Dzisiaj jest 11 gru 2024, 22:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 kwie 2020, 18:42 
**

Rejestracja: 21 cze 2012, 9:50
Posty: 227
Pojazd:
Witam posiadam Peugeot Speedfight 3 50 4T (4 suw) oraz romet rxl 2018 r euro4 oba skutery mają nietypowy silnik (XS1P39QMB) vmax 50 i 55 km /h chciałbym te skutery odblokować przerobić największy cylinder znalazłem 42mm ok 65 cc dla czego nie można dostać większego jak w przypadku gy6 ?? , czy odblokowany moduł dellorto wystarczy bo za 400-500zł można kupić ale ile po takim odblokowaniu skuter może jechać na 50 cc oraz 65cc .Ewentualnie zmienić cały silnik na gy6 euro 3 + podmiana modułu + podmiana gaźnika jak myślicie nie ma z tym dużo pracy chyba .Bardzo dziękuje za pomoc


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 kwie 2020, 19:03 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No niestety peugeoty 4t i chinole 4t to teraz to samo, tylko buda inna :/ Zepsuli dobre sprzęty..
Przerabiałem chinola 4t z ECU dellorto i powiem ci że nie zdejmiesz z tego blokad. Tam też 50km/h licznikowe to max (w rzeczywistości ok 40). Odpięcie blokady powoduje brak zapłonu i palenie check engine. Z tego co wiem to odblokowane ECU dellorto to koszt ok 400 euro a nie 400pln. Możesz zastosować cylek 70 china gy6 ale głowica musi zostać fabryczna bo ma inne wymiary niż gy6. Po takich modach wyciągniesz 10km/h więcej i tyle. Żadna regulacja nie da ci więcej. Najlepiej od razu zmienić silnik na GY6. Masz lambdę na wydechu? Jak tak to bardziej euro 5 przypomina a nie euro 4.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2020, 19:17 
**

Rejestracja: 21 cze 2012, 9:50
Posty: 227
Pojazd:
Dziękuję ci za odpowiedz , ale czy w takim razie jeśli zmienię na silnik gy6 i dam zwykły gaźnik oraz podepne moduł od 139qmb po ta instalacje i pod te same kolorystykę kabli to powinien chodzić normalnie ?? , możesz bardziej to rozwinąć , patrzyłem ale chyba nie mam nic przyczepione do wydechu a tym bardzie lambde , jutro sprawdzę dla pewność .Ale mam rozumieć ze juz teraz będzie coraz gorzej z 50 cc i odblokowaniem ?? .Znajomy z innego miasta ma odblokowany moduł zapłacił 550zł i skuter kreci obroty do 11 tys na 50 cc i podobno 68-70 km/h .Kurcze nie po to kupowałem by teraz znów w koszty się pakowac :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2020, 21:55 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No to jak nie masz lambdy na wydechu to pewnie warto zmienić ten moduł-ECU. Generalnie pow. euro 3 nie ma sensu brać bo to silniki dławione z ograniczoną mocą i niepotrzebne koszta przyszłe.. Firmy na siłę ograniczają skutery żeby przeszły normy, pozwalające na sprzedaż skuterów za granicą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2020, 8:59 
*

Rejestracja: 19 lis 2019, 12:05
Posty: 44
Pojazd: barton falcon
Ja mam barton falcon norma euro 4 i na wydechu jest sonda lambda , a co do odblokowania to na innym forum był gościu co przeprogramywał moduł za 250 zł i pajace go zbanowali i konto zlikwidowali ,idioci ? czy to jakas zmowa handlowa ? na jednośladzie to było.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 kwie 2020, 10:35 
**

Rejestracja: 21 cze 2012, 9:50
Posty: 227
Pojazd:
Panowie jestem mega w.... :twisted: , okazało się ze te dwa skutery peugeot i romet mają te same silniki oraz sonde lambde przy tłumiku , mam namiar na gościa moduł 700zł i wystarczy zmiana jeszcze dzwonu na specjalnie przygotowany na tokarce , znajomy zakupił ten moduł ten odblokowany dellorto tzn wysłał swój a oni mu wgrali nową mapę chyba tak to działa , lecz obroty
na postoju na nóżkach ida mu na 11 tys a w czasie jazdy max 50-55 km czy jak odłacze imulsator od sprzegła coś to da , czy jest realna szansa na odblokowanie tego cuda czy sprzedawać to :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 kwie 2020, 20:01 
*

Rejestracja: 19 lis 2019, 12:05
Posty: 44
Pojazd: barton falcon
Z tym dzwonem to chyba ściema bo akurat dzisiaj to rozbierałem i tam nie ma żadnego czujnika ani kabelka ani nic w ten deseń to chyba te impulsy brane są z zapłonu lub z licznika w co raczej wątpię , szkoda że ten baran admin z innego forum zbanował tego gościa co przeprogramowywał te moduły po 250 zeta .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 maja 2020, 15:23 
**

Rejestracja: 21 cze 2012, 9:50
Posty: 227
Pojazd:
Witam dziś maiłem chwilę i pogrzebałem w przekładni nie ma nic ani czujnika ani żadnych kabli , jedynie to na wariatorze jest pierścionek tulejka ograniczenia i wario nie wchodzi nama górę , znajomy przywiózł mi ten moduł a nóżkach kreci 1-11 tys obr a w czasie jazdy 55 km i odcina , podejrzewam ze albo jest blokada gdzieś przy liczniku która zlicza prędkość , nie ma za dużo info jak te draństwo jest blokowane - jakieś pomysły ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 maja 2020, 17:08 
*

Rejestracja: 19 lis 2019, 12:05
Posty: 44
Pojazd: barton falcon
A nie zwiększając obrotów też chyba da się zwiększyć szybkość aby trochę bo na wariatorze jest ślad który pokazuje że pasek nie wchodzi całkiem do góry i teraz nie mam pojęcia czy są jakieś tzw tuningowe czy coś w tym stylu aby ten pasek wchodził na samą górę , na ruskim jutubie gostek piłował pokrywkę wariatora i pasek mu podchodził na sam wierch . z tym odblokowanie trzeba dać sobie spokój na razie aż to ktoś rozgryzie .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2020, 10:39 
**

Rejestracja: 21 cze 2012, 9:50
Posty: 227
Pojazd:
Wiedz tak na wariatorze pasek nie wchodzi na sama górę , czy to może ograniczać jego moc ? co zrobić by wchodził wyżej lżejsze rolki ? dodam ze w wariatorze jest pierścień / tulejka zamontowana czy może sprężyna sprzegła jest za twarda czekam na waszą pomoc .Co do mojej walki z tym ustrojstwem dostałem namiary na gościa gdzie faktycznie przeprogramuje ten sterownik ( za 500zł) wysyła mu się wysłałem obecny moduł a on to dalej gdzies jeszcze wysyła mniejsza z tym ważne ze działa i we wtorek powinienem mieć wtedy dam znać co i jak , jak ktoś bedze chciał mogę podać nr tel na priv




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2020, 14:21 
*

Rejestracja: 19 lis 2019, 12:05
Posty: 44
Pojazd: barton falcon
Wiem że nie wchodzi ale chodzi o to aby wchodził to szybkość ciut by wzrosła .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2020, 18:59 
**

Rejestracja: 21 cze 2012, 9:50
Posty: 227
Pojazd:
Wieć tak tuleja skrócona o 2 mm bo na nowym typie jest pierścień ograniczający ściskanie paska , rolki 5g nie wiem czy nie dać lekciejszych np 4,5-4g mam moduł odblokowany jutro będę testował ale po podłączeniu i stawieniu na podporze głównej na org module miał max 8 tys obr a na tym z nową mapą zapłonu ma 11-12 rpm , wiec moduł działa zobaczymy jak to bedzie w praktyce :) , jesli ktoś chce nr do tego goscia od programowania modułu to na priv




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2020, 9:15 
*

Rejestracja: 19 lis 2019, 12:05
Posty: 44
Pojazd: barton falcon
Ile ci skasował ? daj pogadam i jak będzie to rozsądna cena to działam . widziałem a ruskim jutubie jak gostem spiłował przeciwtalerz przy tulei i zapitalał jak szalony ale wiem że aby to sprawdzić to zawczasu trzeba by się zaopatrzyć w nowy w razie niepowodzenia .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2020, 18:30 
**

Rejestracja: 21 cze 2012, 9:50
Posty: 227
Pojazd:
Wiec tak , tuleja skrócona teraz pasek wchodzi na sama góre rolki mam 5,3 g nie wiem czy nie dać 5g lub 4,5 g bo teraz jedzie 55-56 km/h pod górę na prostej mam ok 63-65 km z lekkiej górki 70 km /h obroty ok 8-9 rpm od 0-35 coś tam lekko szapie co to może być ? , ale moduł zablokowany na nóżkach 8 rpm w czasie jazdy 6rpm 45km/h, a odblokowany na nóżkach 11-12 rpm a w czasie jazdy 8-9 rpm co o tym sadzicie czy idzie coś więcej z tego wyciągnąć wiem ze to tylko 50 cc ale tak by w 2 osoby nie jechało to 50 km/h .Co do ceny przeprogramowania koszt 500zł tylko dostałem info ze nie ma zwrotów ani reklamacji bo nikt nie jest zapewnić ze faktycznie będzie w/w moduł współpracować z wszystkimi modelami ale u mnie to zadziałało :), wiec chyba 75cc trza kiedyś montować .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2020, 8:48 
*

Rejestracja: 19 lis 2019, 12:05
Posty: 44
Pojazd: barton falcon
U mnie na stopkach nie próbowałem ale jak ruszę to po chwili już mam 8,5 tysi obr i odcinki nawet z górki jadąc odcina i hamuje tak że licznikowo ok 55 ale faktycznie 45 i koniec , trzeba te rolki tulejkę oraz przeciwtalerz oraz ciut dłuższy pasek hyba kupić i samemu się bawić bo poza nami dwoma nikt chyba w tym kraju nie ma skutera i nikt nigdy w życiu nie kombinował ze skuterkiem , czas na zabawę . koszt 500 zł to zdecydowanie za dużo i bez sensu przecież to tylko skuterek do podskoczenia gdzieś czasem .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2020, 12:22 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
yoemaster - jak na 50cc to bdb wynik, 8-9k to już dość sporo na 4t 50. Zauważ że tam masz inną głowicę, inny wałek rozrządu niż gy6, robiony pod normę euro4, więc one też MOGĄ blokować silnik, czyli osiąga max moc przy innych rpm niż typowy gy6. Możesz napisać tu na forum namiary no osobę co przerabia te ecu/cdi.
Berthold - dla jednego skuter to tylko po bułki, dla innego jedyny środek transportu i te 5-10km/h może robić różnicę. Czy 500pln to sporo to też umówmy się, że dla jednego sporo, dla innego tyle co nic. Jeśli masz namiary na tego człowieka co go zbanowali gdzieśtam to też możesz tu podać albo napisać mu, że na tym forum może dodać swoje ogłoszenie i nie zostanie zbanowany.
Ktoś wie czy istnieją odblokowane gotowe ecu/cdi pod euro4? Widziałem coś jak pod SYMa ale czy podejdzie pod typowego chinola np. Romet rxl/Torq itd.?
Jeśli chodzi o blokadę w przekładni cvt, to spotkałem się z kablem, który zlicza obroty dzwona i po jego wywaleniu skuter nie odpali. Jest to tzw. drugi impulsator monitorujący prędkość.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2020, 21:19 
*

Rejestracja: 19 lis 2019, 12:05
Posty: 44
Pojazd: barton falcon
W bartonie nie ma żadnego czujnika przy dzwonie więc to siedzi pewnie z impulsów zapłonu , a co do tego gościa z forum innego to nie mam namiarów bo jak tylko sie ogłosił że programuje moduły z normą euro 4 to ten dupek od razu go zbanował i wykasował z forum czy w tym kraju zawsze ktoś komuś musi z ręki jeść ? tak to wygląda .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 maja 2020, 21:33 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To taka pseudo wolność na forach...No trudno, wiele osób ostatnio szuka odblokowanych modułów do tego euro4. Generalnie bartona euro4 nie posiadałem nawet chwilę, natomiast w skuterze 'Torq' taka blokada była, stąd napisałem.
Przejrzałem na google to jedynie na racingplanet oferowali jakieś odblokowane ale do SYMa 4t, być może do innych też by pasowały. Na nieszczęście towar niedostępny...
Jeśli chodzi jeszcze o blokadę na wario to Torq także posiadał takową. Jej zdjęcie raczej z 5km/h tylko dało. Zmiana sprzęgła na WM racing i lżejsze rolki poprawiają troszkę start.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 maja 2020, 7:51 
*

Rejestracja: 19 lis 2019, 12:05
Posty: 44
Pojazd: barton falcon
Ale w skuterku nawet te 5 km więcej też robi robotę .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2020, 19:51 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Otóż to, w romecie z 2020r 4t także nie ma blokady w pokrywie, jedynie co zauważyłem to jest tuleja wario blokowana, wystarczy ją odwrotnie włożyć i mamy +10km/h na vmax. Nie stracimy na tym przyspieszenia. Rolki raczej fabryczne 5,8g i już na nich skuterek w czasie jazdy kręci do 8-8,5k rpm a z górki ponad 9k potrafi wykręcić i mamy wtedy 70km/h na liczniku. Założenie lżejszych rolek powoduje obniżenie prędkości max i wzrost obrotów, np. na 4,4g mamy 35km/h i 10000 rpm, a warto przypomnieć że moje stare GY6 50cc na takich rolkach bardzo fajnie się zbierało i leciało 70-75km/h...

Ktoś widział tuningowe kity 70cc do tych euro4 z lambdą na wydechu? Chodzi mi o całość cyl + głowica. Także tu przypomnę, że głowica jest inna niż w typowym GY6 (139qmb). Wyglądem podobna do tej z chińskiej biegówki 4t.

Jeszcze przypomnę że w starcie tego cudaka z chin pomaga tuningowe sprzęgło WM. Skuterek wtedy startuje nie z 3,5k rpm a 5k rpm. 50 pln a warto :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy