Dzisiaj jest 10 lis 2024, 22:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 wrz 2016, 20:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Siema. W niedziele kupiłem Yasuni C21 od P/G, założony ładny dźwięk itp itd. Tylko pewien problem.
Dałem rolki z 6.2 na chyba 3g coś około. Ale połowe lżejsze to na pewno.
Problem jest taki że startuje z 8k, a na tych najlżejszych rolkach kręci ponad 11k tak na oko ( obrotomierz się kończy ) i nie jedzie najlepiej. Już za trzecim razem jak odkręce manetkę to nawet na 9000rpm nie wskoczy... Gdzie jest feler?
na 5.1g czy 6.2 jest mała różnica. Max 1000 rpm.
Dodam że na tych najlżejszych max 65km/h
Czyżbym przegiął z wydechem? Wydaje mi się, że nie, ponieważ aż taka przepaść nie jest...
Wiem że do RS2 to jest przepaść bo RS2 się kończy przy 10k a C21 zaczyna przy ponad 11-12k.
Dodam, że wykręcił dopiero na seryjnym filtrze i dyszy 70. 85/90/100 na stożku wgl nie chciał wejść na 10k+
Założyłem z powrotem Tecnigasa i nawet na tych rolkach leciutkich start z 9800rpm dźwiga prawie na koło, tylko jak napęd złapie to kręci powyżej 10-11k i on nie przyspiesza.
Mogę nagrać filmik w środę albo piątek...
Proszę o pomoc... Wiem że da radę na tym cylindrze...




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 wrz 2016, 8:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Moze zacznę od tego że wydech klasy C20/C21 do elastycznych nie należy więc należało się spodziewać tgzw. "efektu racinga" :wink: Fakt da się pojechać przy ok 10K ale to raczej toczenie się niż jazda. Ten wydech potrzebuje 11-13k rpm NON-STOP ! i w tym przedziale obrotów można wykożystać jego potencjał. Żeby się tam znaleść trzeba ustawić odpowiednio napęd a więc start przynajmniej od 9k i stabilna pracę przy maksymalnych obrotach. Różne silniki, cylindry więc różne sety napędu. U mnie C20 np fajnie pracował przy rolkach 3,5gr i docisku Medium ale to nie jest wyznacznik ! Trzeba kombinować i szukać ustawień. To samo dotyczy gaźnika, utrzymać cyla non stop na poziomie 13k wymaga konkretnej dawki paliwa i porządnej regulacji. Nie bez powodu racingi palą 2x tyle co kręcące 10K sporty, coś o tym wiem bo miałem kilka różnych setów na różnych cylindrach i wydechach między innymi na C20.
Yasuni C20/C21 to specyficzny wydech, mocny i paliwożerny. Przejechałem na nim sporo kilometrów i wg mnie to ciekawa opcja dla cylindrów klasy Racing ale nie do codziennego udzierania skutera po mieście itp. Po powrocie do Racinga postawiłem na zupełnie inny wydech właśnie ze względu na małą elastykę C20 i w sumie tylko dla tego bo ładnie brzmi, wygląda i jest dosyć trwały.
Nie znam osobiście cylindra Airsal-a nie wiem przy jakich obrotach ma max moc więc nie jestem w stanie napisać nic sensownego na jego temat a już tym bardziej o współpracy z C21 ale z tego co opisujesz wyżej można wywnioskować że po prostu ten wydech jest dla niego niestety za mocny. "Przekręcić silnik" tzn kręcić go powyżej obrotów przy których osiąga max moc jest gorzej niż praca poniżej tego pułapu.




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2016, 12:25 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Mały gaźnik jest tu częściowo winny muła więc 21/24 czas nabyć :D Jego cyl ogarnąłby i polini evo - taki port jest, ale na 12-13k miał być głównie, więc komin jest git.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2016, 12:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Nie dopatrzyłem jaki ma gaźnik, myślałem ze 21 jest :<

Jak cyl jest wyskrobany pod takie obroty to OK, dać mu jak wyzej kolega napisał 21 dyszkę w okolicy 105 i próbować :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2016, 16:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Cylinder ma kąty 196/132 lub ciut mniej bo podałem głowicę że wchodzi w cylek 1.8 a nie 1.5 ale to raczej mało zmienia.
Cylinder na jakieś 12,5-13rpm strojone.
Problem taki mam, że nawet na Tecnigasie naciąg sprężynek mało dawał. Dziwi mnie że rolki z 6.2 g na 5.1 i mało dawało.

Myślicie że gaźnik pomoże? Viper miał Tecnigasa NONE
I rolki 4g + Hebo 60% i kręcił aż się obrotomierz kończył. Na Dellorto 19.
Czyli wydech nie jest za mocny i mogę go ze złomu wygrzebać?




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2016, 18:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Jak cyl masz wypilowany tak jak napisales zakladaj jaśka w komplecie z phbg21 na dyszy minimum 100. Braknie zabkow na iglicy to dasz 105 i styknie.
Naped pod taki set musi byc zestrojony na rolkach lekkich w okolicy 3,5g od takich bym zacza i docisku Medium (cos ala S6 medium, naraku +1500).
Sprzeglo musi brac od ok 9k wiec trzeba dac sprezynki rowniez z przedzialu medium lub recznie dociagnac jak jest regulacja.

Wiadomo ze gotowca nikt Ci nie wyczaruje, trzeba kombinowac :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2016, 19:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Mam S6 Medium od Peugeota, Piaggio. Sprzęgło już chyba tak wysoko nie będzie brać :/

Niedługo siądzie będę musiał coś mocniejszego kupić. Coś co nie ma łapek na sprężynki z gumolitu...

Czy gaźnik pomoże? :( wydawało mi się że na 19 też by śmignął :/




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2016, 20:21 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
19 to do streetrace a nie t6 i do tego po porcie, do tego kręcącym do 13k...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2016, 21:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Może jednak macie rację... 19 trochę przy mało... Ale czy 21 będzie aż tak regulowalny? 24 zaś za dużo




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2016, 8:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
A czemu mial by nie byc "regulowalny" co kolwiek to znaczy ? :mrgreen:

Phbg21 mialem przy cylindrze MHR Replika przy StreetRace i przy S6 MK1 Racing i bylo wysmienicie za kazdym razem. Co wiecej, wydechy c16, c20, sitoplus, rekord, spawak by platek obskoczylem jednym i tym samym gaznikiem phbg21 by TEC. Co prawda przewina sie tez dell 17,5 i cp23 ktory mam obecnie ale 3/4 swapa przelatalem na phbg21 z duzym zadowoleniem.




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2016, 12:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
19-21 daje się podobno do fabrycznego Airsala bez portu, czy lepszym wyjściem byłby 24mm bądź 23 od Polini?




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2016, 13:51 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Tak jak do 50cc ..jeden ma 12 inny 17,5....i na obu jeździ dobrze. Jest wykres jaki gaźnik w zależności od mocy zrobiony przez Dellorto ale ciężko stwierdzić ile HP masz mieć....
Dobra tutaj jest on: http://danskkartingcenter.dk/dellorto_motorcycle_carburetor_tuning_guide.pdf


Ostatnio zmieniony 07 wrz 2016, 15:56 przez scoot, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2016, 15:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Mogę władować i 24 tylko muszę mieć pewność, że to ruszy :/




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2016, 20:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Powiem tak, miałem przy racingu PHBG21 na dyszy 100 i mam Polini CP23 na dyszy 095 i oba są bardzo dobre do tego typu cylindra. Co wiecej, w bu przypadkach z gaźnikiem była i jest nadal seryjna puszka z wkładem filtra Stage6DL. A żeby Ci rozwiać wszelkie wątpliwości z PHBG21 był wydech Yasuni C20 :wink:

Wiadomo że set setowi nie równy i regulacja zawsze może być inn, jedno jest pewne DA RADĘ !

Tutaj masz żywy przykład :wink:

MHR+C20+PHBG21

https://www.youtube.com/watch?v=oPFsqP14_Hw

S6.MK1.R+PlatekRacing+PHBG21

https://www.youtube.com/watch?v=FOFf02bxDis




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2016, 20:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
MHR Replica bez obróbki? Tak samo MK1? No chciałbym żeby mój tak przyśpieszał... i tak się wkręcał... Ale zapomniałeś dodać że masz Selletre. Nie wziąłeś pod uwagę seryjnego zapłonu

Mój nie jest taki żwawy nawet na Tecnigasie
nie mogę go wyregulować...




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2016, 20:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Selettra daje glownie kopa przy starcie, tutaj jest to oczowalne najbardziej bo lekki rotor. Dalej to juz kosmetyka nie mniej jednak czuc roznice przy maksymalnych obrotach jak sie ma CDI z elektroniczna mapa (regulacja konta) porownywalem to calkiem niedawno u siebie :wink: Tak czy siak zaplon to juz "wisienka na torcie" bo glowna robote robi regulacja. Ja nigdy nie mialem cyla "po pilniku" nie jestem fanem tego typu zabiegow. To co udalo mi sie osiagnac jest na fabrycznych mapach i wg mnie duzo latwiej ogarnac regulacje OE cyla.

Bałem sie troche spawaka bo byl robiony strikte pod MK1 wg wlasnego pomyslu na cala prace seta. Ale jak widac udalo sie ogarnac i takie czary wiec walcz z tematem :wink:

MHR z C20 fajnie smigał, wył w niebogłosy, palił jak TIR i grzał sie jak smok :mrgreen: Sprobowalem sporta, cicho, wachał paliwo i ledwo sie nagrzewał a przy tym zapitalał całkiem przyjemnie. Jednak Racing to jest to :twisted: Zapodalem MK1 z puszka OE i spawakiem strikte pod max moment. Hałas przyjemny, paliwo wacha ciut bardziej od sporta i zapitala jak na racinga przystało. Da sie? A no da :wink:

Lubie C20 bo to udany komin, ale biorac pod uwage cene nowego i uzywki ktora wyhaczyc to jednak wyzwanie (w dobrym stanie) spawak jest jedynym sensownym wyjsciem. Gdy bym mial juz cyla po porcie to chyba tylko tala opcja by wchodzila w gre. Dla czego, a no dla tego ze pod mape porta mozna zrobic wydech ktory wycisnie 100% z cyla a kompromis pomiędzy momentem a moca zawsze mozna skonsultowac z projektantem wydechu :wink:

Ty masz juz C21 wiec po tgzw ptokach ale uważam ze temat jest do ogarnięcia jak tylko komin i cyl jest sprawny i pewny w 100%!




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek


Ostatnio zmieniony 08 wrz 2016, 20:05 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2016, 20:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Będę próbował wszystkiego. Trochę zajmie to czasu jednak... Prawo jazdy, szkoła, kasa te sprawy...
Dzięki za pomoc. Przywróciliście mi wiarę.




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2016, 20:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Panie kolego, ja mam pod 40-stke, dziecko, prace zmianowa i szereg innych zajec "przydomowych" :wink: Prawko od 20 lat a skuter od 10 przy ktorym grzebie intensywnie od 8 :wink: Na rowerze robie po 5-6k rocznie i tez tuninguje ile sie da :mrgreen: Nie ma ze boli itp, jak sie ma pasje i cos cieszy! Wszystko idzie pogodzic :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2016, 14:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Wiem wiem. Ale z tym ostatnim u mnie najgorzej. Chodziło mi, że zdobycie funduszy pochłonie najwięcej.

Po za tym nikt z rodziny nie akceptuje tego co robię.

PS. Cylinder jest sprawny mały przebieg, wydech był po szlifie ale chyha usunięte wgniotki




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2016, 21:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
U mnie tez nie pałaja zachwytem gdy siedze w garazu :mrgreen: Przyroda he...

Działaj niech moto lata jak przystalo na racinga!




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy