Dzisiaj jest 20 wrz 2024, 8:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 mar 2016, 16:40 
*

Rejestracja: 08 lut 2014, 13:53
Posty: 18
Pojazd: Kymco Vitality 2t
Witam. Otóż niedawno zakupiłem Yamahe Aerox z 2010r. Yamaha jest na dobrym setupie który przedstawie niżej. Gdy kupiłem skuterek wszystko pięknie, osiągi bardzo zadawalające, płynna jazda jak i reakcja na gaz. Otóż po zakupie przejechalem zaledwie 200km jadąc normalnie skuter zgasł i juz nie zapalił. Pierwsze co zrobiłem to wykreciłem świece (oczywiście do wymiany) Wymieniłem na nówkę i skuterek pięknie odpalił (troche za duzo oleju w mieszance dlatego świece musiałem wymienic) ale do rzeczy. Skuter odpalił odrazu po założeniu nowej świecy, pali świetnie. Ciepły czy zimny zawsze odpali ze pierwszego kopa. Problem polega w tym że Yamaha ma 2 razy słabsze przyśpieszenia niż miała wcześniej. Postanowiłem wyregulować gaznik i zajrzeć do przekładni. Jak sie okazało dzwon sprzęgła jest seryjny i mocno przypalony. Po zdjęciu pokrywy zajechało straszą spalenizną, dzwon również posiada lekkie wgniecenia od temperatury. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem, mówił że smarował dzwon "smarem od wysokiej temperatury" co prawda dzwon był czyms posmarowany. I otóż nasuwa się pytanie czy tak duży spadek osiągów jest spowodawany tym dzwonem? Poniżej setup jaki siedzi w roxie:
Setup:
- Cylinder POLINI SPORT 70ccm
- Wydech Yasuni c16 KEVLAR
- Gaźnik Dellorto Black Edition 21mm + ssanie Polini
- Filtr Malossi AIR BOX
- Zawór membranowy Stage6 + płytki POLINI
- Wariator Stage 6 Sport Pro + rolki Malossi
- Sprzęgło POLINI 3G
- Pasek POLINI Race KEVLAR
- Sprężyna centralna POLINI
- Wał PM TUNING (niedostępny w PL)
- Łożyska SKF C4 Teflon+uszczelniacze Corteco kauczukowe
- Sprzęgło rozrusznika
- Przeciwtalerz POLINI

-- 24 mar 2016, 17:40 --

Tak duże forum a nikt nie potrafi mi pomóc :/


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 mar 2016, 17:51 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
koxownica12 pisze:
I otóż nasuwa się pytanie czy tak duży spadek osiągów jest spowodawany tym dzwonem?
Ktoś ci niezły kit wcisnął z tym smarowaniem dzwonu.Tam musi byc wszystko suchutkie.Jak już to wyczyścisz to sobie sprawdź czy nie leje ci olej z pod simera na wałku sprzęgłowym .Zmierz też grubośc okładzin na szczękach .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2016, 18:32 
*

Rejestracja: 08 lut 2014, 13:53
Posty: 18
Pojazd: Kymco Vitality 2t
Jak sprawdzić czy ten olej sie nie leje? Tutaj masz zdjęcia jak wygląda dzwon i filmik z pracy.
http://imgur.com/a/DZd48
https://youtu.be/T170NRy3m1U




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2016, 19:31 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Żeby sprawdzic czy nie puszcza oleju za korektorem i sprzęgłem ,musisz to całe ustroistwo rozebrac tzn, odkręcic tą nakrętkę przed dzwonem i wtedy zdejmujesz dzwon [do analizy organoleptycznej bo za wesoło to on nie wygląda]chodzi mi o te wgniecienia z przegrzania .Następnie zdejmujesz sprzęgło [także ocena organoleptyczna] razem z korektorem za którym znajduje się simer. Jeśli w obrębie simera jest mokro od oleju to simer jest do wymiany.Coś głośno chodzi ten twój skuterek [poruszaj wałem czy już łożyska nie są padnięte].




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2016, 19:41 
*

Rejestracja: 08 lut 2014, 13:53
Posty: 18
Pojazd: Kymco Vitality 2t
Ostatnio z kolegą to zdejmowaliśmy i było suchutko więc na pewno nie wycieka tam nic. Sprzęglo też w porządku tylko ten dzwon nam nie pasuje. Czytałem że przebarwiony może być ale on ma wgniecenia od temperatury. Czy to wina dzwona? Czy powinienem kupić lekki sportowy dzwon by lepiej mi to chłodziło?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2016, 9:25 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
koxownica12 pisze:
zy powinienem kupić lekki sportowy dzwon by lepiej mi to chłodziło?
Wypadałoby ,po za tym zmierzyłbym grubośc okładzin na sprzęgle i ich stan[uszkodzenia okładzin takiego sprzęgło już eliminuje je z eksploatacji]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2016, 12:39 
*

Rejestracja: 08 lut 2014, 13:53
Posty: 18
Pojazd: Kymco Vitality 2t
Przed chwilką zdjąłem sprzęgło, okładziny wg. mnie w porządku. Podsyłam kilka fotek sprzęgła jak i dzwona od środka : http://imgur.com/a/sDOb6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2016, 12:57 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Przejedź palcem po powierzchni dzwonu w której pracują i otwierają się szczęki sprzęgła[czy nie ma jakichś zadziorów lub rowków?]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 mar 2016, 9:04 
*

Rejestracja: 08 lut 2014, 13:53
Posty: 18
Pojazd: Kymco Vitality 2t
Jak byś mógł na tym zdjęciu zaznaczyć gdzie mam przejechać palcem był bym wdzięczny. Gdybyś mógł dać mi do siebie jakiś kontakt (fb,gg,email) lepiej byśmy sie porozumiewali a widzę że sie znasz :)

-- 30 mar 2016, 10:04 --

Odświeżam, pomoże ktos?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy