Dzisiaj jest 18 sty 2025, 13:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 wrz 2016, 17:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Witam, posiadam silniczek chinarelli 2t w powietrzu. Na zimę chciałbym go przerobić na chłodzenie cieczą (LC). Od czego mam się zabrać? Wiem tylko tyle, że potrzebuję chłodnicy, zbiorniczka, pompy wody, węży i oczywiście cylka LC. Od czego miałbym się zabrać, żeby to wszystko zmontować? Karter pod lc? Pozdrawiam




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 wrz 2016, 18:12 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Przecież kartery są te same. Zacznij oczywiście od cylindra, bo co chcesz chłodzić? Samo przerobienie silnika nie powinno sprawić Ci problemów, gorzej z upchaniem chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, które pasuje upakować wyżej, niż głowica cylindra (kwestia odpowietrzania). Spory problem stanowi zmieszczenie chłodnicy pod czachą, bo wycięcie samych otworów to chyba nie problem. Musisz się liczyć z tym, że będzie trzeba poprzerabiać światła i ewentualne elementy elektryki (jeżeli będzie kolidować). Porozglądaj się za nagrzewnicami samochodowymi, są mniejsze, wydajne i można coś przykombinować z montażem, dzieląc np. na dwie sekcje (dwie nagrzewnice). Swojego czasu upakowałem chłodzenie wodne z nagrzewnicą od jakiegoś starego opla vectry w PC, do tego wiatrak i regulator obrotów. Cicho i wydajnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2016, 9:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Chłodnie mam zamiar umieścić ZA przednim kołem (pod czachą) i zrobić to tak, żeby cały czas na chłodnie leciało świeże powietrze z zewnątrz. Pompę spróbuję jakąś wyrwać s6 ssp +40℅ żeby lepiej to pompowało. Pompe chcę przykręcana do magneta. Karter wymieniam na minarelli horizontal lc ponieważ gwintów mał już mam, gniazda łożysk wyrobione. Dziwne wibracje z przełożeń itp.




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2016, 18:05 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Najlepszy układ to chłodnica wyżej cylindra i naczynie wyrównawcze wyżej chłodnicy. Wtedy wszystko się ładnie odpowietrza grawitacyjnie. Z pompą jak piszesz, wywalasz wentylator i ją montujesz. Zadbaj też o dobre węże, bo oszczędzanie szybko może się zemścić. Przy okazji pasowałoby zamontować jakiś wyskalowany wskaźnik temperatury, bo na LC nie wystarczy 5 minut rozgrzewki i jazda, a zwłaszcza w jesienno-zimowe dni.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2016, 19:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Gummma pisze:
Najlepszy układ to chłodnica wyżej cylindra i naczynie wyrównawcze wyżej chłodnicy. Wtedy wszystko się ładnie odpowietrza grawitacyjnie. Z pompą jak piszesz, wywalasz wentylator i ją montujesz. Zadbaj też o dobre węże, bo oszczędzanie szybko może się zemścić. Przy okazji pasowałoby zamontować jakiś wyskalowany wskaźnik temperatury, bo na LC nie wystarczy 5 minut rozgrzewki i jazda, a zwłaszcza w jesienno-zimowe dni.


Od czego polecasz chłodnie? Żeby była jak najmniejsza i wydajna




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2016, 20:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Bierz pod uwagę, że nie działam w tej branży i moja wiedza (często mam to w dupie co jest od danego modelu, ma działać) jest wielce znikoma na temat modeli pojazdów spalinowych. Pisałem o nagrzewnicach, czyli takie małe "chłodnice" stosowane w układach chłodzenia samochodowego, by dawały komfort jazdy w zimie. Pisząc krótko zasada działania ta sama, czyli oddawanie ciepła pozyskanego z danej jednostki do otoczenia. Tutaj liczą się gabaryty i powierzchnia wymiany cieplnej. Podałem przykład nagrzewnicy, bo jest tańsza, niż dedykowana chłodnica i zajmuje mniej miejsca. Tego jest pełno na szrotach samochodowych i za małe pieniądze. W pierwszej kolejności pomierz sobie na przodzie skuta co tam się zmieści, później rozglądnij się na necie jakie wymiary i kształty mają nagrzewnice samochodowe i będziesz wiedział co wybrać, z którego modelu i rocznika. Często trzeba je od kamienić ale myślę, że 1-1.5zł za butelkę octu to nie jest wygórowana cena.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2016, 13:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Tak btw. kupię blok silnika od yamahy aerox to będą pasować moje ''tryby'' (przełożenia) do tego oto karteru? Bo wiadomo może się trafi z przełożeniami może nie, ale postaram się polować na Z. Tak pozatym zamierzam złożyć zestaw na motoforce racing, wał top racing high tech, gazior 21mm i yasuni c16/c21




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2016, 18:37 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Czy będą pasować to nie wiem, bo nigdy nie robiłem tego typu "przeszczepu". Jeżeli masz już dużo klamotów pod wymiary chinarelli to upakuj co się tylko da, a przełożenia zostaw oryginalne z roxa. I tak są lepsze, niż "tuningowe" do chiny. Co do rozmiarów wałka sprzęgła to ich nie znam i nie wiem, czy reszta będzie pasować. Jak już robisz swap na minę to lepiej kup kompletny silnik, może się uda, że coś będzie w dobrym stanie i na przyszłość jak już wykończysz części pod chinę to przejdź na te pod minę i będzie później z górki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2016, 22:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Wie ktoś czy koło będzie mi pasować pod wałek od przełożeń z roxa? Xd




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2016, 5:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Sprawdź ile frezów masz w kole, a ile na wałku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy