Dzisiaj jest 22 lis 2024, 23:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 kwie 2017, 14:28 
*

Rejestracja: 04 kwie 2017, 13:52
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: Romet 717 2T
Imię: Łukasz

Ostrzeżenia: 1
Cześć. Skuter Romet 717 2t

kupilem cylinder 80 z allegro bo na lepszy nie mialem kasy i Mechanik ją założył . Moje pytanie dotyczy tego czy taki cylinder wystarczy docierać przez 200 km czy 500 km ?? i z jaka prędkością to robić?? Bo jak daje gazu , to ono zwalnia i potem przyspiesza do 40 maksymalnie a wiecej nie chce jechac . Co moze byc z przyczyna na kazdym forum pisze cos innego o docieraniu ccylindra prosze o szybka odp


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 04 kwie 2017, 15:29 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
80cc do 2t? Chyba 69cc dokładnie, już było zapytać chociaż, bo widać, że sprzedający cię oszukał. Chyba że jakieś bigevo 84cc za 1000zł zamówiłeś :twisted:
To żeby jeszcze bardziej zdołować, może być tak, że potrzebna jest wymiana gaźnika na 17,5mm a do tego regulacja napędu. Jaki setup masz pod ten cyl? Coś mi się wydaje że to jakaś china, z którą więcej problemów będzie niż z 50tką. :roll: Ogólnie jak to china za 100zł to nie licz na dobre osiągi. Po dobrej regulacji, sqter już po paru km od założenia cyla powinien mieć moc a jeśli jej nie ma to coś nie tak masz.
Nie radzę ci robić 3 tematów pod rząd o tym samym bo zaraz wylecisz z tego forum.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 15:55 
*

Rejestracja: 04 kwie 2017, 13:52
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: Romet 717 2T
Imię: Łukasz

Ostrzeżenia: 1
scoot pisze:
80cc do 2t? Chyba 69cc dokładnie, już było zapytać chociaż, bo widać, że sprzedający cię oszukał. Chyba że jakieś bigevo 84cc za 1000zł zamówiłeś :twisted:
To żeby jeszcze bardziej zdołować, może być tak, że potrzebna jest wymiana gaźnika na 17,5mm a do tego regulacja napędu. Jaki setup masz pod ten cyl? Coś mi się wydaje że to jakaś china, z którą więcej problemów będzie niż z 50tką. :roll: Ogólnie jak to china za 100zł to nie licz na dobre osiągi. Po dobrej regulacji, sqter już po paru km od założenia cyla powinien mieć moc a jeśli jej nie ma to coś nie tak masz.
Nie radzę ci robić 3 tematów pod rząd o tym samym bo zaraz wylecisz z tego forum.



Miałem Do niej paragon cylindra i zaplacilem za cylindra oraz za robote 100 zł , A moze by gaznik 21mm a regulacja napedu jaka ? Chodzi ci o nazwa cylindra czy co ? ? Ale powiem ci ze rowniez gaznik tez wymienial ale wyglada na to ze on jest uzywana a nie nowka ale cylinder nowy bo dal mi paragon a do gaznika nie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2017, 18:19 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Gaźnik 17,5 w ZUPEŁNOŚCI starczy. Najpierw zobacz jaki masz gaźnik, optymalnie 16-17,5 a potem napęd patrz. Przy 40 wyje/muli? Jakie obroty? Z góry więcej jedzie? Pod górę da się wjechać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 0:29 
*

Rejestracja: 04 kwie 2017, 13:52
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: Romet 717 2T
Imię: Łukasz

Ostrzeżenia: 1
scoot pisze:
Gaźnik 17,5 w ZUPEŁNOŚCI starczy. Najpierw zobacz jaki masz gaźnik, optymalnie 16-17,5 a potem napęd patrz. Przy 40 wyje/muli? Jakie obroty? Z góry więcej jedzie? Pod górę da się wjechać?


A tak to kazdemu tak jest ze cylinder zawsze do 40 maksymalnie jedzie jesli nie jest jeszczee docierany ???

a potem po kilku kilometrach przejechane 400 lub 500 bedzie szybciej jechal niz 40km?? Bo moj znajomy mial mechanika i powiedzial ze to prawda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 8:44 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Po pierwsze, żeliwne cylindry szczególnie produkcji chińskiej docieramy min. 1000km!!!
Po drugie - jeśli się ma zwiększyć moc po dotarciu to w jakimś nieznacznym stopniu. Moc w zasadzie jest od początku.
Po trzecie pierwsze 100Km docierania należy zrobić ze szczególna ostrożnością by nie przegrzać cylindra (szczególnie chińskiego). Przejazdy nie dłuższe niż 10 km i stanąć przez chwilę na wolnych obrotach i dopiero zgasić. Nie odpalać zaraz po zgaszeniu (wtedy jest największe rozszerzenie tłoka i czasem po wyłączeniu nie ma chłodzenia i może go złapać)
Po czwarte, w trakcie docierania do 500km manetka gazu max 3/4 i ręka pracuje zwiększając i zmniejszając obroty. Zasada ręki musi być stosowana w całym procesie docierania do 1000km.

Co do twojego problemu to jak stosowany był wcześniej marny olej to możesz mieć zabity wydech i stąd takie efekty. Do tego musi być prawidłowa regulacja gaźnika i napędu ja wcześniej scoot, pisał. Zmiana pojemności w 2T niesie za sobą sporo innych konsekwencji i bez ich rozwiązania nie będzie to pracowało poprawnie.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 9:52 
*

Rejestracja: 04 kwie 2017, 13:52
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: Romet 717 2T
Imię: Łukasz

Ostrzeżenia: 1
robdk pisze:
Po pierwsze, żeliwne cylindry szczególnie produkcji chińskiej docieramy min. 1000km!!!
Po drugie - jeśli się ma zwiększyć moc po dotarciu to w jakimś nieznacznym stopniu. Moc w zasadzie jest od początku.
Po trzecie pierwsze 100Km docierania należy zrobić ze szczególna ostrożnością by nie przegrzać cylindra (szczególnie chińskiego). Przejazdy nie dłuższe niż 10 km i stanąć przez chwilę na wolnych obrotach i dopiero zgasić. Nie odpalać zaraz po zgaszeniu (wtedy jest największe rozszerzenie tłoka i czasem po wyłączeniu nie ma chłodzenia i może go złapać)
Po czwarte, w trakcie docierania do 500km manetka gazu max 3/4 i ręka pracuje zwiększając i zmniejszając obroty. Zasada ręki musi być stosowana w całym procesie docierania do 1000km.

Co do twojego problemu to jak stosowany był wcześniej marny olej to możesz mieć zabity wydech i stąd takie efekty. Do tego musi być prawidłowa regulacja gaźnika i napędu ja wcześniej scoot, pisał. Zmiana pojemności w 2T niesie za sobą sporo innych konsekwencji i bez ich rozwiązania nie będzie to pracowało poprawnie.



Dzięki czyli od 1000km moge juz na spokojnie jedzic do ilu chce ,,, a czy pomoze jesli wyreguluje gaznika i troche bedzie szybciej ale trzeba mniej jechac .bo jak jade daje go konca gazu to jedzie do 40 i spada w dol do 35 i znow daje gaz i leci do 40 a wiecej nie chce ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 11:42 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Najpierw wyreguluj, później jeszcze sprawdź wydech (najlepiej pożycz od kogoś co mu dobrze jeździ). A co to da to się dopiero okaże.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 11:45 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Ja bym spokojnie zarzucił gaźnik 21 żeby cylinder miał dobre chłodzenie które jest dość ważne przy chińskim cylindrze. Ja 19mm miałem przy serii w minarelli także nie będzie on za duży




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 12:29 
*

Rejestracja: 04 kwie 2017, 13:52
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: Romet 717 2T
Imię: Łukasz

Ostrzeżenia: 1
robdk pisze:
Najpierw wyreguluj, później jeszcze sprawdź wydech (najlepiej pożycz od kogoś co mu dobrze jeździ). A co to da to się dopiero okaże.



A moge kupic odrazu gaznika Dellorto tylko jakie ??? 17 , 19 czy 21

Wydech mam tuningowy

-- 05 kwie 2017, 13:27 --

4MaticPL pisze:
Ja bym spokojnie zarzucił gaźnik 21 żeby cylinder miał dobre chłodzenie które jest dość ważne przy chińskim cylindrze. Ja 19mm miałem przy serii w minarelli także nie będzie on za duży


To ktory kupic 17 , 19 czy 21 lub sa jeszcze jakies inne naprzyklad 24 lub 28 albo wiecej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 12:31 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
19mm powinien być optymalny, 17,5 też mógłby być. 21 to chyba troszkę za duży i czasami jest problem z regulacją bo się zakłada najczęściej stożek do niego.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 12:44 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
dla spokoju ducha kup 19 zaprowadz do mechanika niech robi oddać komuś skuter po tuningu jadący 40 to robienie sobie jaj , sam gaźnik chyba nie uratuje sytuacji , jeżdziłem krótko na malossi 70 i gażniku 14 spokojnie dało 90 kmh tylko w LC z kontrolą temp termometrem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 13:12 
*

Rejestracja: 04 kwie 2017, 13:52
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: Romet 717 2T
Imię: Łukasz

Ostrzeżenia: 1
robdk pisze:
19mm powinien być optymalny, 17,5 też mógłby być. 21 to chyba troszkę za duży i czasami jest problem z regulacją bo się zakłada najczęściej stożek do niego.


A to pomoze jesli kupie gaznik 19 lub 17.5 mm ale wydech to mam tuningowy

-- 05 kwie 2017, 14:12 --

jarek2176 pisze:
dla spokoju ducha kup 19 zaprowadz do mechanika niech robi oddać komuś skuter po tuningu jadący 40 to robienie sobie jaj , sam gaźnik chyba nie uratuje sytuacji , jeżdziłem krótko na malossi 70 i gażniku 14 spokojnie dało 90 kmh tylko w LC z kontrolą temp termometrem


a jesli narazie mam stary gaznik wraz z elektrozawór ssania

a elektrozawór ssania do czego sluzy

bo w gaznik dellorto 19 lub 17.5 nie ma ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 14:09 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
pomaga w odpalaniu na zimnym silniku , KONIECZNIE musi być podpięty do instalacji elektrycznej , w większych gażnikach masz ssanie na linkę ręczne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 15:47 
*

Rejestracja: 04 kwie 2017, 13:52
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: Romet 717 2T
Imię: Łukasz

Ostrzeżenia: 1
jarek2176 pisze:
pomaga w odpalaniu na zimnym silniku , KONIECZNIE musi być podpięty do instalacji elektrycznej , w większych gażnikach masz ssanie na linkę ręczne


a gaznik dellorto 17, 19 , 21 nie maja tego elektrozawora ssania




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 16:51 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Bo mają ssanie ręczne na linkę, za którą musisz pociągnąć przed odpaleniem, a potem cofnąć do pierwotnej pozycji po odpaleniu. Elektrozawór robi to za Ciebie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 17:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Większy gazior niż 17,5mm nic ci nie da poza trudniejszą regulacją, większym spalaniem i możliwością osłabienia dolnych obrotów. Nie ma sensu do 8-konnego cylka. Mity z tym chłodzeniem. Widziałem 19mm w R/T 70cc i na hamowni w S-A 26PS wykręcił na ~13800rpm co przebija wszelkie wyniki, co więcej, w Polsce na 28mm i BB95 mają problem z uzyskaniem takich rezultatów haha! Odpowiednie chłodzenie to co najwyżej LC i większy luz montażowy. Gaźnik jest po to aby był idealny a nie od 17 do 21 sobie losowo wkładać. Oczywiście, w mocnej 50tce nawet 24mm da się wyregulować - tylko jaki tego sens?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 18:29 
*

Rejestracja: 04 kwie 2017, 13:52
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: Romet 717 2T
Imię: Łukasz

Ostrzeżenia: 1
Gummma pisze:
Bo mają ssanie ręczne na linkę, za którą musisz pociągnąć przed odpaleniem, a potem cofnąć do pierwotnej pozycji po odpaleniu. Elektrozawór robi to za Ciebie.


a co sie oplaca ssanie reczne na linke czy elektrozawór ssania ??? Pozdrawiam

-- 05 kwie 2017, 19:28 --

scoot pisze:
Większy gazior niż 17,5mm nic ci nie da poza trudniejszą regulacją, większym spalaniem i możliwością osłabienia dolnych obrotów. Nie ma sensu do 8-konnego cylka. Mity z tym chłodzeniem. Widziałem 19mm w R/T 70cc i na hamowni w S-A 26PS wykręcił na ~13800rpm co przebija wszelkie wyniki, co więcej, w Polsce na 28mm i BB95 mają problem z uzyskaniem takich rezultatów haha! Odpowiednie chłodzenie to co najwyżej LC i większy luz montażowy. Gaźnik jest po to aby był idealny a nie od 17 do 21 sobie losowo wkładać. Oczywiście, w mocnej 50tce nawet 24mm da się wyregulować - tylko jaki tego sens?


A ty naprzyklad na twoim miejscu gdybys mial Romet 717 2t cylinder 80 to jaki gaznik bys kupowal ? Pozdrawiam

-- 05 kwie 2017, 19:29 --

scoot pisze:
Większy gazior niż 17,5mm nic ci nie da poza trudniejszą regulacją, większym spalaniem i możliwością osłabienia dolnych obrotów. Nie ma sensu do 8-konnego cylka. Mity z tym chłodzeniem. Widziałem 19mm w R/T 70cc i na hamowni w S-A 26PS wykręcił na ~13800rpm co przebija wszelkie wyniki, co więcej, w Polsce na 28mm i BB95 mają problem z uzyskaniem takich rezultatów haha! Odpowiednie chłodzenie to co najwyżej LC i większy luz montażowy. Gaźnik jest po to aby był idealny a nie od 17 do 21 sobie losowo wkładać. Oczywiście, w mocnej 50tce nawet 24mm da się wyregulować - tylko jaki tego sens?


A ty naprzyklad na twoim miejscu gdybys mial Romet 717 2t cylinder 80 to jaki gaznik bys kupowal ? Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 18:50 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ja bym tego nie założył do siebie, najpierw port pod wydech, potem reszta. Nie masz 80cc TYLKO 68-69cc to jest! Nadal nie wiem jaki masz set poza cylem! Samo tuningowy nic nie znaczy - konkrety!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 20:12 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
No jakby miał mega mocny wydech to problem portingiem mógłby załatwić ale tjuningowy to pewnie coś takiego http://allegro.pl/sportowy-tlumik-skute ... 38338.html , do tego porting nie potrzebny , pochwal się kolego co masz za rurę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy