Dzisiaj jest 28 lis 2024, 22:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lip 2019, 13:09 
*

Rejestracja: 17 cze 2016, 19:40
Posty: 6
Pojazd: Honda Pantheon FES 125 4T
witam szukam pomocy w nastepujacyym temacie, Posiadam dosc zadki model w polsce mianowicie Honda Helix 250 4T 91 rok. przebieg 11000 km, od samego poczatku czyli do roku jak go posiadam skuter potrafi spalic 1,-2 ltr ponad norme. zaczalem od wymiany ssaania automatycznego- nie bylo sprawne, wyzczysiclem ultradzwiekami gaznik, oczywiscie po tym poprawna ksiazkowa regulacjja.
w zasadzie zadnych zmian w zuzyciu, teraz jestem po przegladzie ukladu tlok, glowica, -wymiana pierscieni, dotarcie zaworow, pomiary kompresji nie byly zle bo okolo8,5 bara ale zrobilem to profilaktycznie powiedzmy. nadal pali duzo.
Co zauwazylem od poczatku jest fakt ze silnik pracuje na wolnych obrotach tylko z dosyc mocna uchylona przepustnica poprzez regulacje wlasciwa srubka od tego. jesli srubke wykrece motor od razu gasnie, sruba regulacji skladu mieszanki ksiazkowo 2,5, lecz przyznam ze regulujac ja juz od 1 obrotu w zasadzie nie ma zmiany w predkosci obrotowej biegu jalowego.
Prosze o sugestie


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 lip 2019, 14:01 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
1. 11k to może mieć 50tka po paru latach a nie 250tka po 28 latach, masz minimum 40-50k nalotu i nie wciskaj kitu bo to śmieszne jak auta 20letnie z nalotem 190k.
2. 8,5 bar w 4t oznacza zajazd i natychmiastowy remont, prawidłowa kompresja to 11-12 bar w 4t.
3. To są jakieś normy dot. spalania na 100km? Może liczysz że 28 letni skuter będzie palić 5/100 podczas gdy nie spełnia pewnie euro1 ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lip 2019, 15:10 
*

Rejestracja: 17 cze 2016, 19:40
Posty: 6
Pojazd: Honda Pantheon FES 125 4T
Kolego SCOOT
Twoja odpowiedz niczego sensownego nie wnosi , wiec lepiej sie nie wypowiadaj skoro nie masz pojecia
w tym zakresie . Szukam pomocy, podpowiedzi jakiejs sensownej a nie czytania glupich komentarzy w stylu ze wciskam Kity odnosnie przebiegu itp. byc moze tam gdzie mieszkasz cofanie licznikow jest czy bylo czyms norrmalnym a zwyczajna luszka nie uprzejmosc Twoja codziennoscia.

Dla osob chcacych podsunac jakis pomysl:

Ad1. Skuter kupilem z orginalnym przebiegiem 9,500 (stal dlugo nie urzywany) obecnie posiada 11000, przeprowadzilem profilaktycznie wymiane pierscieni i dotarcie zaworow chociaz nie bylo to konieczne ze wzgeldu na znikome slady zuzycia w odniesieniu do danych z Ksiazki napraw do tego modelu.

Ad2 Kompresja obecnie 8,5 , przedtem 8,2 Bar - ksiazkowe jest 8,9
http://www.motorscooterguide.net/Honda/Helix/Helix.html

Ad3. Zuzycie paliwa jest 5,5 -6 a powinno byc 3,5 -4 , rowniez na zagraniczym forum podaja iz ten motocykl nawet nie spala tego co moj przy jezdzie z wozkiem bocznym. dodam ze niekiedy strzela lekko w tlumik przy odjeciu gazu do mnimum

P.s poprzedni wlasciciel wspominal ze byly jakies problemy z gaznikiem ale nie dopytywalem dokladnie o co chodzi. Dysze sa orginalne , stan paliwa w komorze wlasciwy, Oglolny stan techniczny jest na 5 z plusem, jest i bylo wszytsko wymieniane na czas , tu nie ma czzego remontowc jak sugeruje przedmowca




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy