Dzisiaj jest 02 gru 2024, 17:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 lis 2015, 16:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
Witam. Neos 70cc LC, coś kilka razy ubiło tłoka, wygląda jak kawałeczek pierścionka czy elektrody z świecy ale pierścionek jest cały i świeca też, zamek w tłoku też jest cały. Co i skąd tam wpadło i narobiło rabanu?

Obrazek

Obrazek




_________________

Forum Volvo V40 S40


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 lis 2015, 16:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Tak jakby tłok walnął w głowicę. Zobacz też łożysko igiełkowe.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 17:13 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
nikodem239 pisze:
Tak jakby tłok walnął w głowicę. Zobacz też łożysko igiełkowe.


Kolega pokazał na drugim zdjęciu winowajcę (na środku tłoka), przypomina mi to kolor korbowodu, jak pierścienie, zabezpieczenia są całe to sprawdź te łożysko igiełkowe i tą tulejkę mosiężną (osadzenie w korbowodzie). Coś mi się wydaje, że jest to kawałek korbowodu. Albo coś ci wpadło przy wymianie świecy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 17:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
Ten kawałek winowajcy jest po bokach koloru ciemnego, wygląda na czarny. Oprócz tego kawałka był jeszcze jeden mniejszy i był ostry i wbił się w głowicę. Widać go na zdjęciu poniżej. Przy wyjściu z komorowy korbowej były ślady opiłków koloru złotego, mało bo mało ale było, łozysko igiełkowe całe i korba też bo byłem teraz oglądać. Jutro odkręcę membranę i polukam jeszcze od góry i wszystko z korbowego wypłukam benzyną i wydmucham sprężonym powietrzem. Nadal nie wiem gdzie czego szukać. Zauważyłem też że kranik mi się zepsuł i nie trzyma benzyny, leci cały czas, ale nawet z kranika jakby coś wypadło to zatrzymałby to filterek paliwa. Może coś z gaźnika? Dziś go rozbierałem i czyściłem. Boje się bo jutro ma przyjechać nowy zestaw Stage6 Sport Pro MKII 70.

Obrazek




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 17:49 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Złoty kolor to jakby ta mosiężna tuleja jest na korbowodzie od strony wału i od strony tłoka. Kurde może ci się zajeżdża łożysko wału i się powoli rozsypuje? Nie mam pojęcia można gdybać, bo to są małe elementy, a co cię pokusiło na sprawdzenie tego? Jakiś dziwny dźwięk czy rozbierasz bo zmieniasz na nowy cylek? A jak wygląda przeciw waga na wale? Te talerze, pełne albo ala młotkowe, też są przerysowane? Ja bym dla świętego spokoju rozpołowił silnik, albo zdjął osprzęt i pokręcił wałem (magneto, wario). Bo szkoda żebyś rozwali nowy zestaw.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 18:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
O której tulei piszesz bo nie kumam? Oglądałem teraz korbę i nic na niej nie zauważyłem. Zmieniam na nowy cylek bo na tłoka to musiałbym czekać 4 tygodnie. A tłoka tak ubiło że ścisnęło pierścionka w rowku. Silnik był rozpoławiany gdzieś we wakacje i wszystko było




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 18:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Proponuje rozpołowić silnik.
Przy takim cylindrze warto zadbać o wał a szczególnie łożyska.

Jeżeli masz wał już po długim przebiegu warto sprawdzić bicie na czujnikach zegarowych oraz luz boczny na łozysku stopy korbowodu jak i luz boczny.


Co do odłamka sprawdź łozyska igiełkowe.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 20:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
Wystarczy że wyciągnę karter od strony napędu?




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 21:32 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Kolega wyżej dobrze radzi i ja do tego też zmierzałem. Jeśli nie możesz znaleźć przyczyny po zdjęciu samego cylindra, to musisz cały wał wyciągnąć sprawdzić łożyska wału, osadzenie łożysk w karterach i luzy na korbie. Masz korbę od góry wkładasz łożysko igiełkowe i w to sworzeń tłoka, chodzi mi tu o te oczko korbowodu górne (nazwałem to tuleją, pewnie nie poprawnie xd). I w dole korby na wale też jest takie łożysko igiełkowe, w niektórych silnikach nie ma igiełkowego łożyska na sworzniu tłoka tylko jest taka mosiężna tulejka wstawiona w korbę. Ale rozbieraj i wyciągaj wszystko, przy okazji zapodaj nowe uszczelniacze przy ponownym składaniu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lis 2015, 22:35 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
W takim wypadku to ja bym rozpołowił silnik, wyciągnął wał, zdjął łożyska. Jak będziesz miał wał w ręce to weź go złap za korbowód, wał niech sobie wisi spokojnie i stuknij ręką lub drewnianą częścią młotka w główkę korbowodu. Jeśli będzie metaliczny dźwięk wał do wymiany. Jeśli głuchy to nie ma luzów wzdłużnych na korbowodzie. Bicie można też sprawdzić, ale w domowych warunkach będzie ciężko.
Po weryfikacji to nowe łożyska i uszczelniacze a wał w zależności od wyników weryfikacji choć pod ten cylek wziąłbym nowy Topa HQ




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2015, 0:05 
*

Rejestracja: 08 cze 2014, 19:01
Posty: 32
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Speedfight 2 AC
Mógł być również źle wyregulowany gazior. Za dużo powietrza, za mało wachy. Poprzez to benzyna nie chłodziła tłoka bo nie było odpowiedniej ilości. W efekcie tłok spotkał się z głowica a że był już tak miękki bo się bardzo mocno nagrzal to się jakby "przykleił" i powstały te jakby wrzery. Miałem tak w spedzie na dr Evo. Jechał nagle przyłapało zblokowalo silnik na sekundę odpuscilo i zero mocy. Sam zgasł a gdy ostygl nie chciał palić. Rozebranłem i było coś jak u ciebie tylko ja miałem dookoło po całej długości...
Pozdrawiam
...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2015, 6:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
MrSpeed pisze:
Mógł być również źle wyregulowany gazior. Za dużo powietrza, za mało wachy. Poprzez to benzyna nie chłodziła tłoka bo nie było odpowiedniej ilości. W efekcie tłok spotkał się z głowica a że był już tak miękki bo się bardzo mocno nagrzal to się jakby "przykleił" i powstały te jakby wrzery. Miałem tak w spedzie na dr Evo. Jechał nagle przyłapało zblokowalo silnik na sekundę odpuscilo i zero mocy. Sam zgasł a gdy ostygl nie chciał palić. Rozebranłem i było coś jak u ciebie tylko ja miałem dookoło po całej długości...
Pozdrawiam
...

Pytanie brzmi skąd się wzięło tam ciało obce, na pewno źle wyregulowany gaźnik nie był i nie jest.




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2015, 7:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
kau pisze:
Może filtra powietrza nie było?

Proszę nie żartuj sobie.




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2015, 13:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2014, 20:54
Posty: 688
Lokalizacja: Tarnawa
Pojazd: Yamaha Neos
to wygląda na kawałem koszyczka z łożyska igiełkowego od korbowodu




_________________

Cylinder- china sport 70 lc
Wał- stage 6 hpc i łożyska skf c4 teflon
Wydech- Conti CHR v2
Sprzęgło-tec evo racing
Wario- top racing ng
Przeciwtalerz- TopRacing Sport
Gaźnik - tec pro 19mm
Dysza 85
Filtr - Stożek revo

V-MAX 96km/h

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2015, 16:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
Rozpołowiłem silnik i w środku jest wszystko OK, z jednej strony to dobrze bo silnik był robiony w lipcu br. dziś przyszedł do mnie. Nadal nie wiem skąd się wzięło to ciało obce.

Jakby ktoś szukał foto jak rozpołowić silnik Minarelli w Neosie to daję fotkę bo na tym forum wszystkie zdjęcia poumierały.

Obrazek




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2015, 18:08 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
shalashaska pisze:
bo silnik był robiony w lipcu br
Kto go robił?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2015, 19:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
Ja.

-- 22 lis 2015, o 19:35 --

A mogło wciągnąć coś z tłumika?




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2015, 19:51 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
shalashaska pisze:
A mogło wciągnąć coś z tłumika?


Mogło. Pamiętaj o rezonansie i przepływie wstecznym spalin.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 13:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
winne łożysko igiełkowe w korbowodzie. Wał to Stage6.




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 19:12 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Też tam wyżej kolega wspomniał co do koloru odłamka, że to z koszyczka łożyska igiełkowego i miał racje. Ważne, że znalazłeś przyczynę :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy