Dzisiaj jest 28 lis 2024, 8:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 cze 2017, 22:53 
*

Rejestracja: 02 mar 2017, 21:33
Posty: 4
Pojazd: Kymco Vitality
Dobry wieczór,
ponieważ to mój pierwszy post na forum, przedstawię się.
Jestem starym zgredem, który używa skuterek, seryjnego, odblokowanego, do jazdy "po zakupy".

Mój problem, właściwie problemy są następujące:
Mam problem z wolną jazdą. Do 20-30 km/h (licznikowego) mam wrażenie, że ślizga się pasek. Dopiero jak przyspieszę to "załapuje", ale to już jest za szybko. Czasami trzeba wolno...

Jak zwalniam, np. dojeżdżam do świateł silnik pracuje na wysokich obrotach. Dopiero wyhamowanie hamulcami powoduje, że obroty spadają.

Powiem tak, bardzo chętnie bym zestroił swój skuter tak, żeby od dołu do góry jechał płynnie. Zależy mi na dobrym przyspieszeniu i V max ok 70 +. V max 70 + mam dzisiaj, od 30 km/h idzie nieźle, zadowalająco, ale mogło by być lepiej. Przejechałem się na Piaggio Zip 50 T2 kolegi i ten skuter właśnie tak "chodzi". Płynnie i dynamicznie. Jak chce wolno, jedzie wolno. Jak szybko, szybko. I zbiera się. Perfekcyjnie daje się kontrolować gazem...

Oczywiście rozumiem, że T2 to nie elektryk, że potrzebne są obroty do jazdy...

Jestem otwarty na modyfikacje, ale chcę pozostać przy fabrycznym cylindrze. Mam dopiero 2500 km.

Zapytam tak przy okazji. Skrzypi mi zawieszenie. Trzeszczy jak pracuje. I przód i tył. I jakieś twarde się zrobiło. Było chyba bardziej elastyczne, płynniejsze. Co mam zrobić? To chyba niemożliwe żeby po 2 latach i 2500 km. zużyło się?

Z góry dziękuję Wszystkim za rady.

PS.
Mam nadzieję, że dałem radę z opisem tematu. Jak coś ..., przepraszam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 cze 2017, 23:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 21:48
Posty: 580
Lokalizacja: Nadarzyn/Grodzisk Mazowiecki/Warszawa
Pojazd: Kymco S9/E46 2.5/Accord 2.0ES
Cytuj:
Mam problem z wolną jazdą. Do 20-30 km/h (licznikowego) mam wrażenie, że ślizga się pasek. Dopiero jak przyspieszę to "załapuje", ale to już jest za szybko. Czasami trzeba wolno...

Tu na odległość nie pomogę.

Cytuj:
Jak zwalniam, np. dojeżdżam do świateł silnik pracuje na wysokich obrotach. Dopiero wyhamowanie hamulcami powoduje, że obroty spadają.

Sprzęgło posiada bardzo miękkie sprężynki, czyli załapuje bardzo szybko i nie potrzeba wyższych obrotów, dlatego podczas zwalniania siła odśrodkowa je trzyma, są bardzo miękkie więc nie trzeba dużej siły żeby szczęki się odchyliły. ( jak się wsadzi twarde sprężynki to sprzęgło potrafi puścić już przy 25-30km/h )




_________________

Kymco Super 9 LC 04r.
Malossi Sport 70 ported by scoot ver. 2
Tłok Meteor (z Polini Sport P/G ringi 1.2mm, squish ~1.3)
Tecnigas Triops
Arreche 19 (90)
Stożek Revo S Type(?)
Polini HiSpeed (5.7g)
Stage6 Torque Control MK2 (Malossi zielona, springi pom. średnie naciąg full)
Malossi Torsion Controller
Stage6 WingCooler
*22.08.2022 ŻYWY <3*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2017, 23:09 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Przede wszystkim należy go odblokować czyli blokady z wariatora zdjąć i dyszę większą założyć. Powinny być gdzieś poradniki o odblokowywaniu kymco 2t 50. To że wolno rozsprzęgla to wina albo za ciężkich rolek albo za miękkich sprężynek sprzęgła. Jak seryjnie są 8,4g to często ludzie do full serii dają 7,5-8g właśnie jako część odblokowywania mocy. Wtedy nie ma mowy o zamulaniu, powinien ładnie ciągnąć przy każdej prędkości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2017, 21:51 
*

Rejestracja: 02 mar 2017, 21:33
Posty: 4
Pojazd: Kymco Vitality
Skuter jest odblokowany.

Czyli lżejsze rolki powinny załatwić sprawę?
Jak rozumiem, lżejsze rolki, szybciej wkręca się wariator i szybciej napina się pasek?
Sprężynki... Może tak jest. Jak skuter stoi na podnóżku to tylne koło się kręci. Czyli twarde sprężynki, wolniej, później łapie sprzęgło, skuter rusza ostro? Coś jak strzał ze sprzęgła? Jeśli tak, to nie mój kierunek.

Jeszcze jedna obserwacja, może ważna. Praktycznie używam 2/3 rolgazu. Nie ma znaczenia czy jadę z gazem na 2/3 czy na maxa. Skuter jedzie tak samo szybko (no może przyspiesza minimalnie na prostej z wiatrem i z górki :)), ale jak odkręcę gaz na maxa to słyszę jak wzrastają obroty.

Dzisiaj poczytalem o czesciach. A może wymienic wariator na Polini SC?
Podobno mozna dobrze wyregolowac skuter. Tak jest napisane na stronie sklepu.
wariator-polini-speed-control,pZ003387.bhtml
Co Wy na to? Leoiej dac lzejsze rolki do tego co jest czy zmienić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2017, 22:18 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Polecam zacząć od lektury o regulacji napędu w dziale 'Zrób to sam'. Potem się bawić w tuningi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2017, 23:37 
*

Rejestracja: 02 mar 2017, 21:33
Posty: 4
Pojazd: Kymco Vitality
Dziekuje za radę. Naucze się i bede podoowiadal innym... Wskazywal im co maja przeczytac. Przeciez kazdy powinien byc lekarzem, prawnikiem, architektem... mechanikiem. Nie mozna poprostu rozwiazac problemu pytajac profesjonalisty. Trzeba sie uczyć, rozumieć, a najlepiej napisac doktorat.
Tak zrobie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy