Dzisiaj jest 06 lut 2025, 12:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lis 2016, 16:30 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Witam mam problem poniewaz skuter zaczal kopcic i nie mial pelnej mocy dalem na gwarancje do mojego serwisu i mowil ze glowica miala jakies luzy i wycierala uszczelniacz zaworowy bo jak zmienili to bylo to samo wiec pojechali tam skad kupili ten set i poszedl na ekspertyze i nie przyjeli bo mowili ze ewidentnie skuter podczas docierania byl katowany,Ze nie ma kompresji ze cylinder ma rysy ze rolki przegrzane sworzen fioletowy no jednym slowem glowica i cylinder szrot.Mimo iż odpalal na kopa i wszystko do momentu oddania chodzilo jak nalezy tylko dymilo czasem dlatego oddalem i co myslicie ze moge walczyc? bo nie mam takiej wiedzy czy moge czy nie a to nie byl najtanszy set dlatego zalezy mi zeby jakos to zalatwic Prosze o szybkie odpowiedzi :(




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 lis 2016, 20:38 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
scoot pisze:
. Nie udowodnią że cisnąłeś na max, nie znasz się na tym, nie dostałeś instrukcji i ma działać powiedz BO GWARANCJA JEST. Zawsze można sądowo załatwić. SZKODA ŚLINY BO I TAK PRZEGRASZ A KOSZTY SĄDZENIA SĄ NIE WSPÓŁMIERNE DO KOSZTÓW ZAKUPU NOWEGO CYLKA.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lis 2016, 21:16 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Właśnie sprawdziłem przykładową gwarancję na china 4t i aż oczy bolą bo wszystkim się bronią i pozostaje tylko omijanie serwisów szerokim łukiem i robienie samemu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lis 2016, 23:09 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Wiecie panowie wlasnie olej byl w porzadku zmienialem tez filtr byl czysty bo stwierdzilem ze stozka juz nie chce wiec na tym cylkuu juz byl orginal jezdzilem maks 50km/h czasem do 60 ale pozniej szybko wracalem do tylu ilu powinno być A dziwne ze takie cos sie zadzialo jak ja oddawalem skuter i odpalal elegancko i moj serwisant tez nie moze z nimi dojsc bo nie chca tego wymienic mimo iz Jednak musiala byc wina glowicy skoro po tych 1k kilometrow starlo mi uszczelniacz zaworowy i byly jakies luzy.Tu moje pytanie da sie wymienic czy sie nie da?

-- 11 lis 2016, 0:03 --

Dodam ze set nie chiński tylko tajwanski wiec o wiele drozszy ;)

-- 11 lis 2016, 0:09 --

Scoot chyba mnie nie zrozumiales ja oddalem do swojego serwisu ktory robil mi caly remont i oddalem na gwarancje bo zaczal kopcic (chwilami pozniej bylo ok) i stracil moc czesciowo. I pisalem ze serwis wymienil uszczelniacz lecz pozniej u nich jeszcze tez sie zepsul i rozebrali zobaczyli ze sa jakies luzy na zaworze wiec wyciagneli i pojechali do tego sklepu skad kupili i sklep wyslal na ekspertyze i przyslali negatywne ze nie wymienia czy cos i reszte znasz.To ja sie pytam gdzie jest jakis papier za przeszlo to taka ekspertyze bo z tego co slyszalem powinno takie cos byc? cos mi sie wydaje ze poprostu nie chca wymienic i zadnego sprawdzania ekspertyzy i nic nie bylo jak myslisz?




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2016, 0:47 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
A no chyba że tak. Na pałę zrobili pewno i żebyś na serwis nie zrzucił winy to przedłużają oddając na ''ekspertyzy'' (nie wiem po co skoro serwis sam może to robić), niech dadzą ci ten papier z tą pseudo ekspertyzą wykonaną przez Bóg wie kogo. Jak nie dadzą to lecą w wiesz co. Producent cylindra na pewno nie zwróci kosztów za zatarcie.
Tak się kończy chodzenie po serwisach, cylinder naprawdę łatwo wymienić w 1h nawet z regulacją zaworów. Btw. jak jeszcze będziesz dawał po serwisach, to zanim dasz do naprawy zażądaj kartki z wpisanym, iż mechanik zapoznał się ze stanem pojazdu oraz co ma być wymieniane bo bywa często, że np. przychodzisz na regulację gaźnika a wyjeżdżasz z nowym gaźnikiem i lampą. Najlepsze serwisy takie gdzie jesteś przy nim i widzisz co robi :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2016, 11:21 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Znaczy nie rozumiesz mnie znajomy z serwisu mi caly remont robil i kupowal tylko u nich czesci i jak ja oddalem mu na gwarancje bo zaczelo kopcic chwilami to on zauwazyl ze sa jakies wady na glowicy wiec oddal do sklepu i oni zrobili ta ekspertyze i nie przyjeli tego bo to "niby" moja wina...




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2016, 13:39 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Czy znajomy czy nie wiele tu nie wnosi, tak jak pisałem, nie odzyskasz kasy i lepiej samemu naprawiać. To jest bez wyjścia, ty zwalasz winę na serwis/materiały, serwis zwala winę na materiały, sprzedawca zwala winę na ciebie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2016, 14:55 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
No ale nie chce kolejny raz pakować w ten skuter bo to jest tragedia.Bo ja rozumiem ze moge wszystko zrobic sam i gdyby to stalo sie raz to ok a nie ze 3 raz ...




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2016, 19:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
damiano20017 pisze:
nie chce kolejny raz pakować w ten skuter bo to jest tragedia

To pozostaje Ci sprzedanie go na części w takim stanie w jakim jest i kupienie sobie nowego. A potem samemu rób a nie dawaj "fahofcom".
Wtopiłeś kasę bo wolałeś żeby ktoś za Ciebie to zrobił, a silnik skutera jest prosty jak cep do robienia. Teraz tego już nie odzyskasz, a masz co masz. Plus jest taki, że sam się przekonałeś, że do "serwisuf" się swojego sprzętu nie oddaje na naprawy byle pierdołki. Takie są tego potem skutki.
Ja nigdy nie dałem swojego do żadnego serwisu i sprzęt chodzi mi tak jak chcę. Jedyną naprawą kiedy oddałem go, była wymiana łożyska główki ramy, ale jak mnie skasowali na 260 zł i wsadzili łożysko za 28zł które padło po 4 miesiącach, to kolejną wymianę zrobiłem sam. Zajęło mi to godzinę roboty, łożysko porządne i kilka lat mam już spokój.

Chcesz mieć dobrze zrobione - Zrób To Sam (A.Słodowy się kłania).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2016, 21:42 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
No wiesz co nie wiem czy pierdółki : wał.uszczelniacze.cylek.glowica.lancuszek walek klawiatura. wiadomo ze wolalem oddac do serwisu bo nie mialem ani sprzetu do pomiaru kompresji a ni nic bo jasne ze bym zrobil to sam ale mowie to nie jest w tym momencie wina serwisu tylko wina podzespolow tak mi sie wydaje bo jakos odpala od kopa jezdzic jezdzi ale stracil moc itp znaczy wtedy bo teraz stoi w serwisie .




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2016, 21:08 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
damiano20017 pisze:
No wiesz co nie wiem czy pierdółki : wał.uszczelniacze.cylek.glowica.lancuszek walek klawiatura.


Jedno ,dwa ,a nawet trzy...posiedziałbyś przy tym tydzień a byś miał lepiej zrobione niż w serwisie. Po dwa...wiedziałbyś przynajmniej ,że jest to dobrze zrobione. Po trzy...satysfakcja ,której nikt Ci nie da.

damiano20017 pisze:
nie mialem ani sprzetu do pomiaru kompresji a ni nic


Jak zaczynałem swoją przygodę ze skuterami to też oddawałem sprzęt na wymianę wału ,a to na wymianę cylindra ,a to na jakąś regulację i w końcu dochodziło do tego ,że zostawiałem co trochę kolejne stówy...

Po jakimś czasie dałem sobie spokój i kupiłem podstawowe klucze ,czyli do pokrywy zaworów ,głowicy i cylindra wystarczył mi zaledwie jeden klucz oczkowy "8" .Gdy przyszło do założenia pierścieni to czym zakładałem? Zakładałem pierścień z jednej strony ,z drugiej delikatnie podważałem śrubokrętem płaskim i wskakiwał. Jak się wypalił zawór w głowicy to co zrobiłem? Kupiłem nowy ,wymontowałem z głowicy stary ,wziąłem głowicę i przychodzi dotarcie go z gniazdem w głowicy. Za chwilę nie mam przyssawki do zaworu ! Co zrobiłem ? Zawór do głowicy ,nóżkę zaworu w wkrętarkę ,posmarowałem pastą do docierania i wkrętarkę na wolne obroty. Jakbym nie sprzedał skutera chodziłby do dziś tak by był dotarty.

Czasami pewne rzeczy wydają się proste dla tego kto to robił ,ale na prawdę warto jest czasami przeczytać 10 poradników i zrobić coś samemu niż oddawać do serwisów ,płacić cięzko zarobione pieniądze i za chwilę mieć problem od nowa.

Swego czasu pamiętam jak pojechałem skuterem do wulkanizacji ,która już nie istnieje, ale mniejsza o to..Zgadnij czym chcieli zdjąć oponę z felgi? Praktykant nie umiał sobie z tym poradzić to poszedł po długi nóż ,który chciał sobie włożyć między felgę a oponę i tak zdjąć oponę. Zakładałem wtedy jeszcze Micheliny Piloty Sport...szok!




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 11:39 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Ja wszystko doskonale wiem i wczesniej sam to wymienilem docieralem tez wkretarka zawór i cylinder tłok pierscienie sam zmienialem i wszystko robilem ale pozniej po paru miesiacach zaczelo sie walic nie mialem czasu przedewszystkim do grzebania bo tak bym sam znow zajrzal dalem im oni po 1 dniu dali mi odpowiedz co jest nie tak co prawda co sie ucieszylem ze a 200zl to jeszcze przezyje to nastepnego dnia zrobilo sie z nich 400 a za pol tygodnia 600 az doszlo do 860zl za wszystko tragedia mowie serwis dobry ale skuter caly czas sie sypal wiec wiecej tego bledu nie popelnie...:/




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 12:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
No niestety, tak to jest, jak zacznie się cos sypać a nie zrobi się tego porządnie, to moga pojawić sie kolejne problemy z tym związane (chyba że jedno nie zależy od drugiego). Niestety serwisy nie przykładają się do tego jak robią, bo 1. liczy sie kasa i tylko kasa, 2. jak się zepsuje to klient znów wróci i będzie (patrz pkt.1); a wracać będzie bo sam tego nie zrobi (nie umie albo nie chce się babrać). W efekcie, nigdy nie będzie to dobrze zrobione ale ty zawsze będziesz ładował w to kasę.
W końcu klient się wkurzy i zaczyna sam szperać po necie w poszukiwaniu przepisu jak to samemu zrobić. Trwa to na początku może i długo - sam wymieniałem wał przez dwa dni (ale to głównie z racji braku uszczelniaczy miałem taki przestój); gdyby nie to, rozebrał bym silnik i złożył w kilka godzin, w jednym dniu. Efekt? Silnik odpalił od pierwszego strzału! Czyli? Zrobione było dobrze bo dla siebie :-)
Mechanika nie jest straszna i trudna. Ale wymagana jest: dokładność, idealna czystość i logiczne myślenie. Wówczas cały skuter nie będzie dla Ciebie tajemnicą i sam zdziwisz się jaka to prosta konstrukcja.

Zestaw narzędzi nie jest drogi.
Komplet porządnych kluczy nasadowych z grzechotką i dodatkami możesz dostać nawet w Biedronce (sam taki mam i spisuje się wiele lat wspaniale). Komplet dobrych śrubokrętów (do domowego użytku a nie wyczynowe) były ostatnio w sieci Netto za 39zł. Do tego dwa klucze oczkowe z odsadzeniem: do odkręcenia wariatora (18) i sprzęgła (14), blokada wariatora za 12zł, blokadę sprzęgła sam sobie zrobisz z dwóch płaskowników i trzech śrub. Jak będziesz chciał to za jakiś czas kupisz ściągacz do magneta za kilka zł. Nie musisz wszystkiego kupować od razu, tylko po kolei co Ci potrzebne. Klucz dynamometryczny - 99zł z siłą 7...~70N wystarczy do wszystkiego. Miernik ciśnienia sprężania za mniej niż 100zł albo zrobisz sobie sam z manometru, wężyka ciśnieniowego od termy wodnej, starego zaworka od dętki samochodowej i starej zużytej świecy.
Itd. Itp.

A jak kol. wyżej pisał: satysfakcja gwarantowana i nie przeliczalna na żadne pieniądze. Do tego za zaoszczędzone pieniądze możesz sobie coś dokupić do motorka lub go zmodyfikować; i znów satysfakcja. Kolejna i chyba największa satysfakcja to to, że nie zapłaciłeś panu Heniowi za spapraną robotę czyli nie wywaliłeś swojej kasy w błoto. Same plusy :-)

PS: a tak się jakoś rozpisałem :-)
PSS: Instrukcji do 139QMB w sieci jest od groma i ciut ciut. Do tego sa pomocni ludzie :-)

-- 15 lis 2016, 13:09 --

damiano20017 pisze:
serwis dobry ale skuter caly czas sie sypal

To albo serwis nie jest dobry, albo skuter dokończył swojego żywota i czas na nowy. Skoro skuter jest ok, to serwis jest be. Skoro skuter be, to wydaj kasę na nowy a nie na reanimację trupa.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 12:16 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Wszystko z wypisanych rzeczy mam do pomiaru kompresji,sciagacz magneta do wario i sprzegla uzywam mocnej wkretarki odkreca za 2 razem wiec bez problemu i zestawy kluczy tez mam ale mowie mialem nadzieje ze jak oddam to wkoncu nie sypnie sie tak szybko i masz racje mialem ogromna satysfakcje jak zmienialem plastiki i wszystkie czesci mechaniczne ale tak to glownie bylo ze upatrzylem sobie cos i nagle bach i w skuterze kolejny problem i wydanie kasy kolejne wiec no niestety a satysfakcja byla ogromna np wymienianie plastikow patrzenie jak wyglada na nowych o wiele lepiej i wgl mechanicznie wszystko lagi,cewki,iskrowniki,magneta,rozruszniki,sprzegla,rolki,wariatory,nozki,no mowie nie zlicze tego ale kosztorys jest duzy i chcialem to jakos dokonczyc by bylo super lecz ten skuter na to nie pozwala bo co i rusz sie sypie ...;/ A naprawde nie dawno zrobilem kosztorys jego+ swojej robocizny chodzi o ceny czesci wsadzone samodzielnie + cylinder itp pozniej znow od poczatku tylko ze w serwisie i robocizna i wyszlo to az ogromnie duzo pieniedzy i dlatego nie mam zamiaru w niego pakowac juz ...;/




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 20:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Możliwe, że jest już po prostu zużyty (dużo też zależy od tego jak był użytkowany). W takim razie faktycznie nie ma sensu ładować w niego więcej kasy; sprzedaj go w całości albo na części, dołóż i będziesz mieć nowy. Nawet chińczyk dobrze traktowany potrafi być wdzięczny za to że się o niego dba.
Ja mam swojego z początku 2010 roku, za kilka miesięcy stuknie mu 7 lat i nadal wygląda jakby z taśmy zjechał. Owszem, awarie były (większe i mniejsze) ale nie mam obaw puścić się nim nawet na dłuuugie wypady za miasto. Myślę co prawda nad większym (125ccm), ale mojego szkoda mi się pozbywać - za fajny, za ładny dla mnie i za dobry żeby się go pozbywać.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2016, 11:22 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Dbać dbam bardzo...Ale może ktos przede mna nie dbał i caly czas awarie tak samo klienci na niego byli a teraz nie ma :)...




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy