Dzisiaj jest 01 gru 2024, 12:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 sie 2017, 11:18 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 20:20
Posty: 21
Pojazd: Honda SH 50'98
http://shop.mieloch.pl/przekladnia-pierwotna-top-racing-13-42-honda-sky-x8r,pZ047878.bhtml

obecne przełożenie pierwotne ma 14,5 obrotu dzwona na 1 obr. koła
Chcę osiągnąć ok. 75 km/h (raczej na standardowych 50cc), widać po nim że by pojechał, ale przełożenia są za krótkie.

Czy to przełożenie ma jakiś sens do 50cc?
Czy ktoś wie jakie może być przełożenie przy 14,5 obr (j.w.) na obrót koła? (zawsze mogę rozebrać, ale teraz nie jestem czasowy do tego)

Założenie 13/42 wydaje się zbyt potężną zmianą. Sa inne przełożenia dostępne na necie?
Niby mnie stać na zaryzykowanie te 160 zeta, ale wolałbym na coś bardziej sensownego: dobre sprzęgło, cylinder, itd.



Wklejam tu to co w poście wcześniejszym o wariatorze (trochę przestawiając treść):
------
Skut jedzie teraz 55-62 (55 w gorące dni, 62 jak jest <=12*C). Świeca? Nie pamiętam - chyba BR6HS, iglica w gaźniku - środek. Spalanie ok. 4-4,5L (Lublin, lekkie górki).
Jak go kupiłem jechał licznikowe 25 mil (~40km). Skróciłem (tokarka) tuleję wariatora o 2,5 mm - nie pozwalała na złączenie talerzy) , podskoczył na ~50, podgiąłem blachę wariatora na końcach (podobna jak w tym Malossi - nadciąłem kątówką z tarczą 1mm blachę w okolicach zgięcia przy ślizgach i na imadle zagiąłem bardziej do środka ok. 1,5 cm końce tych blach, podskoczył na te 60-62 (co prawda teraz szybciej lecą rolki bo to się nie da tak całkiem ładnie, płasko wykonać).

Przymierzam się powoli do większego remontu (łożyska, tłoki, sprzęgło, itd.) - przejechałem [od kupna skuta w nieznanym stanie silnika] ok. 8000km wymieniając tylko kolocki ham. i grzebiąc w napędzie j.w.
Mam 100kg wagi, trzeba brać poprawkę na ruszanie.

Pod górkę 8-9% wjeżdżam 30[*1], pod średnie wzniesienie 40[*2], pod średnie wzniesienie z rozpędu spada tylko ze 2-3 km, czyli ok. 55
[*1] - często z minimalnym rozpędzaniem 5-8m, [*2] - z postoju, i także w dwie osoby (160-170kg?) z najechaniem z prędkości ~20
Na prostej rozpędza się do 60 i CDI odcina (na CDI nic nie poradzę i chyba tez nie chcę wyższych obrotów).
Moment obrotowy łapie najlepiej chyba przy ~50 (40-50 jest dziura z momentem/obrotami).
Rolki 15,7x13 10g podniszczone, niewymieniane. Pasek BANDO 23100-BGY-9010-M1 (mierzony 17x820mm) w stanie średnim. Sprężyna sprzęgła "czerwona".
Jeżdżę prawie zawsze na max. obrotów jakie daje mi CDI.




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 sie 2017, 18:39 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 13:34
Posty: 3
Pojazd: Honda Bali
Witam.
Przełożenia to finał tuningu , do seryjnego to wariator oraz wydech to podstawa .Rolki wymienić łącznie z paskiem i wariatorem .A silnik jako całość musi być w dobrej / kompresja/ kondycji .
Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy