Dzisiaj jest 24 lis 2024, 15:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 maja 2016, 21:16 
*

Rejestracja: 31 sie 2014, 12:49
Posty: 7
Pojazd:
Witam. Nie moglem znalezc odpowiedniego dzialu jesli zly prosze o przeniesienie, ale chyba gazni kw skuterze a motocyklu dziala tak samo.


A wiec mam problem z wyregulowaniem. Polega na tym, że aktualnie moto dobrze jeździ ale świeca jest za jasna i jak wyczytałem moze wypalic sie dziura w tłoku lub zatrzeć.

I tu zaczyna sie komplikacja bo wydaje sie ze powinno sie zwiekszyc paliwo ale.. od początku

Jak wiadomo bądź nie dysza głowna działa dopiero od połowy do końca manetki.
Odblokowałem dyfuzor, motocykl potrzebował więcej paliwa własnie od połowy. Więc dałem mu więcej na iglicy i było dobrze tylko że zwiekszyla sie takze dawka w dolnej partii obrotów i DO połowy gazu go przylewalo.


Musiałem więc zmniejszyc dawke DO połowy ale zwiekszyc/pozostawic paliwo z dyszy głownej ( 1/2 do konca manetki)
zakupiłem dysze 150, a iglice ustawiłem na środku. Jest dobrze moto zbiera sie w pelnym zakresie obrótow, ale świeca jest za jasna. Myslalem zeby wyregulowac śrubka od mieszanki ale gdy próbuje wkrecic wiecej niz teraz (jest wykrecona o 2 obroty) to motocykl zaczyna dziwnie chodzic, przerywac.

Tak wiec co zrobic? Moge obnizyc o jeden zabek iglice (przy obnizonym o 2 zaczyna przylewac w dolnej partii) i jakos wyregulowac i tak chcialem zrobic ale dostałem odpowiedz na innym forum, że:

"Dał za dużą dysze główną, dlatego powietrze musi mieć wykręcone na maxa. Jeśli wkręca to ma za mało powietrza, za dużo paliwa. Niech da mniejsza dysze główną i wkręci powietrze. Jest źle wyregulowany. Gdy świeca jest takiego koloru to ma za dużo powietrza. Może to prowadzić między innymi do wywalenia dziury w tłoku. 2t ma delikatnie zalewać. Idealny kolor świecy to kawa z odrobiną mleka. Tutaj wygląda jakby było 80% mleka"

I teraz nie wiem czy dać mniejsza dysze (może mniej paliwa na iglicy), czy moze wiecej paliwa na iglicy.

Mysle ze napisalem dosc zrozumiale, Bardzo prosze o pomoc. Jest to moj pierwszy 2 suw (wczesniej 2 motocykle 4t) i dopiero sie ucze.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 16 maja 2016, 7:21 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Coś z tymi ząbkami pokombinowałeś na iglicy. Spójrz na to w ten sposób, że aby ograniczyć paliwo w środkowej części obrotów to iglica ma iść do dołu, czyli ząbki u góry iglicy. Jak dasz na iglicy ząbek od dołu to ją podnosisz zwiększając paliwo.
Dysza wolnych obrotów działa do 1/3 wychylenia przepustnicy, później paliwo jest podawane z dyszy głównej i w zależności od położenia iglicy wcześniej (iglica podniesiona) lub później (iglica opuszczona) otwierany jest przepływ paliwa z dyszy głównej. Przy pełnej manetce dysza główna jest otwarta w pełnym przekroju.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2016, 13:19 
*

Rejestracja: 31 sie 2014, 12:49
Posty: 7
Pojazd:
robdk pisze:
Coś z tymi ząbkami pokombinowałeś na iglicy. Spójrz na to w ten sposób, że aby ograniczyć paliwo w środkowej części obrotów to iglica ma iść do dołu, czyli ząbki u góry iglicy. Jak dasz na iglicy ząbek od dołu to ją podnosisz zwiększając paliwo.
Dysza wolnych obrotów działa do 1/3 wychylenia przepustnicy, później paliwo jest podawane z dyszy głównej i w zależności od położenia iglicy wcześniej (iglica podniesiona) lub później (iglica opuszczona) otwierany jest przepływ paliwa z dyszy głównej. Przy pełnej manetce dysza główna jest otwarta w pełnym przekroju.



Tak wiem jak działa iglica nic nie pokombibowalem tylko nie rozumiem dlaczego przy dyszy 142 ząbek iglicy w dół mieszanka wykrecona 2.5 swieca była ciemniejsza niż teraz 150 iglica środek 2 obr.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2016, 13:55 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Zależy jaki gaźnik, czasem wykręcanie wzbogaca mieszankę.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2016, 14:54 
*

Rejestracja: 31 sie 2014, 12:49
Posty: 7
Pojazd:
robdk pisze:
Zależy jaki gaźnik, czasem wykręcanie wzbogaca mieszankę.


tutaj na pewno wKręcenie wzbogaca.

Ale zauwazylem pewna zaleznosc. Gdy mam iglice na srodku to do 1/4 manetki jedzie normalnie a gdy dam zabezpieczenie nizej to juz muli do 1/4. Więc musze zostawic iglice na srodku a zwiększyć dawke potem - czeli chyba kupić jeszcze wieksza dysza. Bo wtedy świeca nabierze koloru, mieszanka odpowiednio sie wzbogaci. Tak mi sie przynajmniej wydaje, bo jak mu dałem zabezpieczenie nizej na iglicy to jedzie lepiej niz przedtem, ale kolor nadal za jasny. Wiec wychodzi na to ze to za malo widoczna zmiana.

Mysle nad próbami z dyszami 155 i 160. Sadzisz ze ide w dobra strone?
Bo jakis typek mi napisal ze mam za duza dysze i przez to swieca jasna bo musze miec wykrecona srubke mieszanki, tylko ze mam tylko 2 obroty wykrecona, gdy przed odblokowaniem miałem mocniej wykrecona na powietrze - 2,75 a kolor ciemniejszy wiec chyba wychodzi na to ze caly czas dysza za mala?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2016, 8:29 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ja mam bardzo prosty sposób na regulację składu mieszanki w 2T. Nie wiem czy ci się to przyda ale napiszę - może się jeszcze komuś przyda.
Na rozgrzanym silniku ustawiamy wolne obroty w miarę niskie ale stabilne. Kręcimy śrubka do momentu gdy będą wzrastać obroty. Gdy ten stan osiągniemy dodajemy gwałtownie gazu. W przypadku gdy się silnik w pierwszej chwili zdławi oznacza to, ze jest za ubogo i należy przekręcić śrubką o 1/4 obrotu. Celowo nie piszę w którą stronę bo są różne gaźniki. Po przekręceniu znów robimy test z manetką. Jeśli się pogłębiło zdławienie to kręcimy w drugą stronę. Czynność powtarzamy do czasu aż przejście na wyższe obroty będzie płynne bez wyraźnego zdławienia silnika.

Myślę, że dysze główne to masz raczej za duże i dysza ta ma znaczenie w górnych partiach obrotowych. średnie właśnie regulujemy iglicą (oczywiście poziomem jej ustawienia a także jej kształtem - czasem są zestawy różnych iglic dostępne).

Patrząc na oznaczenie twojego gaźnika to podejrzewam, że jednak wykręcanie może powodować wzbogacanie mieszanki - ale gaźnika tego nie miałem w ręce ani też takiego nigdy nie regulowałem więc mogę się mylić.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2016, 11:11 
*

Rejestracja: 31 sie 2014, 12:49
Posty: 7
Pojazd:
robdk pisze:
Ja mam bardzo prosty sposób na regulację składu mieszanki w 2T. Nie wiem czy ci się to przyda ale napiszę - może się jeszcze komuś przyda.
Na rozgrzanym silniku ustawiamy wolne obroty w miarę niskie ale stabilne. Kręcimy śrubka do momentu gdy będą wzrastać obroty. Gdy ten stan osiągniemy dodajemy gwałtownie gazu. W przypadku gdy się silnik w pierwszej chwili zdławi oznacza to, ze jest za ubogo i należy przekręcić śrubką o 1/4 obrotu. Celowo nie piszę w którą stronę bo są różne gaźniki. Po przekręceniu znów robimy test z manetką. Jeśli się pogłębiło zdławienie to kręcimy w drugą stronę. Czynność powtarzamy do czasu aż przejście na wyższe obroty będzie płynne bez wyraźnego zdławienia silnika.

Myślę, że dysze główne to masz raczej za duże i dysza ta ma znaczenie w górnych partiach obrotowych. średnie właśnie regulujemy iglicą (oczywiście poziomem jej ustawienia a także jej kształtem - czasem są zestawy różnych iglic dostępne).

Patrząc na oznaczenie twojego gaźnika to podejrzewam, że jednak wykręcanie może powodować wzbogacanie mieszanki - ale gaźnika tego nie miałem w ręce ani też takiego nigdy nie regulowałem więc mogę się mylić.



Wlasnie sam juz nie wiem w ktora strone srubka od mieszanki wzbogaca, szukam na internecie, w serwisowce ale nie moge znalezc. Bo niby wydawalo mi sie ze jak wykrecam to wzrastaja obroty czyli mieszanke jest bardziej uboga, ale skoro nie moge wkręcic na więcej niż 2 obroty bo zaczyna przerywac i nie równo chodzic to tez jakby miał za duzo powietrza..

Jak to sprawdzic? Znalazlem tylko ze kolor swiecy ma byc w granicach tan powdery - rust brown




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2016, 12:04 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Najpierw spróbuj wyregulować moim sposobem i patrz na świecę. Później jazda parę kilometrów na wysokich obrotach, zgasić by nie pracował na wolnych i zobaczyć jaki kolor świecy, wtedy będziesz wiedział czy główna dysza jest za duża, czy za mała. Później to tylko dobranie poziomu iglicy.

Nie wiem czy mam rację ale gdzieś czytałem (chyba nawet tu u nas), że dellorto powyżej 17,5mm ma odwrotną regulację mieszanki.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 maja 2016, 13:57 
*

Rejestracja: 31 sie 2014, 12:49
Posty: 7
Pojazd:
Teraz moto chodzi b. dobrze nie przerywa przy dodaniu lekko gazu ani full manecie.
Na dyszy 160 przerywal w pelnym otwarciu manetki, dlawilo go jakby mial za duzo paliwa.

Teraz na dyszy 155 iglica srodek jezdzi dobrze, nie przerywa na full, ani przy lekkim dodaniu, tylk oczasem w srodku obrotow ale nie przeszkadza mi to bardzo

Swieca wyglada tak:
Wczesniej byla troche jasniejsza i pisali mi ludzie zebym cos zrobil bo wypali mi dziure w tloku. Czy teraz jest ok?

Obrazek

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy