Dzisiaj jest 22 lis 2024, 6:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 lis 2019, 13:28 
*

Rejestracja: 23 wrz 2019, 8:39
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: SYM
Witam.

Zbudowałem sobie na bazie SYM Fiddle 50 ( silnik XS1P39QMB ) ciekawy projekt na 85 cm3 ,


Ponieważ w SYM nie da się założyć cylindra 50-51 mm bez rozwiercenia bloku silnika ,
to go rozwierciłem .
Oryginalnie otwór miał 51 mm , po obróbce ma 55 i mieszczą się wszystkie tuningowe cylindry

Obrazek

Obrazek




_________________

Sym Fiddle II - 85 cc tunning projekt


Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 7:24 przez Polo1, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 lis 2019, 21:49 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 180
Pojazd: chinol 4t router city line 2
No no szykuje się niezły projekt :lol: Powodzenia i wytrwałości życzę !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2019, 7:37 
*

Rejestracja: 23 wrz 2019, 8:39
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: SYM
Już jeździ :)

Nazwijmy to SYM Fiddle II 85 Projekt .

Cylinder 51 mm z wypukłym tłokiem , ( oryginalnie 39mm )
Głowica z większymi zaworami 23/20 mm + porting kanałów ( oryginalnie 18/16mm )
Gaźnik 19mm ( dysza 90 ) ( oryginalnie 18mm , dysza 82 )
Króciec dolotowy - porting do średnicy kanałów głowicy
Wałek rozrządu z Chin ( podobno A9 , ale ja tam w cuda nie wierzę)
Wariator SV1 - , rolki 8g ( 16x13 ) ( oryginalnie 6 g )
Zmienione przełożenie wtórne na 11/1 ( było 15/1 )

W planach :
- dobry wałek rozrządu o odpowiednich fazach i wzniosach - albo coś trafię albo się zrobi
- potem gaźnik i króciec 22 mm
- wydech z większym kolektorem wydechowym

Mam też przygotowaną zmianę kół w przekładni na 17/49 co da przełożenie 9,5 / 1

Ogólnie na razie jest na dotarciu , zrobiłem 150 km ,
Jest odczuwalna zmiana z seryjnego zablokowanego slnika :)
Pamiętajmy , że to całkiem duży skuter , buda taka sam w wersji 125 cc , koła 12" , waga 100 kg .

-- 21 lis 2019, 7:34 --

Słów kilka o blokadach w SYM ( silnik XS1P39QMB )

- moduł zapłonowy oryginalny nie posiada blokady , można go zostawić jest dobry .
- kolektor ssący o zmniejszonym przekroju ( 14 mm ) - należy zastosować każdy inny seryjny
- gaźnik DENI PD18 , bardzo dobry - zostawić
- pasek o długości 723mm , zastosować seryjny 729
- przełożenie w przekładni 15/1 - co byś nie robił to kończy się zakres pracy wariatora i obroty przy 55 km/h , trzeba wymienić kompletną przekładnie na 11/1
- wydech nie ma zwężki w kolektorze , ale może być w samym tłumiku ciasno , będę weryfikował przy przebudowie .




_________________

Sym Fiddle II - 85 cc tunning projekt




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2019, 23:48 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Witaj, jeśli chcesz robić projekt to zrób go proszę w dziale "Wasze projekty", tutaj o tym nie piszemy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2019, 23:59 
*

Rejestracja: 23 wrz 2019, 8:39
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: SYM
Będę wrzucał fotki z prac .

Np. różnica pomiędzy głowicą seryjną a tuningową , porty ssace i wydechowe

Obrazek

Obrazek




_________________

Sym Fiddle II - 85 cc tunning projekt




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 gru 2019, 23:35 
*

Rejestracja: 30 lip 2017, 22:36
Posty: 191
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: romet 700
Zdjęcia nie działają :|




_________________

Chyba jedyny romet 700 na tej stronie
https://www.facebook.com/700-Garage-1168788153295820/?modal=admin_todo_tour

http://forum.mieloch.pl/700-garage-t424032.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy