Dzisiaj jest 02 gru 2024, 16:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lis 2015, 20:59 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Cześć wszystkim !

Mam pytanie , może ktoś z Was już to przerabiał , mianowicie , czy taki amorek da się rozebrać ? Troszkę już rozebrałem , ale na typ etapie stanąłem , wydaje mi się że jest rozbieralny , aczkolwiek mogę się mylić.

Mógłby ktoś doradzić jak się do tego zabrać ? Muszę wymienić nakrętki do regulacji twardości i stąd pytanie :)

Obrazek

Obrazek

Za wszelaką pomoc , dziękuję :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 lis 2015, 19:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Spróbuj rozgiąć tą srebrną podkładkę z rozcięciem która jest pod górnym niebieskim uchwytem.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 10:24 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Ze ściągnięciem sprężyny już sobie poradziłem , zostało rozebrać teraz tą dolną lub górną część , ktoś wie jak ?

Obrazek




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 10:53 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Powinien dać się rozkręcić. Upewnij się tylko czy ten gwint jest prawo, czy lewoskrętny.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 13:47 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Gumma , chodzi Ci o górną czy dolną cześć ? (górna do ramy,dolna do karteru)

Jak to zrobić ? W sensie upewnić się , skoro nigdzie na internecie nie mogę znaleźć identycznego amortyzatora nie wspominając o instrukcji.

Dodam że po wyjęciu tej śrubki z napisem Top , w otworze mocowania jest taki cypelek który jak się pociągnie to wylatuje olej. Nie wiem czy to pomoże ale staram się opisać żeby było jak najłatwiej pomóc :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 14:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Chodzi o dolną część (tam, gdzie masz gwint drobnozwojowy). Wykręcając śrubkę z napisem "TOP", czyli góra nie trać oleju tylko go zlej do jakiegoś naczynia i zmierz jego ilość. Postaraj się zlać cały płyn.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 14:23 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Właśnie rozmawiałem z użytkownikiem z tego forum mianowicie eldo To mi odradzał odkręcać tamtą część ponieważ mówi że tam jest ciśnienie i jak to rozkręcę to już kupa będzie. Ale wydaje mi się że inaczej się nie da rozebrać. A odkręcając wentyl od powietrza można tamtędy spuścić olej ? Wygodniej by mi było.

Jeśli spuścił bym stary olej , wlać ten sam czy nowy ? Jak nowy to o jakiej gęstości ?

Nie jest to na jakiś klej klejone , że jak odkręcę to zerwę gwint ? Obydwie części są aluminiowe.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 14:39 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Skoro odkręciłeś korek wlewu oleju to nie powinno być ciśnienia. Możesz spróbować ręcznie dociskać amortyzator (powinien chodzić lekko i rzygać olejem przez otwór, z którego wykręciłeś śrubkę). Spróbuj odkręcić wentyl, bo nie jestem pewien, czy regulacja twardości jest połączona, czy oddzielona hermetycznie. Prawdopodobnie gwint został potraktowany klejem i może być problem z odkręceniem. Możesz posłużyć się opalarką (kwestia, czy elementy są malowane, czy anodyzowane elektrolitycznie. W pierwszym przypadku możesz zniszczyć emalię). Jedna stronę złap w imadło, a drugą chwyć jakimś kluczem nastawnym typu prostego lub "S", poprzez szmatę i próbuj odkręcić. Moze posiadasz klucz paskowy do odkręcania filtrów oleju? Byłby najlepszy. Musisz się liczyć z śladami pozostawionymi przez klucz lub w najgorszym przypadku zgnieciesz ten aluminiowy "cylinder" z gwintem, w którym chodzi tłoczysko.
Zrób zdjęcia od strony mocowań.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 15:22 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Gummma, To jest korek do regulacji twardości oleju jeśli można to tak nazwać. Korka nie odkręciłem , zastanawiałem się tylko po co jest cypelek pociągnąłem i wyciekła kapka olej.Amorek w takim stanie mogę spokojnie zginać w łapach ,nie muszę nawet o ziemię opierać. Co do niebieskiej barwy jest to anoda , właśnie chcę to tak odkręcić aby nie uszkodzić powłoki bo jest dosyć ładnie zachowana.Klucz do filtrów oleju mam , ale wątpię żeby tak mały okrąg złapał. Ja myślałem że jak odkręcać to ew. podgrzać i jakiegoś pręta wsadzić w mocowanie do ramy (wcześniej wyjąć silnetblocka bo i tak do wymiany jest) i spróbować odkręcić.

Foto na życzenie :)

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 15:39 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Pozostaje Ci tylko kombinować. To nie te czasy, gdzie amortyzator dało się łatwo rozebrać kluczem pazurkowym (od biedy można było taki wypiłować z kawałka płaskownika). Obecnie bez specjalistycznych narzędzi nie wiele można zrobić. Nie zapomnij zlać całego oleju, by wiedzieć ile później wlać, oraz kiedy uda Ci się odkręcić to przed ponownym złożeniem oczyść dokładnie gwint, odtłuść i nanieś ponownie klej. Prawdopodobnie wystarczy skręcić w rękach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 16:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
No cóż będę próbował , w razie coś się odezwę.

Dzięki za pomoc , nic się tam nie stanie jak odkręcę tą górną część z gwintem ? W sensie czy już nie będzie amor do wyrzucenia ? Jaki olej potem wlać ?




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lis 2015, 20:47 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Np. taki: http://intermotors.pl/product-pol-26026 ... ny-1L.html
Nie musisz kupować aż takiej pojemności. Zmierz ile wchodzi do Twojego amora. Podejrzewam, że nie zapłacisz więcej, niż 17-20zł za opakowanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lis 2015, 20:39 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Aa to git , 15W mam akurat na warsztacie , bo lałem u siebie taki na lagi , choć przyznam że na lagach trochę twardo jest. Pomyślimy , zobaczymy :)

Narazie jutro będę kminił co i jak z tym amorkiem , w razie coś dam znać :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 18:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Każdy amortyzator da się rozebrać.

Regenerowałem już kilka w crossówkach.

Musisz spuścić całkowicie gaz/olej z amortyzatora.

Następnie masz taką blaszkę na prowadnicy, ściągasz ją. Pod tą blaszką najcześciej jest uszczelniacz. Musisz go wyciągnąć, potem często jest zabezpieczenie.
Warto obejrzeć filmiki jak regenerują amortyzatory w crossach ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy