Dzisiaj jest 11 lut 2025, 21:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 lis 2015, 22:59 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Szczerze to nie chce się bawić w zmiane wału wiem że on a szczególnie łożyska na tym cierpią ale skuter idzie na handel. Jak myślicie aku 9ah prąd rozr. ok 120A da rade odpalic go z oryginalnym rozrusznikiem ?

Jak nie to jak ten rozrusznik wzmocnic ? Słyszałem coś o szczotkach w nim ze przy wymianie na inne coś dają ale na jakie gdzie i co to nie wiem.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 lis 2015, 23:07 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
piotr693206, daj pod cylinder jeszcze jedną uszczelkę, troszkę obniży kompresję, może już na tyle, że da się to jakoś użytkować.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2015, 23:08 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
A pogorszy to jakoś jazdę ? spadnie moc albo coś ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2015, 23:09 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
robdk pisze:
Killer85, zastosowanie takiej głowicy nie gwarantuje poprawności pod względem kompresji. Nie wiemy jaki ma założony tłok.
Ja jak składam silnik o większej pojemności to stosuje wał o krótszym korbowodzie i nie ma problemu z nadmierną kompresją a co za tym idzie i z trwałością silnika. 4T są by długo jeździć bezawaryjnie, a nie stać w garażu.

Taka głowica jest polecana(u nas na forum) do 50mm jako najsensowniejsza opcja w tym przypadku

Do autora

Zanieś do jakiegoś mechanika/elektryka ten rozrusznik i zapytaj co się da z tym zrobić
Lepiej nie dawaj tej uszczelki bo będziesz żałował(poczytaj sobie co nieco o tym)




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2015, 23:14 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Killer co do tych uszczelek to cie posłucham nie będe dawał 2 bo to bezsens... Z tym rozrusznikiem pokombinuje moze jakiesz szczotki specjalne co będą mocniej kręcic ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 7:29 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Leczycie objawy a nie przyczynę problemu.
Co do założenia drugiej uszczelki to Killer85, daj konkrety przeciw. No chyba, że argumentem jest spadek mocy, który oczywiście powinien wystąpić. Ale raczej tym bym się nie przejmował, gdyż takie mocne wysilenie silnika spowoduje uszkadzanie się innych elementów bo nie są one przystosowane do przenoszenia takiej mocy.

Niemniej widzę, że wiecie swoje bo moc jest, jeździ i jest na sprzedaż - niech się następny męczy i przeklina za spartoloną robotę.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 8:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Tu się z robdk zgadzam.
W czasach dawnych, ojciec miał Trabanta dwu-suwa. Standardem było przejechanie ~15 tys. km na zregenerowanym wale; dłużej regenerowane nie wytrzymywały. Ojciec wstawił dwie podkładki pod obie głowice, na mocy prawie nic nie stracił (nie czuło się żeby gorzej jechał), a zregenerowany wał wytrzymał dokładnie... 72 tysiące km! Nikt ze znajomych "Trabanciarzy" nie chciał w to wierzyć. A jednak :)
robdk dobrze mówi. Odpręż silnik, bo inaczej problemów się nigdy nie pozbędziesz.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 8:59 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
robdk pisze:
Leczycie objawy a nie przyczynę problemu.
Co do założenia drugiej uszczelki to Killer85, daj konkrety przeciw. No chyba, że argumentem jest spadek mocy, który oczywiście powinien wystąpić. Ale raczej tym bym się nie przejmował, gdyż takie mocne wysilenie silnika spowoduje uszkadzanie się innych elementów bo nie są one przystosowane do przenoszenia takiej mocy.

Niemniej widzę, że wiecie swoje bo moc jest, jeździ i jest na sprzedaż - niech się następny męczy i przeklina za spartoloną robotę.


Po przemyśleniu głębszym to jeśli wszystko inne zawiodło to daj te podkładki,pojeździj trochę aby się to dotarło a potem je wywalisz

Ja swojego pojazdu niemam zamiaru sprzedawać tylko jeździć kolejny sezon i kolejny...

Co do reszty to zgoda wszystko się zużywa z czasem dlatego wymieniłem wiele części na nowe




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 12:04 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
ale na prawde nie chce sie bawic z tymi podkładkami i rozbierać jeszcze raz silnika, kupie większy akumulator dotre go i moze wszystko bedzie ok. Tylko pytam czy aku 9ah 120A rozruch wystarczy do oryg. rozrusznika ?

-- 12 lis 2015, 13:04 --

Jak nie bedzie ok po dotarciu to wtedy trzeba pomyslec nad podkładkami albo wałem z krótszą korbą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 12:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
A kto mówi o rozbieraniu silnika? Zdejmujesz głowicę, dokładasz drugą uszczelkę i składasz wszystko do kupy. Rozbierać to będziesz, jak przez za duży spręż polecą Ci np. łożyska na wale albo urwie Ci się korbowód etc. - wtedy będziesz mieć dopiero rozbieranie i wydatki :)
Reaguj zawczasu a nie gdy już będzie "po ptokach".

Zresztą.... Twój cyrk, Twoje małpy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 12:26 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Co wy macie z tą uszczelką xD jaką uszczelke dać ?

Chyba ta : http://allegro.pl/uszczelki-cylindra-90 ... 88788.html

Tzn wiem jaką ale nie wiem czy ta ma dokładnie 50mm bo nigdzie nie pisze a nie moge innej znaleźć :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 12:28 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ja bym dał uszczelkę dodatkową pod cylinder. Raz, że jest grubsza i nie metalowa, a dwa, że jak już jest zdjęta głowica to włożenie pod cylinder to tylko formalność ;)

piotr693206, tak to o tę uszczelkę chodzi tylko nie ta metalową a papierową i pod cylinder a nie pod głowicę. Dlaczego pod cylinder? Bo tylko jest przeciw wyciekowi oleju i nie ma takich ciśnień by ją wydmuchało. Dwie metalowe pod głowicą to raczej nieporozumienie.
Uszczelki możesz między sobą leciutko (bardzo mało) posmarować silikonem wysokotemperaturowym, choć nie jest to konieczne.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 12:30 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
To ja już k...a nie wiem... gdzie ją w koncu dać a może dam podkładke pod swiece o.O Pod cyla czy pod głowice ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 12:34 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
piotr693206, przecież jak zdejmiesz głowicę to wyciągnięcie cylka 3 sekundy, wkładasz dwie nowe uszczelki pod cylinder i składasz całość, żadna filozofia.

Starej nie zostawiaj tylko nowe zakładaj.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 12:55 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Mam 2 nowe uszczelki pod cyla dac ? nie moze ta stara zostac 30/40km max ma :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 13:02 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
W sumie może zostać, choć ja zawsze daję nowe, ta już została ściśnięta. Dla pewności daj cienką warstwę silikonu, tak tylko zmoczyć uszczelkę - nie dużo by go nie wycisnąć za dużo. I odczekaj z 8 godz. by wysechł i olej go nie rozpuszczał.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 13:08 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
przecież te sylikony (ten czerwony z k2) wysycha w ciągu 15-30min max i jest twardy jak dałem kiedyś na palca zeby zobaczyc specialnie w ile wyschnie to wysech w ciągu paru minut.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 13:40 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
piotr693206, ale benzyna go ruszy w ciągu 8 godz. Po tym czasie już jest bezpieczny.
Widziałem już ten zaschnięty silikon w bebechach silnika.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 14:44 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
to kupie/pospawam pokrywe zakupie uszczelke i zdam sprawe czy ok.

-- 12 lis 2015, 15:44 --

A po dotarciu zdjąć tą uszczelke ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2015, 14:45 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nie




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy