Niejednemu posiadaczowi “ purejet-ów " zdarzyła się nieprzyjemna przygoda typu: przerywanie podczas jazdy, częsta potrzeba wymiany świecy, długotrwałe piłowanie rozrusznika w celu odpalenia silnika lub po prostu silnik nie chce odpalić. Jeśli nie posiadamy odpowiednich funduszy lub po prostu nie chcemy przeznaczać dużych pieniędzy na naprawę skutera, mamy dwie możliwości: sprzedanie uszkodzonego skuterka za marne pieniądze, lub przy niewielkich umiejętnościach mechanicznych przerobienie na gaźnik niewielkim kosztem. Montaż gaźnika wygląda podobnie w innych skuterach zasilanych wtryskiem, niektóre części trzeba wymienić, a inne zdemontować, koszt zależy od części jakie będziemy chcieli kupić. Zastąpienie wtrysku paliwa gaźnikiem, jeżeli posiadamy odpowiednią wiedzę na ten temat nie jest to pracochłonne i trudne zadanie. Przejdźmy do konkretów, prace jakie będziemy musieli wykonać to:
1. Wymiana głowicy – można pozostawić starą głowicę z wkręconym do niej wtryskiem, ale dla pewności można zastosować głowicę od wersji gaźnikowej.
2. Kompresor – trzeba wyjąć wszystko co znajduje się w kompresorze, czyli sprężynę, tłoczek, kółko itp. otwór który idzie do wężyka trzeba zatkać. Kompresor i kartery w miejscu w którym się łączą należy delikatnie posmarować silikonem w celu pewnego uszczelnienia, następnie przykręcamy kompresor. Problem z kompresorem można rozwiązać w inny sposób, ale ten powyżej opisany jak najbardziej zdaje egzamin.
3. Zapłon – aby silnik normalnie pracował i osiągał odpowiednie obroty należy połączyć dwa środkowe przewody w kostce od przepustnicy. Możemy zastosować układ zapłonowy od wersji gaźnikowej, ale jeżeli nie bawimy się w tuning myślę że nie jest to potrzebne. W Ditechu przy 9500 obr/min jest odcięcie zapłonu, co też dobrze słychać po przeróbce na gaźnik.
4. Gaźnik – możemy kupić chiński lub jakiś lepszy, droższy. Myślę że warto wybrać jakiś oryginalny gaźnik gdyż jest po prostu lepiej wykonany i łatwiej go ustawić. W przypadku gdy wybór padnie na gaźnik chiński, należy zrobić zwężkę w filtrze powietrza, może to być nie potrzebne, ale gdy silnik się dusi lub gaśnie gdy dodajemy gazu, należy zrobić coś takiego. Do tego trzeba też założyć kranik podciśnieniowy i filtr paliwa.
5. Demontaż niepotrzebnych części – zdemontować będzie można przepustnicę, pompę paliwa, w przypadku głowicy od wersji gaźnikowej demontujemy wtrysk i wtryskiwacz, jeżeli kompresor zastąpimy jakąś inną zaślepką, kompresor też możemy zdemontować. Zdemontowane części możemy sprzedać lub położyć sobie w domu na półce z książkami co było by bez sensu.
6. Olej – jest to bardzo ważna rzecz, bo po przerobieniu na gaźnik trzeba będzie lać olej do paliwa (tak jak w pile lub kosiarce). Olej będziemy musieli mieszać z paliwem gdyż di tech nie potrzebuje tyle oleju co gaźnik bo paliwo nie przepływa przez dolną część silnika i nie wypłukuje oleju, a w gaźniku paliwo przepływa przez dolną część więc trzeba po prostu lać więcej oleju. W moim przypadku proporcja oleju do paliwa wynosiła 150 mililitrów oleju na 5 litrów benzyny.
Koszty części:
a) części obowiązkowe:
– filtr paliwa –
– pompa -kranik podciśnieniowy –
– gaźnik – ja mam dellorto PHVA 17,5 dysza głowna 75 - 100
– linka gazu – ja przerobilem z purejet-a koncowke pilowalem zeby weszla ladnie do przepustnicy gaźnika
– świeca – ja wybrałem bosch mam zaufanie to tej firmy i mnie nigdy nie zawiodła
_________________
GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003Rok Cylinder - Malossi sport 70cm Wariator - Malossi multivar 2000 rolki 5,5g Gaźnik - Dellorto 17,5 mm dysza główna 83 Wydech- Yasuni Carrera 16 Nóżka boczna - Buzetti
PiterES
Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 15:26 przez piterES, łącznie zmieniany 4 razy
|