Dzisiaj jest 11 lut 2025, 16:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 gru 2016, 16:22 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Witam spróbuję opisać wszystko jasno mam nadzieję że zrozumiecie. Mam akumulator bezobsługowy którego parę razy rozładowałem do zera zostawiałem światła włączone teraz zmieniłem i podłączyłem światła pod stacyjkę. Skuter ogólnie ma słabe zasilanie bez świateł deska rozdzielcza świeci jasno po włączeniu świateł trochę przygasa i po włączeniu kierunku też ale nie aż tak mocno świeci dalej wszystko ale troszeczkę słabiej. Nawet jak pochodzi trochę bez włączonego żadnego światła i tak nie ma siły odpalić z rozrusznika. Skuter jeździ sobie normalnie tak jak wyżej opisałem ale czasami ładowanie tak spada że ledwo co widać nawet z wyłączonymi światłami deskę rozdzielczą i jest to przypadkowe nawet nie przez deszcz. Zostawię go na noc w piwnicy/podwórku i samo jakoś się naprawia i jest tak jak na początku. I teraz mogę zadać pytanie czy jest to wina akumulatora? Jeśli się nie mylę skuter cały czas ładuję akumulator takim samym prądem. Czy może coś innego niestety nie mam miernika ale za niedługo się w niego zaopatrzę i pomierzę chciałbym tylko wstępnie wiedzieć co mogło się zepsuć. Dodam jeszcze że jak odpalę skuter i odłączę akumulator światła też bardzo słabo świecą ale nie tak słabo jak wtedy gdy wszystko przygasa.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 gru 2016, 21:18 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Akumulator bezobsługowy ,czyli żelowy nie lubi zbytnio rozładowania do zera. Kiedyś taki akumulator tak uśmierciłem. Swego czasu miałem w skuterze jeszcze wzmacniacz ,głośniki i wtyczkę jack do podpięcia telefonu. Czasami na postoju można było w ten sposób posłuchać muzyki ,lecz nigdy nie przyszło mi na myśl ,że od tego kilku krotnie napięcie akumulatora spadało do 10V - 9V. Kilka takich akcji i akumulator później nie przyjmował już napięcia nawet z samego prostownika. Także BYĆ MOŻE należałoby wymienić akumulator. Aby nie robić tego w ciemno trzeba by było zaopatrzyć się w miernik uniwersalny i sprawdzić rzeczywiste napięcie ładowania na klemach akumulatora.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 gru 2016, 0:58 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Prąd do instalacji skutera oraz akumulatora zawsze płynie taki sam czy w zależności od rozładowania akumulatora zmienia się? Może być tak że komputer (czy co tam jest w skuterze jakiś czujnik) odczytuje że akumulator jest naładowany w 100% i wytwarza/pobiera mniej prądu lub wcale ? Ładowałem u znajomego ten akumulator i po paru godzinach było 50-75% i dalej nie chciało iść i połowa tylko akumulatora zrobiła się ciepła




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 gru 2016, 22:08 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Odpal skuter i podepnij miernik elektryczny do zacisków akumulatora. Powinno ono wynosić powyżej 13,5V na średnich obrotach. Jeśli jest ono niższe, to oznacza, że trzeba jeszcze sprawdzić napięcie przed regulatorem. Jeśli napięcie tam jest jak trzeba, to jest problem z regulatorem.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 gru 2016, 15:26 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Skuter jest w trakcie składania bo musiałem parę rzeczy porobić ale miernikiem sprawdziłem sam akumulator i było 11.65 v jak złożę to napiszę więcej jak z regulatorem i alternatorem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 gru 2016, 17:43 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
loti990 pisze:
11.65 v

Czyli praktycznie pełny.

loti990 pisze:
jak złożę to napiszę więcej jak z regulatorem i alternatorem


Ok czekamy...




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2016, 22:15 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Napięcie na klemach akumulatora (z podłączonym aku) 13.3v bez obciążenia i prawie 11v z obciążeniem i prawie tak samo na 3k i 7k obrotów.

Posiadam taki stojan: http://allegro.pl/iskrownik-stator-stoj ... 57657.html

Tu jest ile jest V https://zapodaj.net/0b36336c850a6.jpg.html

Nie mierzyłem już regulatora bo chyba walnięty jest stojan. Przebicia nie ma a oporność jak ustawiłem na 200 omów to jest 0.1

Składając skuter urwałem gwint od rury wydechowe i została w głowicy a i tak miałem kupić od 72 ccm ( wcześniej miałem od 50) i mam zamiar kupić nową głowice ale gdzie nie gdzie jest wersja z krótkimi zaworami czy taka będzie pasować ?
http://allegro.pl/80ccm-glowica-z-zawor ... 07878.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2016, 22:21 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli pod obciążeniem jest 11V to definitywnie jest coś nie halo. Taki akumulator nie ma w jaki sposób się doładować.


loti990 pisze:
urwałem gwint od rury


To się nazywa szpilka. Możesz spróbować to wykręcić. Jeśli Ci sie nie uda to najlepiej kupić seryjną głowicę taką jaka była obecnie.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2016, 22:50 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Wiem że to szpilki :) ale nie miałem ich i dokręcałem zwykłą śrubę a głowicę chodzi ci o 50ccm czy 72ccm
I kupię ten stojan co o tym myślisz ? Na elektryce się nie znam więc proszę o radę na innej stronie czytałem że na każdym połączeniu 1-2 1-3 2-3 musi być tyle samo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2016, 8:51 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Głowica wystarczy Ci od seryjnego zestawu ,czyli 49 cc.

Najczęściej jeśli dochodzi do braku ładowania akumulatora winny jest temu regulator napięcia, także przed samym zakupem iskrownika warto go dokładnie jeszcze raz sprawdzić ,aby niepotrzebnie nie kupować nowego.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2016, 20:53 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Ja czytałem gdzieś że to może zmieszać osiągi skutera bbo tam są większe zawory więcej powietrza większa powierzchnia odpychania tłoka itp. Pomierzę jeszcze i dam znać co z tym ładowaniem

W regulatorze napięcia nie ma nigdzie nawet 12v jest 3v 5v i podłączyłem jeszcze amperomierz szeregowo i po włączeniu samej stacyjki pobiera 3 ampery prądu czyli jest gdzieś spięcie ? A jeszcze do przednich świateł idzie 9v

-- 30 gru 2016, 21:53 --

Dziś trochę pojeździłem i zaczęło dziać zmierzyłem napięcie i pokazała 8-8.5v myślałem że jak się nagrzeje to tak się dzieje ale postał parę godzin i nic dalej tak samo schowałem do piwnicy na 2 godziny no i już tak jak wcześniej 11.5v z obciążeniem. Spięcie jest gdzieś w statorze jak dmucha wilgotnym powietrzem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy