Dzisiaj jest 06 lut 2025, 12:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 lut 2016, 17:25 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Przecież cewka WN a cewka zapłonowa to to samo :P Może byc przez to ale pisałem Ci sprawdz czy masz iskre na świecy po zmianie iskrownika.

Mase czyli ten zielony kabelek idący z impulsatora podłącz gdziekolwiek albo do masy silnika np na srubie od pokrywy rozrządu albo do akumulatora gdzie kolwiek byle by było to podłączone do masy.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 lut 2016, 15:26 
*

Rejestracja: 12 lut 2016, 21:55
Posty: 25
Pojazd: chinski skuter
Wymontowałem świecę , przetarłem szmatką bo zalana - iskra jak z pioruna (wcześniej pisałem że jak przykładałem do silnika to nie było jej widać, teraz widać doskonale) zaraz idę zrobić jazdę testową, mam nadzieję że będzie ok.

Zauważyłem paliwo w okolicach otworu pływakowego - nieszczelność czy za dużo nalałem do baku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2016, 16:43 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Jakiego otworu pływakowego ? Jeśli chodzi Ci o wskaznik paliwa który jest w baku to nie powinno tego być ma tam być sucho. Dokręc lekko tą blaszke która jest powyginana w 3 miejscach moze dociśnie uszczelke. Jak nie uszczelka do wymiany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2016, 17:16 
*

Rejestracja: 12 lut 2016, 21:55
Posty: 25
Pojazd: chinski skuter
Dokładnie, chodziło mi o dojście do pływaka w baku - dzięki serdeczne, będzie naprawione.

Jazda testowa cacy! Wymęczony, gaz góra i dół, gaźnik na półtorej obrotu czasem zdarzał się lekko dławić więc ustawiłem na około 1,70-1,75 obrotu i jest ok. Do 45km/h jedzie jak malina - teraz tylko zamówię ogranicznik obrotów z allegro (z tego co wyczytałem podłączany do statora) co by mieć możliwość zablokowania prędkości na około 30km/h (do kontroli) i będzie malina.

Magneto dokręciłem dosyć mocno aczkolwiek czytałem że nakrętka powinna być wklejona - zerknę jutro po powrocie z pracy jak się sprawy mają i czy się wykręca. Wyreguluję też poprawnie luz zaworowy.

Jak się zrobi cieplej to muszę zerknąć do silnika bo strasznie głośny jest, ale to na spokojnie bo boję się strasznie go rozebrać ;)

Dzięki serdeczne za pomoc, mam nadzieję że finalnie problem rozwiązany a to nie po prostu jeden z jego lepszych dni ;) dam znać jeszcze jutro.

Wreszcie weekend ;) Miłego!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2016, 17:23 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Co oznacza
Cytuj:
bo strasznie głośny jest
? Z której strony wydobywa się dziwny dzwięk ? Pojeździj chwile sprawdz czy nie zgasnie Ci bo pojedziesz do pracy i znowu bedziesz musiał go pchać. Nakrętki nie naklejaj bo później nie odkręcisz ona Ci się tak szybko nie odkręci ja zakręcam zawsze z wyczuciem i zostawiam jeszcze nigdy mi się nie wykręciła. Warto pod nakrętke dać podkładke (nie sprężynową).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2016, 21:54 
*

Rejestracja: 12 lut 2016, 21:55
Posty: 25
Pojazd: chinski skuter
Pośmigane, gaźnik podregulowany. Obroty ładnie stabilne póki co, sam nie gaśnie.

Z lewej strony, od strony kopki, Strasznie szumi.

Widziałem na allegro takie zestawy, będę robił paczkę z Polski w tym tygodniu więc mógłbym coś takiego zamówić jeśli miało by dać efekty i nie byłby tak głośny ;)

http://allegro.pl/zestaw-sprzeglo-waria ... 72546.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2016, 22:46 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Zależy co tak szumi, a co jeśli padły łożyska ? Trzeba posprawdzać wszystko po kolei. Rozkręć pokrywe i posprawdzaj stan wariatora, sprzęgła paska itp. Może to bendix nie wraca i po prostu chodzi z wariatorem wystarczyło by nasmarować zeby normalnie wracał.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lut 2016, 11:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Szum.... pojęcie względne. Dla jednego będzie szumieć, dla innego coś trzeszczeć. Najlepiej gdybyś wstawił gdzieś filmik z tym efektem.
U mnie gdy wymieniłem stary pasek na nowy, pojawiło się szumienie i popiskiwanie. Rozebrałem korektor (to przez niego pasek "piszczał"), nasmarowałem, pasek się dopasował do tarcz i wszystko ucichło.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 mar 2016, 14:47 
*

Rejestracja: 12 lut 2016, 21:55
Posty: 25
Pojazd: chinski skuter
Wybaczcie za tydzień nieobecności. Skuter pochodził dobrze tydzień, w piątek zgasł i od tego czasu znów problemy.

Jak zgaśnie to nie ma iskry, tzn. słychać ją teoretycznie ale jej nie widać - normalnie jest jak piorun.

Sprawdzone 2 cewki zapłonowe - ta sama sytuacja.
Sprawdzone 2 świece - jak wyżej.


Kable od statora sprawdzone , cała wiązka z tyłu też. Stator wygląda normalnie, czujnik też nie uszkodzony. Jest jakiś sposób żeby to połączyć 'na krótko' i wyeliminować wszelakie przebicia? Nie wiem gdzie co jeszcze sprawdzać, boczna stopka odpięta i zmontowane na stałe.
Starszy brat podpowiadał jeszcze żeby przy stacyjce zerknąć ale wtedy w ogóle by iskry nawet słychać nie było.

Ostatnia rzecz do wymiany - moduł CDI?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 mar 2016, 17:52 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Próbuj z modułem. Jeszcze możesz sprawdzić napięcie na cewce (Nie na kablu WN tylko na samej cewce gdzie idą 2 kable, najczęsciej zielony i czarno-żółty) pamiętaj żeby miernik ustawić na napięcie zmienne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 mar 2016, 10:03 
*

Rejestracja: 12 lut 2016, 21:55
Posty: 25
Pojazd: chinski skuter
Póki co inny problem (czekam na paczkę z CDI).

Pod co podpiąć wtyczkę lampy przedniej?

Przełącznik zespolony podłączyłem tak, że wszystko działa ( kostka 6 pinów ) kierunkowskazy itp. i został jeden kabel wolny - niebieski(masa). Do tego mam 3 luźne kabelki z przełącznika zespolonego (długie, krótkie i masa) oraz wtyczka z lampy (długie, krótkie,masa) jak podłączę lampę pod kabelki z przełącznika to nic się nie dzieje, nie ma napięcia na wtyczce. Pamiętam że wcześniej lampa była jakoś podłączona pod tą kostkę 6 pinową na przełącznik zespolony ale nie pamiętam dokładnie i nie umiem tego zmontować a ze schematów nic nie ogarniam. Miałem to połączone na krótko do aku jak stator padł ale teraz chciałem to zmontować normalnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy