Jako, że pogoda pozwala od czasu do czasu odpalić sqt, to wziąłem się za swój problem z którym się zmagam od jakiegoś czasu. Mianowicie regulacja gaziora tj dysze.
Potrzebuje pomocy w doborze dyszy. Wiem że to robi się to na zasadzie kupienia zestawu, jednak zacząłem już je zbierać osobno. Dysze jakie posiadam to 92 (seryjna od gaźnika 21mm dellorto S6 black edit.), 98, 105.
Problem jest na wszystkich dyszach, skuter przerywa. Objawia się to tak, że na centralnej przy nagłym odkręceniu manety obroty rosną do 7tyś, jak odpuszczę delikatnie, to jakby mógł wchodzić na 10tyś ale trzyma 9tyś. Jak dam troszkę więcej to obroty skaczą między 7-9tyś, przez co się jakby dusi, czy przerywa.
W czasie jazdy to jest tak, że muszę delikatnie ze startu operować manetką, a jak się przydusi to popuszczam gazu i znowu staram się lekko dodawać i jest dobrze, do jakiś 80. Powyżej to jest tak, że czasem nawet do 90-95 się rozpędzi ale odkręcając więcej gazu jedzie jakby wolniej, czasem przerywa (skaczą obroty). Czyli manetkę używam tylko w 2/3 zakresu.
Obecna dysza to 98, świeca jest ciekawa, bo ma jakby kolor kawy a na kawałeczku jest trochę szarawa, czy czystsza. Jutro wstawię fotkę. Stożek PoliniAirbox.
Dodam, że nie idzie tego gaźnika wyregulować śrubą od mieszanki. Zakręcając motor cały czas chodzi, i wkręca się tak samo. Po zmianie iglicy góre czy dół motor dostawał albo strasznego muła (na centralnej), albo gasł.
Lewe powietrze sprawdziłem zatykając filtr. Połączenie króciec>gaźnik>filtr szczelne, króciec nowy.
Sprawdziłem zawór membranowy i na 4 listki to jeden miał prześwit ale taki że tylko pod światło było widać (może 1mm).
Pytanie czy mam iść w kierunku dyszy 88? Czy raczej w strone 107? Czy może problem leży gdzie indziej? Czy to możliwe żeby przez zawór?!
_________________
Gilera DNA 50 2000r Wał: motoforce racing Wariator: Top racing NG Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition filtr: Polini airbox Wydech: Leovince ZX Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc
|