Dzisiaj jest 23 lis 2024, 3:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lis 2016, 22:13 
*

Rejestracja: 04 mar 2009, 17:41
Posty: 61
Pojazd:
Panowie, szlak mnie trafia. Aprilia sr factory ciśnienie sprężania 4bary. Nowy wał. łożyska, zimeringii, cylinder 70ccm wyjęty ze sprawnego skutera. Kartery sklejone na masę. Reszta na uszczelki. Ciśnienie wynosi 4 bary. Gdzie szukać przyczyny? Brak już pomysłów, pół silnika nowe...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 lis 2016, 7:32 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jak robiony pomiar ciśnienia? Jaki cylinder i ile ma przebiegu? Może trzeba było pierścienie sprawdzić jak był wyjęty cylinder.
A zawór membranowy?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 17:53 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Ja stawiam na dwie opcje. Albo źle jest robiony pomiar ,albo jak wyżej zawór membranowy. Pomiar robiony na otwartej przepustnicy?




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2016, 9:06 
*

Rejestracja: 04 mar 2009, 17:41
Posty: 61
Pojazd:
Pierścienie zostały te co były razem z tokiem i cylindrem. W poprzednim wszystko działało.
pomiar robiony na zimnym silniku, przepustnica otwarta. Zawor membranowy wydaje sie byc ok. Wczesniej ten skuter normalnie działał, aż do momentu uszkodzenia wału.
Cylinder około 1000km zaznaczam że w innym silniku to dzialalo. Pomiar wykonany jest dobrze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2016, 14:44 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
A uszczelki pod cylinder i głowicę dane nowe?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2016, 16:30 
*

Rejestracja: 04 mar 2009, 17:41
Posty: 61
Pojazd:
Tak. :evil:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2016, 19:14 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
To pozostaje niedokręcona głowica lub niedokręcona "sonda" od manometru. Raz przytrafiło mi się, że były nieszczelności na wężyku od manometru (zatrudnione tam osrałki go zdezelowały) i też przekłamywało.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lis 2016, 22:27 
*

Rejestracja: 04 mar 2009, 17:41
Posty: 61
Pojazd:
Wszystko dokrecona i szczelne. Jest niskie ciśnienie bo nie odpala.

-- 23 lis 2016, o 22:27 --

I co, nikt nic? Zero pomysłów?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2016, 18:37 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Pozostają pierścienie, skoro wszystko szczelne, bo chyba dziurkę w tłoku zauważyłbyś. Kup na próbę jakieś tańsze pierścienie tłokowe i zobacz wtedy, jezeli będzie dalej to samo to pozostaje tylko wizyta u zuluskiego czarownika, bo mi pomysłów brak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2016, 22:39 
*

Rejestracja: 04 mar 2009, 17:41
Posty: 61
Pojazd:
Dziwne jest to że w innym silniku było ok, a w tym nie. Zaznaczam, że to już drugi cylinder i na tym i tamtym ciśnienie było 4bary.
zastanawiają mnie uszczelniacze na wale. Są nowe tak samo jak wał, czy aby któryś nie przepuszcza. Tylko czy przwz niego uciekloby 4bary? Raczej maloprawdopodobne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2016, 22:52 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Krzywa korba może i ściera z jednej strony pierścienie, luz na zamkach prawdę powie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 7:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
noxes, jak uszczelniacz puszcza to nie będzie dobrej kompresji.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 10:23 
*

Rejestracja: 25 lis 2016, 10:21
Posty: 13
Pojazd: Aprilla
3

Ostrzeżenia: 3
A jaki uszczelniacz zastosowałeś ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 22:42 
*

Rejestracja: 04 mar 2009, 17:41
Posty: 61
Pojazd:
Wał jest nowy tak więc krzywą korbę wykluczam.
Uszczelniacz jako pasta- victor reinz- poszło to pomiędzy kartery, cylinder+uszczelka i nawet zawór membranowy na to wkleiłem.
Zimeringi były razem z łożyskami, jak dobrze pamiętam ntn.
Nie wiem, po prostu nie wiem. Chyba kupię kolejne nowe uszczelniacze, ale nie wydaje mi się aby nowe uszczelniacze z nowym wałem były nieszczelne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2016, 17:25 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
noxes pisze:
Chyba kupię kolejne nowe uszczelniacze, ale nie wydaje mi się aby nowe uszczelniacze z nowym wałem były nieszczelne.


Skoro są nowe i je prawidłowo założyłeś (i nie uszkodziłeś przy montażu) to sobie odpuść.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 21:47 
*

Rejestracja: 04 mar 2009, 17:41
Posty: 61
Pojazd:
Nie pierwsze zimeringi i nie ostatnie montowałem, ale gdzieś problem jest i najgorsze jest, że nie wiadomo gdzie. Kartery na masę uszczelniającą złożone więc nie mogą puszczać. Cylinder na masę+ uszczelka nawet głowica i zawór membranowy na masę zlożone. Wał, łożyska, uszczelniacze nowe. Cylinder z tłokiem w innym skuterze działał prawidłowo.
Może mi ktoś pokazać jak wygląda sprawny, a jak uszkodzony zawór membranowy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 23:14 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Uszczelki na cylindrze nie powinny być montowane na masę.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2016, 9:36 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
noxes pisze:
Może mi ktoś pokazać jak wygląda sprawny, a jak uszkodzony zawór membranowy?

Patrząc pod światło w sprawnym nie ma prawa być prześwitu, po prostu ciemność.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2016, 10:50 
*

Rejestracja: 04 mar 2009, 17:41
Posty: 61
Pojazd:
Może uszczelki na cylindrze nie powinny być montowane na masę, ale od czegoś trzeba było zacząć. Mam pewność że jest szczelne. Wyciagne ten zawór i to jeszcze obejrzę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lis 2016, 19:57 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
W zasadzie to pod cylkiem masa uszczelniająca może co najwyżej zredukować średnicę kanałów (przy ściskaniu lubi wypłynąć). Pod głowicą hmmm... Tam jest dużo wyższa temperatura i istnieje ryzyko przedmuchów (taka to moja teoria). Kup waść pan jakieś tańsze pierścienie tłokowe i wymień, nie jest duży koszt, a zaoszczędzisz czas i kasę na wymianę innych podzespołów silnika. Przy okazji komplet uszczelek też by się przydał. Długo nie chciałem w ten sposób pisać ale mnie chyba zmusiłeś :D Jeżeli kolega kupił prezerwatywę i u niego "chodziła" ok to założysz ją u siebie i też ma być ok? To chyba mało ok...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy