Witam za podpowiedzią jednego z moderatorów z forum otwieram prodzekt bo niby jest to prodzekt ^^ .
To tak trochę historii przed keewayem był komar 2320 69r , ogar 205 88r , simson sr50 88r , hyosung 50cc 2t jakiś quad
, rok 2009 kupno keewaya <3
Kupiony przez mojego ojca dla mojego brata młodszego do nauki jazdy .
Keeway kupiony od znajomego który miał go od samego początku kiła od samego początku nie miała lekko pamiętam jak poprzedni właściciel woził po 3/4 swoich kolegów wozili nim złom na złomowisko oddalone o 20km palili gume stunty i stunty przejeżdżanie nim przez rzekę też nie było wielkim problemem ...
To tak rok 2009 brat jeździł nim też bardzo się przy tym popisywał też palił gume itp itp .
2012r pierwsza tak duża kraksa brata cały bok i czacha poszły kierunki tak samo brat trafił do szpitala z złamaniami kierownica krzywa ...
Po wyjściu z szpitala zaproponował mi żebym odkupił od niego skuter ja długo nie myśląc kupiłem go od niego za 300/400zł i wstąpił do mojej kolekcji
Od 2012r do 2014r przestał w garażu miałem czym jeździć więc mi nie był zbytnio potrzebny ...
Koniec roku 2014 na św jak to na św dostało się parę złotówek i wpadł pomysł żeby zrobić keewaya
Rok 2014/2015 kupiłem czachę w tym samym malowaniu , lusterka , nowa lampa , oraz naprawiłem linkę gazu oraz hamulec tył tak przejeździłem koniec 2014 początek 2015r .
Zaczęły się plany o tune przeglądanie forum i zdj oraz ytubów .
Rozpoczęcie sezonu 2015 wymieniłem olej w przekładni zalałem nowy olej do mieszanki był (Mixol) wlałem Valvoline mineralny w 2015 przejeździłem bez prawie żadnych awari do póki hamulec przód odmówił posłuszeństwa ...
Oddałem skuter do mechanika mechanik stwierdził że zacisk jest do wywalenia (ja sądzę że zwyczajnie go ukradł) jeździłem cały sezon bez przedniego hebla no nic .
Początek 2016r 1 odpalenie dziwne odpalił z za pierwszym razem Szok
potem czyszczenie gaźnika i tutaj zdziwienie mechanik jednak zabrał coś jeszcze automatyczne ssanie mówię OMG nie będę mu robił awantury niech se w buty wsadzi będzie wyższy ...
Połowa sezonu 2016 dużo km nabiłem przez te 2 lata stan licznika był 9k coś na chwilę obecną mam 18k z haczykiem
(china power) dalej zerwała mi się linka od dozownika mówię dobra nic może to coś nie ważnego :C jeżdżę dalej
dobrze że pompka oleju zardzewiała i sama podawała olej bo by było ...
Od wilgoci w garażu wszystko pordzewiało i tak przelatałem do 2016r aż przy końcu roku koledzy mówią johny weź ten swój skuter napraw lub zrób tune bo jest coraz słabszy (i był coraz słabszy często gęsto nie mógł dobić 65km ) no nic i tutaj zrodził się pomysł na tune ale ja mówię nie mam pojęcia na temat skuterów jak już to biegówki ...
W końcu się zgodziłem i mówię dam kile 2 życie hmm ale zaraz ja nie umiem naprawiać skuterów a co dopiero grzebać w silniku (czarna magia skutery) jedynie biegówki umiałem rozebrać i złożyć do kupy ...
W końcu święta ... wyjąłem silnik z ramy i tylko odliczanie dni kiedy będzie przecena na mielochu świąteczna ponieważ na halloween się spóźniłem
I znów wertowanie forum jakie części będą najlepsze i mówię sobie tak zaraz zaraz przypomnij sobie co zakładałeś do sendy Kacpra i ile już przejeździła
I od razu wchodzę i wybieram dellorto , top racing , ntn c4 , i miałem brać zacieraisala lecz była promocja na Streetraca to mówię dobra raz kozie śmierć części przyszły a ja zielony jak się do tego zabrać
W końcu znajomy przyniósł mi ściągacz wariatora tym sposobem ściągnąłem magneto i wario (aż dziwne że ściągacz magneta z ogara pasuje
) wyjąłem stator zdjąłem cylinder a tu co
przytarty że masakra ja w głowię myślę jak to chodziło
dobra z reszta wyjąłem pompkę króciec i membrany .
Mówię no nic trzeba to jakoś zacząć porozkręcałem wszystko i teraz hmm jak tu by to wybić w sumie i tak wszystko śmietnik 2 razy młotkiem i nie było w karterze ani wału ani łożysk
wyjąłem też uszczelniacze tak się trzymały że palcem wyszły
Dalej na ciepło jak w biegówkach nagrzałem łożyska nałożyłem na wał wskoczyły potem rozgrzałem duży karter mały posmarowałem sylikonem no i co składamy wszystko ładnie skręciłem lecz nwm czemu wał ciężko chodził :X odprężyłem go tak jak robiłem to z biegówkami wsadziłem uszczelniacze poskładałem wszystko do kupy wlałem trochę oleju 2t do komory korbowej na igiełke korbowodu (na dole) ale i tak wał ciężko chodzi myślę sobie tak co ja źle zrobiłem wszystko tak jak powinno być hmmm .
Wpada do mnie znajomy i mówi że on też ma wał evolution i tak będzie do póki go nie odpalę dlatego odetchnąłem z ulgą .
Teraz silnik jest u mnie w domku dokładniej w (pokoju)
i czekam na klucz dynamometryczny żeby założyć cylinder
Ps: Oczywiście wszystkie pracę nad keewayem będę wrzucać na bieżąco
A teraz trochę zdj :
2014r
2015r
2016r
Ostatnie latanko w sezonie 2k16
Na zlocie też byłem ^^
Latanko z ekipą na zloty lub tak poprostu
Silnik po wyjęciu i części na których latałem
Się trochę urwało
Mówiłem że w pokoju haha
Ahhh ten top racing
Doobra koniec tej foto galerii czas na tune i dla ciekawych projektu
To tak aktualny set:
Wał top racing evo
Dellorto 19mm
Kit stage6 streetrace
Łożyska NTN C4
Nowy wentylator prądnicy str8
Nowa obudowa wentylatora str8
Wydech top performance nardo
płytki membrany malossi carbonit
Uszczelniacze
I oczywiście coś by się znalazło lecz wypadło mi z głowy
Set który mam nadzieje będzię mechanika + optyka :
Wał top racing evo
Kit stage6 streetrace
Łożyska NTN C4
Nowy wentylator prądnicy str8
Nowa obudowa wentylatora str8
Gaźnik dellorto 19mm
Stożek
Zawór membranowy na płytkach carbonowych
Nowy króciec ssący
Ssanie ręczne
Wydech zapewne Tecnigas Next r
Wario malossi multivar
Świeca NGK o ciepłocie BR9
Jak będą piniąszki to pewnie jakieś sprzęgło ^^
OPTYKA:
Felgi pomalowane na biało
Nowe plastiki czarny mat
Okleina do plastików by sieniek ala grenzgaenger
Bad look
Natkole MTKT
Tablica na bloku silnika
Lampa revo lub str8 ta z kierunkami
Polerka przekładni
Zapraszam do oceniania i komentowania mam nadzieję że do 2018r zdążymy to wszystko zrobić
PROJECT NR 2 BMW E34 M50B20 ROCZNIK 1990 ZAPRASZAM DO CZYTANIA MIŁEJ LEKTURY
To tak zaczynając od początku historii plan był taki żeby kupić golfa mk4 1.8t i zacząć go tunować lecz nie mogłem znaleźć nic ciekawego co wpadło by mi w oko i było w moim budżecie .
Od dawna dawny podobały mi się samochody marki BMW lecz mówię sobie e46 nie ma tego czegoś nie ma duszy e36 również nie wpadł pomysł żeby kupić coś starszego żeby można było samemu pogrzebać i porobić co nieco jestem wysoki więc nie celowałem w serię 3 od razu było kilka pomysłów e32 , e39 ,e38 , e34 .
Postanowiłem ogłaszać się na grupach związanych z marką głownię grupy serii 5 i 7 dostałem kilka ciekawych ofert lecz to nie było to bo coś tam coś tam ... myślę nie uda mi się i skończę jak większość 19/20 latków na golfie lub passacie
po 2 tygodniach odezwał się do mnie starszy Pan z Bielska Białej wysłał masę zdjęć oraz wypisał co wypadało by zrobić byłem zaskoczony że BMW z tego roku jest tak dobrze utrzymana
lecz był problem jednak brakowało mi gotówki zapytałem Pana czy nie mógł by poczekać do początku lutego on odparł że nie ma problemu nie śpieszy mu się ze sprzedażą samochodu bo jest do niego przywiązany miał go 9 lat przyszedł luty z niecierpliwością siadałem do kompa i patrzyłem czy pieniądze wpłyną (Starszy Pan jechał z małżonką na urlop) w ostatniej chwili godzinka 5 rano siadam patrzę mam pieniądze jedziemy ! To co ? Bierzemy ziomka Lupo i ogień do śląska po 3 godzinach byliśmy na miejscu starszy Pan wyjechał po nas 50km (Miły człowiek szacunek dla niego) siedząc z tyłu wiedziałem że kupię tą BMW zajeżdżamy na podwórko szok stoi e32 i e38
starszy Pan odszedł na chwilę otworzył garaż i wyjechał niunią trochę zakurzona bo jednak stała 5 miesięcy sprawdzamy wszystko po kolei nie było się zbytnio do czego przyczepić rdza na dzwiach to bolączka tego modelu po otworzeniu maski silnik cyka jak szwajcarski zegarek WOW 30 lat i w takim stanie auto pojechaliśmy na przejażdżkę skrzynia miód chodzi jak nowa wszystko sprawne obroty nie falują silnik suchy ok jedziemy negocjować .
Koledzy poszli z Panią do domu ja zostałem z Starszym Panem zapaliliśmy papieroska i dobiliśmy targu cena śmieszna Pan do mnie mówi widzę że będziesz o nią dbał dla mnie cena nie gra roli jak auto przejeździ kolejne 30 lat ^^ wyciąga kluczyki daję mi zaprasza do domu po spisaniu papierów zaprosił nas do garażu po resztę gratów tam kolejny szok 10 motocykli kawasaki,romet,yamaha,honda starszy Pan dał mi wszystko do Bmw co mógł mieć powiedział miłe z was chłopaki odprowadzę was kawałek wsiadł w swoją e32 i pojechał z nami kolejne 50km potem rozłączyliśmy się na stacji .
Potem droga do domu BMW przejechała 500km bez żadnego prychnięcia czy stęknięcia jak na razie zrobiłem ją 4k km i jestem bardzo zadowolony z zakupu
Teraz myśl czy to było zwykłe kupno auta czy jednak przygoda ? Czy też może zapoznanie z kolejnym sympatykiem marki .
Kończąc temat wypiszę co dostałem od pana do bmw i dodam kilka fotek
Spalanie : Miasto 10/15 litrów benzyny ! Trasa 8/9l
Bmw posiada :
Silnik M50B20 150km R6 ( 6 cylindrów ) bez vanosa na łańcuchu rozrządu Żeliwny blok 24v bez gazu
ABS
Autentyczny przebieg 300000km z haczykiem
Ocynk całej budy oprócz drzwi ?
4X Poduszki powietrzne
Poziomowanie lamp
Pełne OBC
centralny pneumatyczny zamek
oryginalne lampy hella kolor żółty (przeciwmgłowe,drogowe)
Wydech AC Schnitzer
Kolor spotykany tylko w tym wypadku M5 granitsilber
el lusterka
wycieraczki do butów z logiem alpine
el szyberdach
podgrzewane fotele
elektryczne fotele
elektryczna roleta tył
Ciągłość umów wszystkie możliwe papiery (dostałem nawet 30 letnie ściereczki z logo BMW!)
Podpinany Hak
Wszystkie klucze
Skóry
Koła stalowe zimowe poszerzany rant
Felgi z lat 80 Remotec B
3x kluczyki
+ kilka gratów o których zapomniałem
Zdjęcia:
Powiększ (rzeczywiste wymiary: 960 x 720)Obrazek
Powiększ (rzeczywiste wymiary: 720 x 540)Obrazek
Powiększ (rzeczywiste wymiary: 720 x 960)Obrazek
Powiększ (rzeczywiste wymiary: 1812 x 1013)Obrazek
PS: Mam nadzieję że mój wywód was nie znudzi lecz zainspiruje że jednak w naszej kochanej cebulandii jest jeszcze uczciwy człowiek który ma serce do marki i pojazdu !