Dzisiaj jest 23 lis 2024, 3:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 lip 2016, 12:08 
*

Rejestracja: 23 mar 2010, 15:29
Posty: 15
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
Witam.
Od dłuższego czasu nie moge zdiagnozować problemu w mojej gilerze. Na początku ma problemy z zapaleniem. Gdy jeżdżę nią max 2km w stylu gaz hamulec gaz to jest dobrze i jak ją zgasze to odpali za pierwszym. Ale kiedy jade z jednostajną prędkością odcinek 2-3km zaczyna przerywać i gaśnie. Po zgaśnięciu dopiero po jakies pół godziny odpali i znowu to samo. Zaczęło się tak dziać gdy mechanik wymieniał mi reperaturke pompy wody.
Moduł wymieniony, kranik podciśnieniowy wymieniony, pompka paliwa wyczyszczona i pompuje, świeca też nowa.
Co to może być?




_________________

Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 lip 2016, 16:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Jesteś pewien, że obieg cieczy działa sprawnie?
Piszesz o naprawie pompy wody, a oznaki wskazują na grzanie się cylka, tj. być może pompa została źle złożona i wirnik nie jest dokręcony, co skutkuje brakiem obiegu cieczy i grzaniem się cylka.
Tak ja to widzę, skoro piszemy o początku problemów po wymianie pompy :/




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lip 2016, 19:51 
*

Rejestracja: 23 mar 2010, 15:29
Posty: 15
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
Mechanik wymieniał pompe wody sposobem bez rozpoławiania silnika i bez wyjmowania wirnika.
Ale jeśli by źle ją złożył to jest jakiś sposób na sprawdzenie braku obiegu cieczy?

-- 7 lip 2016, o 19:51 --

Przy odpalonym silniku i gazowaniu jest wir w zbiorniczku płynu chłodzącego więc obieg cieczy jest sprawny.




_________________

Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lip 2016, 16:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
W ogóle dobrze odpowietrzyłeś sobie układ?
Zalewamy zbiorniczek na max, podpinamy wężyk do odpowietrznika na głowicy i wkładamy drugi koniec do butelki na zlewający się płyn.
Odkręcamy odpowietrznik tylko na tyle, aby płyn nam leciał i wraz z nim bąbelki.
Czekamy aż stan płynu spadnie do MIN na zbiorniczku i wówczas z wężyka nie mają prawa lecieć już pęcherzyki powietrza - układ jest odpowietrzony :wink:
Dolewamy płynu na MAX i to wszystko.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 14:44 
*

Rejestracja: 23 mar 2010, 15:29
Posty: 15
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
Układ odpowietrzony i dalej to samo :/ Zauważyłem że gdy zgaśnie przewód paliwowy jest pusty i jak próbuje odpalić to nawet kropelka paliwa w przewodzie sie nie pojawia. To moze byc cos z podcisnieniem czy pompka paliwa szwankuje?




_________________

Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 14:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Ja złożyłem Runnera teraz na dniach i miał oczywiście kompletnie zapowietrzony układ paliwa.
Zmontowałem wszystko i kopię (rozrusznik padł) raz, drugi, trzydziesty :D
Mógłbym kopać i kopać, ale paliwo nie chciało lecieć do gaźnika i przewód od kranika do gaźnika był pusty.
Skuter miałem bez plastików, więc odpiąłem przewód przy kraniku (ten, który idzie do gaźnika), paliwo zaczęło się z niego lać, założyłem z powrotem przewód i od tej pory już powiedzmy 30km przejechałem bez żadnego problemy z paliwem :wink:
Spróbuj zdjąć wężyk przy kraniku a jeśli to nie pomoże, szukaj winy w podciśnieniu :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 15:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2016, 19:10
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Pojazd: GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003 r

Ostrzeżenia: 1
witam
może być pompka podciśnienia ale to na później

pociągnij ustami paliwo na tyle żebyś odpowietrzył układ paliwa z pęcherzyków powietrza
następnie sprawdz czy wezyk od podcisnienia jest szczelny miedzy gaźnikiem a pompką paliwa i tyle jesli chodzi o podawanie paliwa

jesli to nie zda egzaminu to zostaje kupno nowej pompki podcisnienia
ale to malo prawdopodobne ze ci pomopka siadla tak z dnia na dzien daj filmik co ocenimy bo z samegop pisania nic nie bedzie ;-)




_________________

GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003Rok
Cylinder - Malossi sport 70cm
Wariator - Malossi multivar 2000 rolki 5,5g
Gaźnik - Dellorto 17,5 mm dysza główna 83
Wydech- Yasuni Carrera 16
Nóżka boczna - Buzetti


PiterES


Ostatnio zmieniony 16 lip 2016, 16:34 przez piterES, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 15:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Pompka? nie sądzę, ale dla pewności spytam.
Czy zbiorniczek jest napełniony paliwem?
Jeśli jest, to pompka nie jest winowajczynią, tylko kranik podciśnieniowy lub zapowietrzony wężyk.
Jak już pisałem:
Jeśli kopiesz i zbiorniczek się powoli napełnia lub w ogóle jest napełniony, to odłącz przewód pod nim (czyli od kranika podciśnieniowego) i paliwo zacznie się lać ze zbiorniczka, następnie załącz przewód z powrotem i paliwo dotrze sobie do gaźnika :D

-- 16 lip 2016, o 15:58 --

Pompka? nie sądzę, ale dla pewności spytam.
Czy zbiorniczek jest napełniony paliwem?
Jeśli jest, to pompka nie jest winowajczynią, tylko kranik podciśnieniowy lub zapowietrzony wężyk.
Jak już pisałem:
Jeśli kopiesz i zbiorniczek się powoli napełnia lub w ogóle jest napełniony, to odłącz przewód pod nim (czyli od kranika podciśnieniowego) i paliwo zacznie się lać ze zbiorniczka, następnie załącz przewód z powrotem i paliwo dotrze sobie do gaźnika :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 16:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2016, 19:10
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Pojazd: GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003 r

Ostrzeżenia: 1
ja w swojej gilerze przerobionej z purejet-a nie mam zadnego zbiorniczka paliwo leci ze zbiornika do gaznika pompowane tylko pompką podcisnienia i dziala poprawnie bywalo tak ze sie zapowietrzalo jak odpowietrzylem caly uklad paliwa to chodzi do dzis bez zarzutów
mialem podobnie jak ty jadac z gorki np. i przygasał lub zgasł calkiem i ponownie pociągałem paliwo ustami wkladajac puki sie lalo paliwo przez wezyk do gaznika i tyle musialem tylko odpowietrzyc przewody nic wiecej zamiast tego zbiorniczka ktory jest w runner 50 SP zamontowalem duzy filtr paliwa ktory jest zalany caly paliwem i tyle




_________________

GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003Rok
Cylinder - Malossi sport 70cm
Wariator - Malossi multivar 2000 rolki 5,5g
Gaźnik - Dellorto 17,5 mm dysza główna 83
Wydech- Yasuni Carrera 16
Nóżka boczna - Buzetti


PiterES




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 16:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Rozumiem, ja mam fabrycznie wersję gaźnikową i do tego się odniosłem :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2016, 16:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2016, 19:10
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Pojazd: GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003 r

Ostrzeżenia: 1
;-) mysle ze jesli kolega z problemem da rade po przeczytaniu naszych postow ;-)




_________________

GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003Rok
Cylinder - Malossi sport 70cm
Wariator - Malossi multivar 2000 rolki 5,5g
Gaźnik - Dellorto 17,5 mm dysza główna 83
Wydech- Yasuni Carrera 16
Nóżka boczna - Buzetti


PiterES




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 11:28 
*

Rejestracja: 23 mar 2010, 15:29
Posty: 15
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
Pompka napełnia zbiorniczek a kranik podciśnieniowy pare dni temu jest założony nowy. Pójdę zrobić tak jak pisaliście i posprawdzać czy wężyki są szczelne. Zdam relacje potem :)




_________________

Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 11:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Czekamy na relację.
Odłącz wężyk idący od gaźnika przy kraniku i jak paliwo zacznie lecieć z kranika, to podłącz go z powrotem.
Po tej operacji kop starterem nożnym :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 12:03 
*

Rejestracja: 23 mar 2010, 15:29
Posty: 15
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
Wężyk odłączyłem chciałem się zaciągnąć, poleciało z 40ml paliwa i dalej pustka :| Skuter jest skręcony i nie moge zobaczyć czy w zbiorniczku jest paliwo. Filtr paliwa jest lekko zasyfiony i słabo przepuszcza. Jutro rozkręcę skuter, założe nowy filterek i nowe przewody i jeszcze raz sprawdze :wink:




_________________

Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2016, 13:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Zaciągnąć?
Paliwo powinno lecieć samoczynnie, ponieważ dajesz mu dostęp powietrza :wink:
Coś masz nie tak.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lip 2016, 18:47 
*

Rejestracja: 23 mar 2010, 15:29
Posty: 15
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
No wlasnie. Tylko co to moze byc?

-- 24 lip 2016, o 18:47 --

Wyczyściłem pompke paliwa i założyłem nowy filtr paliwa. Przejechałem okolo 20km i nie zgasł, było czuć różnice w jeździe z jednostajną prędkością. Na drugi dzień przejechałem 3km i zgasł. Nie idzie go teraz odpalić :/ Paliwa w wyrównawczym jest, kranik do gaźnika podaje ale nie odpala. Zauważyłem że dół pokrywy przekładni jest w oleju tak jakby z niej wyciekał. Czy to oznacza że tuleje przy wale się rozszczelniły?




_________________

Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lip 2016, 19:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Przecież napisałeś "pokrywy przekładni", więc o jakim wale piszemy :D
Najprawdopodobniej masz coś nie tak z pompką paliwa i sprawdź to, ponieważ on może Ci się po prostu przycierać i dlatego nie odpala jak należy.
Skontrolowany masz dolot paliwa, ale oceń również dolot smarowania.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lip 2016, 22:29 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Mostekjunior pisze:
No wlasnie. Tylko co to moze byc?

-- 24 lip 2016, o 18:47 --

Wyczyściłem pompke paliwa i założyłem nowy filtr paliwa. Przejechałem okolo 20km i nie zgasł, było czuć różnice w jeździe z jednostajną prędkością. Na drugi dzień przejechałem 3km i zgasł. Nie idzie go teraz odpalić :/ Paliwa w wyrównawczym jest, kranik do gaźnika podaje ale nie odpala. Zauważyłem że dół pokrywy przekładni jest w oleju tak jakby z niej wyciekał. Czy to oznacza że tuleje przy wale się rozszczelniły?


Albo leje ci przez uszczelniacz wału mieszankę do przekładni albo masz wyciek z przekładni( tam gdzie są tryby )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lip 2016, 14:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Albo jak napisałem wyżej coś nie tak z pompą.
Musi rozkręcić pokrywę przekładni i sprawdzić co tam się dzieje.
Jak już autorze tam zajrzysz, to bardzo chętnie zobaczymy jakieś zdjęcie do oceny i pomocy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2016, 22:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2016, 19:10
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Pojazd: GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003 r

Ostrzeżenia: 1
albo drodzy panowie ma filtr powietrza zalany do polowy paliwem i mu cieknie w przekładnie od góry a przy tym mu motorek ;-) gaśnie i teraz nie odpali pewnie zalewa mu również komorę wału i za tym świece hmm gdybała baba na targu w Krakowie a nie wiedziała co w koszyku miała ...

;-)

zacznij chlopaku od podstawowego serwisu wszystkie filtry maja byc czyste przekladnia tez jak i gaźnik zerknij do filtra powietrza czy nie zalewa go paliwo
PS. zadna sztuka kupic nowe ...........czesci filozofi niema w takich kosiarkach podst. przeglad tzw dostep powietrza paliwa i pradu ot filozofia

niech autor problemu zrobi pare zdjec lub filmik ocenimu co i jak bo takie szukanie dziury w calym to strata czasu

Chetnie pomozemy




_________________

GILERA RUNNER 50cm/70cm 2003Rok
Cylinder - Malossi sport 70cm
Wariator - Malossi multivar 2000 rolki 5,5g
Gaźnik - Dellorto 17,5 mm dysza główna 83
Wydech- Yasuni Carrera 16
Nóżka boczna - Buzetti


PiterES




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy