Dzisiaj jest 06 lut 2025, 11:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lis 2015, 15:04 
*

Rejestracja: 05 lis 2015, 14:45
Posty: 1
Pojazd: Yamaha DT 50 R
Witam wszystkich!
Jestem świeżo upieczonym forumowiczem. I przydałaby się pomoc ;) Jeśli chodzi o mechanikę to mam pojęcie bliskie zeru, dlatego postaram się możliwie jasno przedstawić problem.

100% fabryczna Yamaha DT50 R stała ok 2 lata w garażu. Nijak nie przygotowana na bardzo długą "zimę". Nie raz przywalana jakimiś sprzętami i przesuwana.

Postanowiłem, że tak dłużej być nie może. Dolałem oleju (w pewnym momencie postoju wyciekł na garażową podłogę z nieznanych przyczyn), dolałem świeżej benzyny. Następnie odkręciłem świecę, kilka razy go "przekopałem", sprawdziłem czy świeca daje iskrę i wkręciłem z powrotem. Olej zdawał się nie wyciekać, więc spróbowałem odpalić.

Ku mojemu zaskoczeniu, po 4-5 kopach odpalił. Zaraz zgasł, ale po chwili już trzymał wolne obroty. Strasznie kopcił białym dymem, więc podejrzewam, że to kwestia do wyregulowania.

Ale przejdźmy do problemów. Po chwili pracy (wydaje mi się, że to nie było od razu po odpaleniu, ale mogłem początkowo nie zauważyć) cała benzyna wyciekła na ziemię. Przez taki jakby kranik, chyba przy gaźniku (?), w jego okolice dochodziła taka sprężynka. No i teraz pytanie o co chodzi? Czy to kranik do spuszczania benzyny z baku, który nie wiedzieć czemu był otwarty?
Jeśli tak, to jak go zakręcić? Czy może jakaś dziwna usterka?

Drugi problem, to wyciekający olej. Nie kapał od razu, więc to chyba jakaś nieszczelność. W ok dzień/dwa cały wyciekł na podłogę. Po oględzinach wydaje mi się, że to miejsce na dnie zbiornika oleju, gdzie przyczepiony jest jakiś wężyk. Bo raczej zbiornik nie miał okazji do pęknięcia. Trudno coś takiego naprawić?

Trzecia sprawa, to niedziałający klakson (jeszcze przed dwuletnim postojem).


Jest szansa, żeby laik sobie z tym samodzielnie poradził? Prosiłbym o jakieś sugestie i wskazówki.


Ile może orientacyjnie mogą kosztować następujące rzeczy w serwisie Mieloch Motocykle?

- naprawa wyciekającej benzyny

- naprawa wycieku oleju

- naprawa klaksonu

- ogólny przegląd techniczny

- odblokowanie motoroweru (bez kupowania części tuningowych)



Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 05 lis 2015, 16:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2013, 23:16
Posty: 260
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: Aprilia RS/Benzer freedom
Powiem tak, kopcenie na biało może być spowodowane uszkodzoną uszczelką pod głowicą. A co do tego paliwa może to być problem z zaworkiem w gaźniku. A od klaksonu mogły się po prostu odpiąć przewody. Na to miast, nie wiem o co chodzi z tym olejem. A co do kosztów nie powinny być duże.




_________________

LwG !

Zapraszam na oględziny mojego projektu

http://forum.mieloch.pl/post2687009.html#p2687009




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lis 2015, 18:14 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
kopcenie na biało to raczej wilgoć w wydechu. Olej wycieka bo sparciały przewody, jeżeli cieknie z kranika, to może pomóc wymiana kranika lub też przewodów. Klakson należy sprawdzić wszystkie kostki ;)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy