Dzisiaj jest 18 sty 2025, 11:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 mar 2016, 23:31 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Witam,
w środę w końcu odbiorę wał z wyważania, a więc zabieram się do składania skutera. Mam kilka pytań co do składania silnika:
1. Czy przy mojej pojemności polerka skrzyni korbowej cokolwiek da?
2. Z jakim momentem dokręcać śruby głowicy?
3. Jakim papierem mogę przelecieć łączenia karterów? (tam gdzie daje się sylikon/uszczelkę)
4. Sylikon rozprowadzić równomiernie palcem czy po prostu wycisnąć niewielką ilość do okoła?

I jeszcze jedno co do przekładni. Wymieniłem wszystkie łożyska na łożyska firmy koyo lecz po złożeniu widzę, że jest lekki luz na wałku. Mam się tym przejmować czy tak może być jeśli mam drugie łożysko w pokrywie przekładni ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 mar 2016, 17:52 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
1. Jak już to zakończ na gradacji 400. Pamiętaj, że wypolerowanie "na lustro" polepszy przepływ mieszanki ale kosztem smarowania łożysk.
2. 11-14 Nm.
3. Po co masz te powierzchnie szlifować? Jak już się upierasz to dosłownie je zmatuj jakimś papierem gradacji 1000-1500.
4. Rozprowadź równomiernie (w miarę możliwości), nie za grubo, bo i tak przy skręcaniu śrubami cały nadmiar zostanie wyciśnięty na boki krawędzi. Polecam specyfik pod nazwą Dirko. Jeżeli zastosujesz silikon wysokotemperaturowy to warto odczekać chwilę, by odparowało część octanu. W ten sposób całość Ci nie ucieknie na boki.
Jeżeli w trakcie jazdy z większymi prędkościami nie będziesz odczuwał specyficznego wibrowania to myślę, że nie powinieneś się tym przejmować. Warto co jakiś czas sprawdzać, czy nie ścina okładzin sprzęgła.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2016, 16:22 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Po wielu modlitwach do bogów motoryzacji udało mi się w końcu poskładać silniczek. Mam kilka problemów teraz.
Po pierwsze opona trze mi o zbiornik paliwa mimo wsadzenia dłuższego amorka tak więc jutro lecę po przedłużkę tak z 5cm i mam nadzieje że będę mógł się przejechać.
Druga sprawa to w tym nowym karterze miałem łożysko od wahacza a w starym lewym mam tuleje i teraz mam problem bo za żadne skarby nie potrafię wybić tej tuleji ze starego kartera.
Chwilowo chce w łożysko wsadzić wytoczoną tulejkę zabezpieczoną segerami, żeby mi silnik nie latał na boki. Myślicie, że te rozwiązanie da rade na jeden sezon ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy