Oba gaźniki do regulacji. Moim zdaniem dysza 112 przy 16mm gaźniku jest zbyt duża ale mogę się mylić i jeśli działa dobrze po wejściu na obroty to jej nie zmieniaj.
Jeśli ciężko wchodzi na obroty na początek spróbuj zmienić ustawienie iglicy tj daj iglicę niżej (włóż blokadę o jeden ząbek wyżej). Jeśli maksymalne opuszczenie iglicy nie pomoże to wróć nią do ustawień początkowych i wymień dysze wolnych obrotów na mniejszą. Zakup kilka mniejszych (np. co 2) i testuj wkładając najpierw największą i zmniejszając. Jeśli się nie czujesz na siłach daj do regulacji komuś kto się zna

W drugim przypadku tj. gaźnik 19mm i dysza 75 to tutaj pewnie jest zbyt mała dysza główna. W gaźniku PHBN dysza regulacji mieszanki odpowiada za powietrze więc wkręć ją na maks i wtedy spróbuj odpalić, a jak nie da rady to wykręć o 1 obrót i sprawdź. Jak nie da rady to znów o 1. Jeśli to nie pomoże to polecam zakupić dysze do regulacji (główne oraz wolnych obrotów). Najpierw wstaw większą główną (jak dla mnie 90, a nawet 100 powinna być ok do rozpoczęcia regulacji ale możesz też zacząć od większych co będzie bezpieczniejsze) i jak znajdziesz taką na której silnik pracuje dobrze na całkiem otwartej przepustnicy i będą problemy z ruszaniem/odpalaniem/przyspieszaniem to wtedy regulacja iglicą/dyszą wolnych obrotów.
Oczywiście zakładam że wszystko masz szczelne i poprawnie pracujące (filtr powietrza, kranik, przewody paliwowe, podciśnienia, króciec ssący, zawór membranowy, uszczelki pod głowicą i cylindrem, układ wydechowy, świeca)