Dzisiaj jest 23 lis 2024, 3:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 maja 2016, 16:50 
*

Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:34
Posty: 17
Lokalizacja: Waw
Pojazd:
Witam

Mam kłopot głównie z zaworem ssącym (to silnik 2 zaworowy). Zawsze po dłuższej jeździe albo przygazowaniu na chwilę do oporu likwiduje się luz zaworu do tego stopnia, że zawór się podpiera i silnik gaśnie po zmniejszeniu obrotów. Rzadziej dzieje się to z zaworem wydechowym (tu luz zmniejsza się stopniowo).
Przy regulacji, najpierw kontrowałem z umiarkowaną siłą, żeby nie uszkodzić gwintu.
Potem zacząłem kontrować go bardzo mocno, praktycznie z całej siły, nic to nie dało.
Dowiedziałem się, że znikanie luzu wynikać może ze złej jakości materiału, który po rozgrzaniu nie trzyma "parametrów". Po schłodzeniu silnika, brak luzu jednak pozostaje.
Dodam, że ten problem narasta stopniowo. Pierwsza regulacja konieczna była po 6tys. km. Następna po 2 tys. a teraz może być już po 200km jak się go dobrze nagrzeje (trasa np. 30km z prędkością 40).

Pytania:
1. Co może być przyczyną podpierania się zaworów po dobrym nagrzaniu silnika? Kwalifikują się do wymiany czy może to kwestia odpowiedniego skontrowania nakrętką?
2. Czy możliwe jest, że silnik się kiedyś przegrzał i w wyniku tego materiał jest bardziej podatny na zmianę parametrów?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 05 maja 2016, 19:31 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Proponuję kupić nową klawiaturę z popychaczami. Najwidoczniej obecna się już wysłużyła.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2016, 6:48 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Albo gniazda zaworowe siadają w stopie aluminium głowicy.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 cze 2016, 21:23 
*

Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:34
Posty: 17
Lokalizacja: Waw
Pojazd:
robdk pisze:
Albo gniazda zaworowe siadają w stopie aluminium głowicy.

Wyjaśniło się. Dokładnie tak jak napisałeś. Po 17 tysiącach km wymiana głowicy. To coś zwane skuterem kosztowało w salonie 10 tysięcy zł. Piaggio made in China. Niemal nigdy nie przekraczał 50km/h, spokojna jazda, bez żadnych ewolucji, nawet opona tylna jeszcze została od nowości. Niech sobie Piaggio zapamięta, że klienta oszukać można tylko raz. Ku przestrodze dla innych żeby tę markę omijali. Legenda trwa, jakość już nie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 cze 2016, 18:31 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie tylko nowe Piaggio, bo Peugeot też ma chińskie wynalazki jak np: Sum Up. Kilka lat temu jeden człowiek mi powiedział, że w dzisiejszych czasach, jak coś nie jest chińskie to nie jest już oryginalne :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 cze 2016, 21:04 
*

Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:34
Posty: 17
Lokalizacja: Waw
Pojazd:
To jeszcze dodam, że w tym Piaggio, poza głowicą, wymieniane było:
- ssanie (po 6 tys. km),
- przełącznik kierunków (po 10 tys. km),
- linka prędkościomierza (po 6 tys. km),
- wężyk paliwa i podciśnienia bo sparciały i popękały - lało się paliwo, mimo że motor garażowany na zimę (po ok. 13 tys km)
- amortyzator z którego wylał się olej (po 15 tys.km).

Czy po wymianie głowicy na przechodzoną ale dobrą, powinienem zmienić olej na półsyntetyk czy stosować zalecany przez producenta syntetyk 5w50?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 cze 2016, 22:07 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Można stosować taki jak do tej pory




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 cze 2016, 23:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Dzisiaj wszystko jest projektowane tak, żeby się psuło. Inaczej koncerny nie zarobią. Popatrz sobie na samochody po 400-800tys. zł, potrafią też się rozkraczyć po 15kkm. Z tym, że z reguły producent wtedy pokrywa część naprawy.

Btw. mam dwa nowe uszczelniacze zaworowe jakbyś potrzebował, tanio oddam, bo się kurzą :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy