Dzisiaj jest 26 lis 2024, 0:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lip 2018, 14:02 
*

Rejestracja: 14 lip 2018, 13:38
Posty: 2
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Witam szanowne grono forumowiczów :)

Słowem wstępu.
Gilera praktycznie seria, oprócz wariatora. Problem ujawnił się po przestoju pojazdu przez 6 lat. Po takim okresie czasu pozostałości benzyny spowodowały całkowite zniszczenie sitka paliwa na wyjściu z baku. Siateczkę usunąłem. Została goła rurka.
Standardowa procedura zlałem stare paliwo, wyczyściłem gaźnik. Wymieniłem chłodnicę, gdyż starą przegryzł(dosłownie) płyn chłodniczy. Nowa świeca NGK BR9ES (made in Japan).

Gilera odpala, chętnie wkręca się na obroty, niestety zalewa ją na wolnych. Na zimnym gaśnie całkowicie, na ciepłym silniku ledwo pracuje. Pluje paliwem z wydechu, kopci mocno.
Ssanie ciepłe, więc raczej pracuje poprawnie. Wysuwa się iglica ssania po wyciagnięciu ssania. Ssanie cieżko wchodzi do gniazda. Czy może sie blokować??
Kranik podciśnieniowy zwany też pompką paliwa sprawdzony. Paliwo na zgaszonym silniku cofa się do zbiornika. Po odłączeniu wężyka paliwa z gaźnika, mała struga paliwa- leje dopóki paliwo jest w baku.Wniosek do wymiany tak sądzę.
Zaworek iglicowy na gaźniku sprawdzony. Wizualnie ok. Podłączając wężyk około 50 cm z paliwem w środku, siłą grawitacji z wężyka bardzo powoli ubywa paliwo. Około 1 cm na minutę. Moje pytanie czy tak ma być czy też do wymiany? Dmuchając w wężyk nie jestem w stanie wcisnąć paliwa na chama do gaźnika.

Śruba wolnych obrotów prawie do końca wkręcona. Silnik jak załapie temperaturę jest lekka poprawa, nie gaśnie jednak słychać , że zalewa go. Kompresja nie sprawdzona. Przebieg 4500 km. Napęd ogarnięty. Pasek stary jest ok, rolki nowe standardowe do Malossi Multivar 2000 czyli 7.2 grama. Sprzęgło prawie nowe, okładziny jak nowe.

Ostatnie pytanie tylne koło jak obraca się do przodu, słychać cykliczne brzęczenie coś w stylu przesypującego się żwiru. Grzechotanie bardzo delikatne. Czy to jest łożysko? Tylko które.

Proszę o porady i z góry dziękuję


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 lip 2018, 23:31 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Piotrek776 pisze:
Po odłączeniu wężyka paliwa z gaźnika, mała struga paliwa- leje dopóki paliwo jest w baku.Wniosek do wymiany tak sądzę.


Dobrze sądzisz

Piotrek776 pisze:
Czy to jest łożysko?


Ewentualnie bęben/zacisk hamulcowy. Jak chcesz wyeliminować łożysko to niestety musisz dostać się do przekładni.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2018, 13:48 
*

Rejestracja: 14 lip 2018, 13:38
Posty: 2
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Kranik wymieniony. Gaźnik dopiero za 3 razem wyczyszczony porządnie, czyli drucik plus kompresor.
Gilera odzyskała moc. Niestety martwi mnie to kopcenie. Dołączam film. Czy to uszczelka? Co do ubywania płynu chłodniczego nie zauważyłem. Zauważyłem natomiast, że źle ustawiona była dawka oleju. Ustawiłem tak, aby kreski się zeszły ze sobą. Mam wrażenie, że jeszcze mocniej kopci. Co do oleju zalałem Midland Micro 2T ze starych zapasów, olej 5 letni jednak butelka nigdy nie otwierana. Czy to też może być powód takiego kopcenia?

LINK:
https://youtu.be/L4y1F3yP4ac

Na filmie silnik lekko rozgrzany.

Czekam na rady i dziękuję za pomoc. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2018, 17:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Zimny 2t zawsze mocno kopci




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2018, 18:05 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
W takie upały to albo kiepski olej (mineral/półsyntetyk) albo zła regulacja (za bogato). We wszystkich moto które miałem ostatnio nie występowało kopcenie "na zimnym" co w rzeczywistości oznacza +-30*, wszędzie oleje syntetyczne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy