Dzisiaj jest 02 gru 2024, 14:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 lis 2015, 10:13 
**

Rejestracja: 23 cze 2014, 18:40
Posty: 222
Pojazd: matrix&speedfight
Imię: Kuba
mam problem w minarelli ac wyjąłem prawie wszystkie łożyska oprócz jednego które siedzi w gniaździe próbowałem metodą na moczony papier i nic nawet się nie ruszyło


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 lis 2015, 11:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jeśli masz dostęp do palnika to zagrzanie obudowy wokół łożyska [gniazda "amelinium"] załatwi sprawę i łożysko samo wypadnie z gniazda .
Jeśli nie masz to możesz sobie pomóc czymś takim https://www.google.pl/search?q=kotwa+ro ... Ax4QsAQIIg dobierając o odpowiedniej średnicy aby weszła w łożysko i robisz sobie z tego ala ściągacz.
Hardkorową metodą jest dobór śruby z nakrętką aby śruba weszła w łożysko .Nakrętkę spawasz do łożyska i wkręcając śrubę łożysko wychodzi z gniazda [tylko to łożysko już wtedy jest nie do użytku]

Taką kotwą z linku wyjmowałem łożysko z karteru przekładni.Dodatkowo zastosowałem płaskownik z otworem który był oparty o powierzchnię karteru .Gwint śruby tej kotwy przechodził przez ten otwór w płaskowniku i po nakręceniu nakrętki i zakręcaniu jej powodowało to że kotwa dołem w łożysku się rozszerzała i jednocześnie ciągnęła łożysko do góry.[nie pamiętam już rozmiaru ani długości tej kotwy ale to możesz sobie zmierzyc] i taką kotwę kupic .Nie jest to specjalnie drogie [groszowe sprawy].
Możesz także przyspawac tylko śrubę do łożyska i po nałożeniu płaskownika na gwint śruby i zakręceniu nakrętki powinno także to łożysko wyjśc ale już także będzie nie do użytku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2015, 19:01 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt Dziękujus kolego! Używam tego typu kotw w robocie i nie wpadłem na to, by ich użyć do wyciągnięcia łożyska :D Jesteś wielki!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lis 2015, 16:40 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
n0ooRt, Ja też dziękuję,również wiele razy ich używałem,ale nie pomyślałem żeby użyć do tego :) Na pewno się przyda,dzięki :wink:




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lis 2015, 20:08 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Gummma ,PrzemekB nie ma za co dziękowac ,podzieliłem się tylko wiedzą jak to robiłem gdy nie miałem jeszcze na stanie opalarki ani lutlampy aby się z tym uporac. Przypuszczam że gdyby to łożysko było zapieczone lub "ala zaspawane" z gniazdem to ten patent by mógł nie pomóc i trzeba by się posiłkowac spawaniem śruby w łożysku. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lis 2015, 22:21 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
Nie wiem jak Wam,ale mi patent z opalarką,czy palnikiem się nie sprawdził :/ Według mnie jak grzeje się karter to nagrzewa on również łożysko i tym bardziej nie chce wyjść,ale takie jest moje zdanie.




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 10:10 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
PrzemekB może grzałeś zbyt blisko łożyska."Amelinium" powinno się grzac i wtedy szybciej się rozszerza bo ma inną temperaturę rozszerzalności cieplnej niż metal.Mnie ta metoda jeszcze nie zawiodła.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 18:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Metale kolorowe, w tym aluminium mają dużo większą rozszerzalność termiczną, niż stal np. ŁH15, z której wykonane są łożyska. Z drugiej strony glin oddaje dużo szybciej temperaturę do otoczenia, więc w zimne dni, a szczególnie w przewiewnych miejscach opalarka może nie dać rady.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 19:51 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Polecam także coś takiego http://allegro.pl/lutlampa-palnik-do-lu ... 51088.html lub palnik do lutowania z wężem jeśli ktoś ma w domu butlę np.11kg propan -butan przy piecu gazowym kuchni. http://allegro.pl/palnik-gazowy-do-luto ... 03267.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 20:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
To daje radę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2015, 21:03 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
n0ooRt pisze:
Polecam także coś takiego http://allegro.pl/lutlampa-palnik-do-lu ... 51088.html lub palnik do lutowania z wężem jeśli ktoś ma w domu butlę np.11kg propan -butan przy piecu gazowym kuchni. http://allegro.pl/palnik-gazowy-do-luto ... 03267.html



Mam i butle i tą lutlampę, fajna sprawa ta druga opcja, w wielu nakrętkach, śrubach mi pomogła, możesz taki zestaw sobie kupić z pojemnikami gazowymi w castoramie/juli/leroy i przeważnie w każdym innym budowlanym czy narzędziowym. Ale na allegro chyba najtaniej, bo wiadomo od producenta i sprzedający ma sklep w piwnicy (nie narzucają marży za utrzymanie pracowników, sklepu itp.).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy