MotoKiller pisze:
Patrzyłem, że są fajne motule 7000 czy jakoś tak i spełniają najwyższe wymagania lecz niestety ich cena jest dosyć wysoka jak na skuter w którym ten olej się zmienia dosyć często.Myślałem nad kupnem jakiegoś samochodowego syntetycznego 5l, który starczyłby mi na wiele czasu ale znowu nie wiem jakiej marki wybrać bo tych olei jest od groma
Olej zmieniasz raz na rok lub co 5000 tyś km !
Jeśli pod uwagę bierzesz takie rozwiązanie i sam fakt że się nad takim "druciarstwem" zastanawiasz to daruj sobie jakikolwiek tuning skuterka, pozostań przy serii i lej do silnika olej kujawski (wyjdzie ci najtaniej) a żal ci wydać 30-35zł na litr dobrego oleju !

Później śmiecą na forum co chwilę tematy "Zatarł się/coś stuka/Skuter kopci/Słaba kompresja". Jeśli szukasz kombinatorstwa już na samym początku od podstawy podstaw czyli konkretnego smarowidła to nie ma sensu jakiekolwiek przeróbki w tym pojeździe bo zemści się to podwójnie. Poczytaj internet, poczytaj fora, poglądaj filmiki na YT bo takich "problemów" i tematów było tysiące w internecie i wtedy wybierz co chcesz, chyba że sam nie wiesz czego chcesz? W pierwszym poście prosisz o pomoc jaki największy zestaw można wsadzić do china 4t po czym stwierdzasz że jednak włożysz 47mm. Dostałeś wszystko jak na dłoni, za rączkę cię nikt nie zaprowadzi. Poczytaj fora
Chcesz dobrą oliwę i nie przepłacać za markę i logo (motul wcale nie jest taki och i ach jednak drogi bo ma renomę jak gówniany castrol) to masz przykłady:
1. MIDLAND MOTORCYCLE 10W40
KLIK!2. Będziesz katować to wlewasz Midland'a 10W-50 !
KLIK!3. Valvoline SynPower 10W-40
KLIK!4. BEL-RAY EXP 10W-40
KLIK!Midlanda wczoraj właśnie zalałem do skuterka. Bel-Ray'a (ale EXS - full syntetyka) leję do swojej Hondy VFR oraz Hornet. Motula już nie kupię nigdy a castrola się trzymam z daleka!
Jak sam widzisz litr dobrej oliwy to koszt nieduży a kombinujesz nad olejem samochodowym który
nie jest stworzony i przeznaczony do wysokoobrotowego silnika jednośladowego. Pamiętaj ! że w silnikach 139QMB nie ma filtra oleju (bo tej siateczki nie można nazwać filtrem), w dodatku są one chłodzone powietrzem a temp.w naszym klimacie letni nieraz przekracza +30st., olej w tym silniku nie tylko pełni funkcję smarowania ale również też chłodzenia silnika. Silnik samochodowy przeważnie używany jest w zakresie 1500-5000 tyś.obrotów, w skuterku średnia obrotów podczas jazdy to min.te 5000 obr. teraz zastanów się czy olej samochodowy się nadaje do tego pojazdu

Proponowałbym podkleić temat o dobrym oleju do 4T a i Pavlak-ovi należy się pochwała za ten post
Tyle lat jeździłem na jakichś shitach do auta...teraz zamawiam Valvoline SynPower 10W-40