mksm pisze:
1. Lepiej jak dla mnie 2 czy 4 suw?
Tego to nikt nie wie co dla Ciebie będzie dobre. Mieszkając w Niemczech wybrałbym 4T LC, chyba, że mieszkasz na przedmieściu lub wiosce to brałbym 2T
Na 4T więcej naklepiesz przebiegu, 2t za to ma większą dynamikę silnika i jest cholernie podatny na tuning.
mksm pisze:
2. Co jest tanszego w eksploatacji?
W teorii jak i praktyce 4T będzie oszczędniejszy w eksploatacji. Jeżeli chodzi o remont silnika to 4T jest dużo droższy (cylinder, głowica, rozrząd, łańcuszek rozrządu, zawory, itp) ale więcej naklepiesz km, niż w 2T. Ktoś to kiedyś przeliczał i w zasadzie wychodziło podobnie, tyle, że przy 2T trzeba się pięć razy więcej narobić.
mksm pisze:
3. Mozna do 2-suw, lac taki MotoMix od Stihla?
Nie miałem z tym do czynienia. Osobiście wolę dobrej jakości olej syntetyczny i benzynę z dobrych stacji paliw.
mksm pisze:
4. Nie wiem.kompletnie co kupic , czym sie kierowac , pare propozycji? Znalazlem np. Keeway Matrix 600km przebiegu, za 625 € , co o tym sadzicie? Spodobal mi sie ten, bo maly przebieg, wyglada jak nowy niemal, poza tym nie mam pojecia" co z czym jesc".
Nie pchaj się w chinola, bo będzie tylko dokładał. Na tamtym silniku (podróba Minarelli) naklepiesz może z 10 000km i masz cylinder do wymiany. Kup coś markowego, np. Piaggio, a będziesz długo jeździł bezawaryjnie nawet w 2T.
mksm pisze:
W zime trzeba miec opony zimowe jak w auctach?Czy to sa jakies uniwersalne?
Nie wiem jak w DE, bo w Polsce wystarczą jaja ze stali i twarda dupa. Ustawa nie przewiduje opon zimowych w jednośladach, bo wg niej sezon motocyklowy kończy się jesienią (patrz do kiedy możliwe jest zrobienie kwitów na motór).
mksm pisze:
6 Moze skuter caly rok pod golym niebem byc zaparkowany? W zime itp.?
Mój cep stał dwa lata pod chmurką, jedyne co to po odpaleniu nie pojechałem, bo zamarzła linka gazu i wszelakie przełączniki
Piaggio stał rok gołym niebem, wszystko działało oprócz stacyjki, chemia i podgrzewanie kluczyka nie pomogło (całkiem zamarzła, skuter z '94r.).
mksm pisze:
Czy skuter bedzie odpalal w zime?
Akumulator żelowy i jak silnik ma dobrą kondycję to pali bez problemu.
mksm pisze:
Czy musi byc garazowany?
Nie musi, możesz używać pokrowca ale i tak zamarznie, bo wilgoć zacznie się zbierać pod pokrowcem. Najlepsza opcja to garaż, jakaś szopa nawet, byle stał w suchym miejscu, a będzie ok.
mksm pisze:
Czy psuja sie czesto skutery?
Tak, te chińskie i wszystkie inne, które są katowane przez kierowcę.
mksm pisze:
Jak dbac o skuter , co najwazniejsze? Tak by lata wytrzymal o kazdej porze roku jezdzony.?
Nie być skąpym i kupić coś markowego na silniku P/G lub Minarelli. Z resztą Włosi na ten temat wiedzą najlepiej co jest dobre, więc to produkują pierwsi od wszystkich.
Na koniec nie jaraj się tylko na spokojnie poogladaj, jak jest możliwość przejedź się, posłuchaj czy nic nie wyje, trzeszczy stuka, itp. Sprawdź stan opon, hamulców i innych dupereli. Nie kupuj po tuningu, najlepiej seryjny i przede wszystkim nie od ciapatego, bo będziesz żałował.