Dzisiaj jest 06 lut 2025, 13:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 gru 2015, 14:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2013, 10:32
Posty: 103
Lokalizacja: Warmia-Mazuria :)
Pojazd:
cześć wszystkim
mam problem głównie z ładowaniem od kiedy go kupiłem nawet jak wymieniłem cały silnik
to problem nie ustąpił dziś sprawdzałem miernikiem kable w prądnicy i tylko z jednego
szedł prąd o napięciu 50V na wolnych obrotach a pozostałe martwe, na aku byl niby w nich prąd
po odłączeniu trup nawet z regulatora nic

wymieniane było:
jak wspomniałem wcześniej cały silnik
regulator napięcia
moduł zapłonowy

przed wymianą tych części problem też był dodam że mam startor 6cio cewkowy
z alternatywy do ładowania chciał bym zrobić tak by chociaż światła działały bez bo jest to problem
jak się rozładuje aku żadnej elektryki


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 gru 2015, 14:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Regulator potrzebuje dwóch napięć (napięć a nie prądów jak to napisałeś; to różnica): wyższego niż 12V które "przerabia" na to co ma iść do akumulatora (ładowanie), oraz 12V do zasilania samego siebie. Brak któregoś powoduje nie działanie regulatora; brak wyższego = nie ładuje (bo nie ma czym), brak 12V - nie ładuje bo nie działa sam regulator jak i masz brak świateł.
Te które masz (jeśli to przewód biały), to napięcie do regulatora, ale nie zasilanie samego regulatora, tylko do ładowania przez niego akumulatora. Sam regulator - jak i światła - muszą mieć drugie zasilanie - 12V (to przewód żółty) którego Ci brakuje napewno, bo nie masz m.in. świateł. Napięcie mierzysz względem masy (obudowa silnika lub przewód zielony).

Te 12V (na zasilanie świateł/regulatora itd.) jest brane z odczepu (kilku cewek a nie całości) zasilania która daje w sumie wyższe napięcie dla ładowania. Wygląda na to, że masz gdzieś przerwę między cewkami dającymi 12V a resztą instalacji; zasilanie dochodzi do regulatora, ale że sam regulator nie ma zasilania dla siebie (właśnie tych 12V), to regulator nie działa no i nie ładuje. W tym i nie masz świateł.

- Jest jeszcze inna opcja: jeśli te ~50V masz na przewodzie czarno-czerwonym, to jest to zasilanie modułu CDI dlatego silnik pracuje). A to dowodzi, że uszkodzone masz (ogólnie) pozostałe cewki od zasilania lub gdzieś przerwę (lub zwarcie w instalacji do masy).

Obrazek

Zmierz na jakich kolorach przewodów masz napięcie (i ile?) a na jakich nie (w stosunku do masy) i opisz na forum.


A potem:
Wymontuj koło magnesowe, wyjmij całą płytę z cewkami, na stół i pomierz czy nie masz gdzieś przerwy. Sprawdź też same cewki (jak dasz radę to każdą osobno) czy nie mają w sobie przerwy lub zwarcia do masy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 gru 2015, 20:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2013, 10:32
Posty: 103
Lokalizacja: Warmia-Mazuria :)
Pojazd:
prądnica do wymiany na jakąś lepszą nie chińską znasz się troche na elektryce ? jak tak to powiedz mi czy mogę jakoś wykorzystać ten prąd w tym jednym kablu chociaż dopóki nie wymienię prądnicy bo męczące jest to że muszę cały czas to kontrolować a teraz szybko się ciemno robi :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy