć że jest iskra na obu świecach jednocześnie bo niestety do tej pory są problemy z częściami. Niedawno przyszła głowica. Jak będę składał na weekend silnik, to nagram film albo zrobię minimum 4 zdjęcia na jakiej to zasadzie chodzi. Dlatego podejrzewałem jakiś rozdzielacz w cewce albo układzie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2015, 18:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Dobrze byłoby jakbyś wał filmik jak chodzą tłoki i wałek rozrządu/zawory.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2015, 19:24 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Kolega mi tu podpowiada, że chodzi tu o ten wirnik cały pod zapłonem, to niby on to przełącza. Postaram się zrobić coś na weekend i wrzucę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2015, 19:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Ale jeśli tłoki chodzą równomiernie to iskra na każdym cylku powinna raczej być jednocześnie




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2015, 21:08 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Czterosuw ssanie/sprężanie/praca/wydech, ja tak to widzę: tłoki na dole i otwarty zawór ssący lewego tłoka, pozostałe zawory zamknięte. Tłoki idą w górę (zaczyna się sprężanie tłoka lewego) i zaczyna otwierać się zawór wydechowy tłoka prawego. Obstawiałbym, że teraz w momencie jak doszły do góry dwa tłoki to na jednym jest "praca:-lewy tłok a na prawym tłoku jest "wydech" i po co by była w tym momencie iskra na prawym tłoku podczas wydechu, gdzie zaraz ma się otworzyć zawór ssący. Ale spokojnie kolego dorwę tą elektrykę... i wtedy sprawdzimy jak to działa :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2015, 21:24 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Iskra jest w tym samym momencie. Nawet w silnikach 4 cylindrowych jest parami podawana iskra.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2015, 21:26 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Czytam to od kilku dni i to chyba jakaś ściema. Silniki, które posiadały dwa cylindry na wspólnym wale korbowym, działającym w "trybie współbieżnym" zostały wycofane na samym raczkowaniu motoryzacji. Przetrwał jedynie "boxer" (bo to ma sens). Dwucylindrowy silnik spalinowy "w rzędzie" został przekonstruowany na przeciwbieżną pracę. Ta współbieżna dla dwóch "baniaków" została zastąpiona jednym cylindrem o większej pojemności. Z biegiem lat zwiększano liczbę cylindrów, by nadrobić moment obrotowy silnika. Później pojawiły się układy typu "V", gdzie dwa cylindry doskonale nadrabiały Nm, w stosunku do "rzędówek", o większej ilości cylindrów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 17:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
WariatPSM pisze:
Tłoki idą w górę (zaczyna się sprężanie tłoka lewego) i zaczyna otwierać się zawór wydechowy tłoka prawego. Obstawiałbym, że teraz w momencie jak doszły do góry dwa tłoki to na jednym jest "praca:-lewy tłok a na prawym tłoku jest "wydech" i po co by była w tym momencie iskra na prawym tłoku podczas wydechu, gdzie zaraz ma się otworzyć zawór ssący.



A no chyba że tak, miało to by być coś na kształt 2T, gdzie na jeden obrót wału przypada jeden wybuch.




WariatPSM pisze:
Więc trochę dziwne jest to że zawsze w tym samym momencie jest podawana iskra na obu tłokach.


WariatPSM pisze:
Dlatego mnie zastanawiała ta iskra, co prawda nie mogę wykluczyć że jest iskra na obu świecach jednocześnie bo niestety do tej pory są problemy z częściami.



WariatPSM pisze:
po co by była w tym momencie iskra na prawym tłoku podczas wydechu, gdzie zaraz ma się otworzyć zawór ssący.


Ale to że są 2 iskry jednocześnie na "pełny" i "pusty" cylinder to nie wiesz na pewno tylko przypuszczasz?

-- 29 paź 2015, 18:13 --

Co do tego:
Gummma pisze:
Silniki, które posiadały dwa cylindry na wspólnym wale korbowym, działającym w "trybie współbieżnym" zostały wycofane na samym raczkowaniu motoryzacji. Przetrwał jedynie "boxer" (bo to ma sens). Dwucylindrowy silnik spalinowy "w rzędzie" został przekonstruowany na przeciwbieżną pracę. Ta współbieżna dla dwóch "baniaków" została zastąpiona jednym cylindrem o większej pojemności. Z biegiem lat zwiększano liczbę cylindrów, by nadrobić moment obrotowy silnika. Później pojawiły się układy typu "V", gdzie dwa cylindry doskonale nadrabiały Nm, w stosunku do "rzędówek", o większej ilości cylindrów.


To nie wiem ale moim zdaniem tak było, bo jeszcze nigdy "resztki zamiłowania z dzieciństwa" Gummmy mnie nie zawiodły :D




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 18:17 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Ogólnie w tej chwili tylko mogę się domyślać, czy iskra jest na dwóch cylindrach w tym samym momencie. Tłoki chodzą równomiernie to jest na bank, i to że wałek głowicy przestawia każdy zawór co 90 stopni swojego obrotu, a zawory już nie pracują tak jak tłoki, tylko jak opisałem wyżej na przemian. Też mi się to wydaje dziwne (jeśli iskra miała by być zawsze w tym samym czasie na dwóch tłokach). Jest to silnik Hondy CM180/185T z lat przed 1980r i po. I co najlepsze jest to instalacja 6V z jedną cewką na dwa cylindry, ciężko o oryginał. Nie dałem za to dużych pieniędzy i za bardzo nie chcę żeby koszta naprawy, wskrzeszenia silnika mnie pożarły (a nie kupie całego moto za jakieś 1500-2000zł żeby włożyć silnik do Quada).

Panowie śmiało się udzielajcie, bo do tej pory siedziałem tylko w 2T, a to jest mój pierwszy 4T. I nie zawsze mogę mieć rację, bazuje też na waszych odpowiedziach i wiedzy ogólnej.

EDIT:

Cała formułka co do dziwnej pracy silnika:

"Charakter posuwisto-zwrotnych ruchów obu tłoków cylindra jest identyczny, lecz tłok sterujący dolot mieszanki (lub powietrza) naśladuje z niewielkim przesunięciem fazowym (opóźnieniem) ruchy tłoka sterującego wylot spalin, co zapewnia wymaganą niesymetryczność rozrządu. Obecnie, silniki o tłokach współbieżnych - przeważnie motocyklowe o zapłonie iskrowym lub niekiedy wysokoprężne - stosowane są rzadko i raczej wychodzą z użycia (z uwagi na skomplikowaną konstrukcję i niewielką trwałość)."

Zapożyczona ze strony: http://silniki.co.pl/silnik_o_tlokach_w ... znych.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 18:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
No to pewne mamy to co piszesz tym poście


CO jest do ustalenia- Czy iskra jest jednocześnie na obu tłokach (na pustym i pełnym) czy jednak jest tam jakiś przekaźnik (sądzą po wieku jest to cewka stykowa) który na zmianę "puszcza" iskrę na prawy i na lewy tłok.

-- 29 paź 2015, 19:28 --

Ale tak prawdę mówiąc to nie ma znaczenia, jeśli byłaby iskra na obu cylindrach to i tak wybuch byłby tylko tam gdzie jest mieszanka paliwowo-powietrzna




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.


Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, 18:30 przez bartekchejman, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 18:30 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ja dalej obstawiam, że na obu jednocześnie - upraszcza to konstrukcję i podnosi niezawodność bo wszelkie rozdzielacze to zawsze komplikują konstrukcję jak i ma się co psuć. W tym z mojego awatara też jest iskra jednocześnie a nawet w maluchu od któregoś rocznika nie ma rozdzielacza tylko podwójna cewka.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 18:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Ale tak naprawdę nie ma znaczenia czy jest jednocześnie cy nie... Chociaż mi też się wydaje, że jest jednocześnie.


Ale zacznijmy od początku, bo trochę się tu namieszało, co teraz chcesz tak konkretnei się dowiedzieć?




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 18:54 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Też mi podpowiadał kolega co się w to bawi, że jest to możliwe też na wirniku... jak czytam wasze odpowiedzi to myślę, że rozsądne jest aby iskra była jednocześnie na dwóch cylindrach. W sumie co by przeszkadzało jakby w jednym cylindrze zaczynała się praca a w drugim wydech i w tym samym momencie iskra.

Edit:

Tak namieszało się, bo każdy coś nowego dodał, chciałem rozwiać wątpliwości co do dawania iskry na świecę, a to tylko dlatego żeby się dowiedzieć czy sama cewka i to co mam wystarczy, czy poza tym muszę dorwać/szukać znowu jakąś część elektryczną (oryginalna cewka która ma w sobie jakiś mechanizm sterujący, moduł, rozdzielacz zapłonu). Czy tylko wystarczy proste podłączenie cewki i ogień.

Naprawdę mam problem ze znalezieniem części a jak znajdę to już ktoś nie odbiera albo mówi, że się nie zna. Na dzień dzisiejszy wiem, że jest tam jedna cewka na dwie świece, regulator, aku, zapłon i reszta wiązki do świateł itp.

Szukam alternatywy czy można to spróbować odpalić na jakiejś innej cewce, czy jakimś całkowicie innym zapłonie. Bo co do instalacji 6V nie ma w czym szukać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 19:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Odpalić da radę, możesz nawet założyć cewkę, magneto, iskrownik i resztę układu zapłonowego od Kawasaki EN500 które ma kolega robdk, tylko chodzi o to że musisz już w silniku dopasować magneto na wale i iskrownik aby nic w czasie pracy się nie urwało i należy dobrze ustawić zapłon.

Daj zdj stożka na magneto to może mniej więcej coś się wymyśli, bo jeśli nie dostaniesz cewki do twojego iskrownika to nic innego jak inny okład zapłonowy chyba nie rozwiąże problemu.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 19:14 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Będę działał przy silniku w weekend, to porobi się zdjęć trochę. Ogólnie jest tam wirnik, nie ma magneta. A czy taka cewka by pod pasowała?

http://allegro.pl/cewki-zaplonowe-honda ... 18800.html

bo ogólnie w oryginale jest taka:

http://www.ebay.com/itm/Honda-CM-185-CM ... 1683818832




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2015, 19:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Moim zdaniem pasowałaby bo na allegro jest napisane, ze do CM 125 a na eBay, że CM 185 - CM 200 - CM 125. Czyli jeśli od CM125 pasuje do CM185, to z CM185 pasuje też do CM125

-- 29 paź 2015, 20:27 --

Ale tak prawdę mówiąc są to 2 cewki połączone tylko metalowym wieszakiem ( w przypadku allegro), na eBay jest inna cewka. Czyli możesz np. pożyczyć od kolegi lub kogoś kto ma jakieś moto, cewkę i podpiąć pod elektrykę którą zrobisz i sprawdzić czy będzie iskra, bo w tym przypadku jest to trochę jak na loterii, nie mamy pewności czy coś zadziała, ale spróbować można.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy