Dzisiaj jest 25 lis 2024, 5:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 cze 2018, 8:38 
*

Rejestracja: 16 cze 2018, 8:14
Posty: 2
Pojazd: Suzuki RMX 80
Cześć,

Od miesiąca jestem posiadaczem Suzuki RMX 50 (80). Z racji tego, że nikt mi nie tłumaczył techniki jazdy na motorze mam pewne pytanie dotyczące hamowania i redukcji biegów. Wiem, żeby nie hamować silnikiem w motorze typu 2T, jednak przy sytuacji np dojazdu do skrzyżowania gdzie jade na 5 i hamuje normalnie hamulcem mam wcisnąć sprzęgło i zbijać biegi w dół do 2 czy 1? czy jednak zbijać biegi po kolei w dół z puszczaniem sprzęgła? (jednak w tym przypadku pozbawiam silnik smarowania olejem z mieszanki). Czy może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak redukować biegi przy hamowaniu w 2T? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 16 cze 2018, 14:03 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wydaje mi się, że powinieneś wciskać sprzęgło i na sprzęgle redukowac z 5/6 na 2/1 a nie pokolei jak baba :D tak jak w aucie tylko że w aucie puszczasz gaz i lecisz ze 100m a tu sprzęgło i lecisz, chodzi by miał wolne jeśli gazu nie dajesz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2018, 18:30 
*

Rejestracja: 16 cze 2018, 8:14
Posty: 2
Pojazd: Suzuki RMX 80
pytam, żeby się upewnić ;) bo przy zbijaniu biegu z wysokiego do niskiego na wciśniętym sprzęgle zauważyłem lekkie stuki w skrzyni..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2018, 23:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2018, 18:13
Posty: 22
Lokalizacja: Pomorskie
Pojazd: Ducato 17, Fabia 18, R125 09
Ja jak jeździłem swego czasu biegowym 2T, to dojeżdżając na luzie do skrzyżowania bawiłem się manetką, żeby dostawał trochę mieszanki. Nie mówię o zamykaniu obrotomierza, a o lekkim kręceniu manetką kawałeczek co sekundę.
Logicznie rzecz biorąc dostarczasz w ten sposób świeżą mieszankę benzyny i oleju, która silnikowi nie szkodzi, a wręcz przeciwnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy