Dzisiaj jest 26 lis 2024, 7:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 cze 2016, 9:56 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
Hej,

Wpadła mi w ręce piaggio sfera 50-, stan techniczny: odpala i jeździ 50 na godzinę, chciałbym dać jej drugie życie i zacząć od naprawy/regeneracji zawieszenia, bo wozi tylne koło na boki, wiem już że muszę wymienić łożysko, jest już zamówione... ale mam pytanie odnośnie zawieszenia przedniego- czy rozbierał to ktoś i wymieniał olej i uszczelniacze?


PS wie ktoś czy sfera 50 ma blokady gdzieś ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 cze 2016, 13:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Co do zawieszenia przedniego to jak dobrze kojarzę jest tam monowahacz jak w Zipie SP. Wątpię, żeby ktoś bawił się w regeneracje amorka. Prędzej jego wymiana.
Szkoda, że wcześniej tego nie kupiłeś, miałem świetny zawias na sprzedaż na amorkach Malossi RS24.
Zostały mi koła od Zipa SP2, jakbyś myślał o przeróbce przodu na tarcz. Pompka, zacisk i przewód też chyba gdzieś są.

Sfera ma standardowe blokady. Sprawdź gaźnik, wario i wydech.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 cze 2016, 15:44 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
na Wario nie ma, wydech jest z zawirowywaczem, dziś go odkręce od cylka i zobaczę czy nie ma zwężki-- a na gaźniku to pod tym dekielkiem tak jak widzę na necie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 cze 2016, 20:04 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
jabel Sam posiadam tego brzydala 94'r. Usunięcie samej ślepej kiszki nie wiele poprawi prędkość, raczej zrywność. Prawdopodobnie masz w nim gaźnik Dellorto 14 dyszą główną 48. Poszukaj w nim taki rzeczy jak blaszka w gardzieli (spotykana raczej w 4T i plastikowy pierścień nad przepustnicą). Może też być pierścień przy tulei wariatora. Co do zawieszenia to jest trochę ciężko, bo jak kolega DumDum pisał jest to zawieszenie mono. O dziwo ma bardzo dobre hamulce (przód i tył). Nawet głupi przełącznik świateł jest tylko na zamówienie. Sferka ma potencjał ale droga w remoncie. Przy sprawnym silniku spokojnie jedzie 80km/h na seryjnym cylindrze. Jest kilka minusów, a mianowicie pojazd jednoosobowy, a waży 95kg, brzydki, przełącznik kierunkowskazów po prawej stronie, słabe światła i brak długich, spalanie to jakieś nieporozumienie, zbiornik oleju pod siedzeniem, gdzie spływa do gaźnika po dłuższym postoju i ciężko odpalić, tragiczny dostęp do świecy zapłonowej, koła 10" ale jak na tą wielkość to dosyć przyjemnie się jeździ, napęd prędkościomierza usytuowany wewnątrz przedniej felgi, a co za tym idzie to takie dwa zęby, jeżeli ulegną uszkodzeniu to nie działa licznik prędkości, co w przypadku naprawy równa się z wymianą felgi, denerwujący mały kluczyk, nietypowa świeca zapłonowa standardowo BKR6E, krótki skok rollgas'u, dostęp do regulacji lusterek, schowek pd siedzeniem nie mieści kasku zamkniętego, osoba dorosła, która się na tym porusza wygląda, jakby dopiero ukradła ten pojazd małej Zuzi z pod gimnazjum :D Z plusów to jest mimo gabarytów w miarę wygodny, mimo małych kół doskonale radzi sobie z nierównościami (przy w pełni sprawnym zawieszeniu), pompka oleju oparta na pasku, wygląd retro (brzydal ale retro D: ), silnik wytrzymały (o ile ktoś zainwestuje w oryginalne części), bezpiecznik typu samochodowego, który kosztuje 50gr, pojemny bak (wiadomo dlaczego), wszelaki dostęp do miejsc eksploatacyjnych znajduje się pod siedzeniem i na koniec to jest Piaggio.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 cze 2016, 21:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Ja tam bym wielu twoich wad nie uznał :D Krótki skok to akurat duży plus, szczególnie w skuterze. Co do świateł, to nie są takie złe, uwierz. Spalanie i odpalanie to raczej kwestie regulacyjne. Sfera z którą miałem do czynienia nie miała z tym żadnych problemów. Schowek kask mieści, ale nie każdy :) Chociaż mieści większy kask niż np. taka Area :D
Natomiast napęd pompy oleju na pasku to kiepska opcja. Bo nawet nie poczujesz gdy pasek pęknie i pompa stanie. Nie zdarza się to może bardzo często, ale już się z tym spotkałem.

Co do zawieszenia, myślę, że warto byłoby zrobić upgrade na coś już pod tarcze. Powinno bez problemu dać się wrzucić zawias z Zipa SP/Vespy ET, pewnie też jakiś Piaggio Hexagon.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 cze 2016, 9:44 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
o, widze, ze temat ruszył :)

Dziwne, że nie masz długich- bo w mojej Sferze są... poszukam tych blokad o których piszesz i dam znać... poki co myślę, czy inwestować w to hajs ;)

a co do amorka z zip'a to znalazłem taki;

http://olx.pl/oferta/amortyzator-przedn ... 920dbf322b


troche drogo :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 cze 2016, 9:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Bitubo jak dobrze widzę. Dobry amor, możesz spróbować negocjacji z Bidonem, Zipki już długo wiszą. Jak nie planujesz wyścigów to zwykły amor Ci wystarczy. Nowy koło 200, jak chcesz trochę lepszy to jakieś 300.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 cze 2016, 16:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
jabel pisze:
Dziwne, że nie masz długich- bo w mojej Sferze są...

Nie ma i nie było fabrycznie w moim modelu. Ogólnie był sprowadzany przez poprzedniego właściciela. Co do opłacalności to się nie wypowiem, bo ktoś z sentymentu potrafi wpakować majątek w jakiegoś grata. Logiczne jest to, że lepiej dołożyć do markowego pojazdu, niż reanimować chińską padakę, która i tak w końcu coś wywinie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 cze 2016, 8:52 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
w mojej sferze są długie, nieważne.

Update: wymieniłem łożysko tylnego koła, olej w przekładni, oraz zaspawałem zawirowywacz spalin na wydechu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 cze 2016, 16:52 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ważne, by tą ślepą kiszkę uciąć na równo i zaspawać pozostała dziurę, bez kikuta jak niektórzy zostawiają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 cze 2016, 16:54 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
zawirowywacz zaspwany, niesteety spawacz naciukał trochę do środka, ale osiągi chyba lekko się polepszyły :)

Poki co szukam jakiegoś LEO ZX/ TT za rozsądną kasę :) potem zobaczymy.///


muszę jeszcze poszukać tej blokady w gaźniku ale nie wiem gdzie to jest :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 cze 2016, 17:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jak odkręcisz dekielek przepustnicy i ja wyciągniesz z gaźnika to pomiędzy tym dekielkiem, a przepustnicą może być taki pierścień dystansowy. W tych starszych modelach raczej tego nie było. Najciekawsze jest to, że mam tłumik tecnigas next-r, w którym nie było fabrycznie zwężki w kolanku, a posiada homologację. (chodzi mi o cpi, bo w piaggio mam serię).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 cze 2016, 18:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
"Sitka" na dolocie nie ma? Jaka dysza? Króciec nie ma tam czasem mniejszej średnicy?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 cze 2016, 12:17 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
Hej,

Gaźnik 14mm - dysza 60
sitek, zwężek, nie odnotowano :) a króciec wygląda zupełnie normalnie ..


skuter jedzie tylko 60 i tyle.. przyśpiesza bardzo przyjemnie..

-- 24 cze 2016, 13:17 --

Panowie, czy wymiana dyszy na 70 polepszy osiągi ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 cze 2016, 18:38 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Czyli dyszę główną już ktoś wymienił. Samą dyszą i filtrem powietrza o większej przepustowości powiększysz delikatnie moc ale i mocno spalanie. Jeżeli chcesz naprawdę coś uzyskać to zacznij od tłumika. Zamontuj jakiegoś niskoobrotowego sporta no i gaźnik przydałby się większy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2016, 15:17 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
a jaki wydech polecasz ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2016, 18:25 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
jabel pisze:
a jaki wydech polecasz ?

A co chcesz w przyszłości modyfikować? Zależy jakie brzmienie lubisz, wyjca, czy bardziej basowy. No i najważniejsze to limit finansowy. Licz się z tym, że za 300zł to nie kupisz nic sensownego (chyba, że używkę).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 cze 2016, 14:29 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
kupię używkę

leo tt? ZX ? może sp3 ? widze uzywkę w dobrej cenie na allegro..

dźwięk mało mnie obchodzi w planach potem jakiś cylek 70 z głowicą

ktoś gdzieś polecał

http://www.racing-planet.pl/4093-cylind ... y=desc&p=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 cze 2016, 19:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Do mojego modelu z '94r. zbyt dużego wyboru nie mam bez przeróbek mocowania. Sam się nad tym zastanawiam i korci mnie Giannelli Extra, cena jest przez pół, co kiedyś zapłaciłem za Tecnigas'a do CPI. Zanim coś kupisz używanego przez internet to zorientuj się, czy aby na pewno będzie pasował do tego skuta. W opisach żenią takie kity, że łeb pęka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 cze 2016, 7:23 
*

Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:36
Posty: 49
Pojazd: sr50
a to nie każdy wydech do p/g będzie pasować ? maja inne kolanko ?

np taki od zipa? tam chyba sa te same silniki od 20 lat w tych piaggio...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy