Dzisiaj jest 24 lis 2024, 16:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 cze 2018, 7:28 
*

Rejestracja: 16 lis 2017, 8:53
Posty: 9
Pojazd: Piaggio Typhoon
Witam,

Mam problem z gaźnikem phbg 19mm TEC black edidtion. Przy dłuższej jeździe na otwarciu przepustnicy powyżej 1/2 po około 300-500 metrów obroty słabną, silnik przestaje wkręcać się na obroty, a po zatrzymaniu gaśnie. Ponowne uruchomienie jest możliwe jedynie z włączonym ssaniem. Charakterystyczny dzwięk jaki przy tym wydaje silnik wskazuje na braku wystarczającej ilości paliwa w mieszance. Co dziwne gaźnik daje się wyregulować i z jazdą, powiedzmy mniej wytężoną nie ma żadnego problemu. Do tej pory wyeliminowałem płytki membrany (obecnie są Malossi 0,30), problem z elektryką przez wymianę cewko modułu, statora, regulatora napięcia i świecy. Filtr powietrza nowy naoliwony. Zmieniłem filtr paliwa dwukrotnie, a obecnie jest całkowicie wymontowany. Kranik podciśnieniowy został też zmienioniony na nowy oryginał Piaggio. Wężyk paliwa zmieniony z średnicy 5mm na 6mm.
Nie ma problemu z uruchomieniem zimnego silnika.
Gaźnik jest nowy kupiony w marcu tego roku. Po kilku tygodniach jazdy silnik oprócz powyższych objawów zaczął również gasnąć po dodaniu gazu. Objawy się pogarszały do momentu, aż zaczął chodzić tylko na wolnych obrotach z otwartym ssaniem. Czyszczony był już 2-krotnie. za drugim razem udało mi się wydmuchać brud po produkcyjny z dyszy wolnych obrotów. Po pomiarach pływaka zauważyłem iż jest on położony za nisko w stosunku do specyfikacji Dellorto powinno być 16+-0,5mm, a jest jakieś 19mm. Jakkolwiek po otwarciu zaworku iglicowego ze zdemontowaną pokrywą pływakową paliwo spływa dość swobodnie. Zauważyłem również, że podczas demontażu komory pływakowej gaźnik musi być ustawniony do góry dnem inaczej komora chaczy o pływak i nie da się jej zdemontować.
Obecne ustawienia gaźnika:
Dysza wolnych obrotów: 40
Atomizer:262AU
Dysza główna 80 ale zmniejszę na 78 (regulację zaczynałem od 84) zauważyłem, że im mniejsza dysza główna tym dystans jaki pokonuje bez gaśnięcia jest dłuższy. I reakcja na pełne otwarcie manetki jest lepsza.
Dysza ssania 60
Przepustnica 50
Iglica W3 na 3 ustawieniu od dołu (testowałem też dysze W16 i W7)
Podkładka antyrozpryskowa usunięta.

Co wg Was powoduje objawy gaśnięcia przy zbyt długiej jeżdzie na odkręconej manetce? Też byście stawiali na pływak?
Dodam tylko, że silnik przeszedł w tym roku pełen remont połączony z tunningiem i obecnie jest zmontowany na:
Cylinder CYLINDER KIT AIRSAL SPORT 70CC
https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skut ... ASC&pp=120

Wał WAŁ KORBOWY TOP RACING HIGH-TECH
https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skut ... ASC&pp=120

Wydech WYDECH TECNIGAS NEXT R
https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skut ... =01_TPH_50

GAŹNIK TEC PRO BLACK EDITION PHBG 19MM, UNIWERSALNY 2T (2 SUWY)
https://sklep.mieloch.pl/szukaj/gaznik- ... ce&od=DESC

Z góry dzięki za pomoc i sugestie w rozwiązaniu problemu.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 cze 2018, 11:15 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jako że to nie dellorto to wiele rzeczy może być winne. Gaśnie prawie napewno bo nie nadąża napełniać komory - miałem tak kiedyś ale na full gazie. Zobacz najpierw wąż podciśnienia, jego stan, łączenia, filtr paliwa. Jak nie znajdziesz nieszczelności to kombinuj z plywakiem, to nie dellorto i 19mm nie musi być. Regulowałeś ten gaźnik? To że gaśnie na wolnych to kwestia dwóch śrubek. Dysza 80 jest raczej dobra. To że na mniejszej dłużej chodzi to oznacza że w komorze wolniej opada poziom paliwa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 cze 2018, 13:55 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Jest to wina pływaka, nie nadąża napełniać i odcina, miałem tka z Racing Forcem, musiałem odgiąć pływak aby jego zakres pracy był większy. Druga sprawa możesz zakupić Zaworek Iglicowy ze sprężynką, potrafi pomóc w takich przypadkach a koszt jest nie wielki. Sprawdził bym te dwie opcje zaczął od pierwszej czyli zwiększenie pracy Zaworka - żeby więcej wychodził :P
Niestety to są chińskie gaźniki nigdy nie wiadomo jak trafimy z jakością wykonania.

Dysze zostaw. 80/40
Daj Iglice na sam dół, lub na drugi ząbek od góry max.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 cze 2018, 12:23 
*

Rejestracja: 16 lis 2017, 8:53
Posty: 9
Pojazd: Piaggio Typhoon
Witam,

A więc za przerywanie podczas długiej jazdy z odkręconą manetką odpowiadał zaworek iglicowy. Na szczęście miałem drugi ze sprężynką z Dellorto 17,5 (PHVA i PHBG mają ten sam typ zaworka ze sprężynką) podmieniłem i póki co wszystko zaczęło pracować jak należy.
Natomiast za gaśnięcie silnika na wolnych obrotach prawdopodobnie odpowiadają odkręcające się śruby komory pływakowej. W PHBG 19mm TEC śruby są karbowane pod łbem ale bez podkładki sprężystej falistej. Tymczasowo założyłem nowe śruby na podkładkach sprężystych i dla pewności zamówiłem też orginalne Dellorto. Obecnie testuję rozwiązanie i od 3 dni problem nie wystąpił. Wcześniej po kilku dniach od zmontowania gaźnika pierwsze objawy już się pojawiały.
Dodatkowo sprawdziłem jeszcze raz poziom paliwa i wygląda na to, że pływak jest/był prawidłowo wyregulowany.
Generalnie po moich doświadczeniach nie polecam zakupu repliki Dellorto. Zbyt dużo modyfikacji musiałem wprowadzić w nowym gaźniku aby zaczął działać poprawnie. Skusiłem się na niego, gdyż na tamten okres oprócz ceny tylko TEC oferował gaźniki z atomizerem AU dla 2T.

Dzięki za pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy