Dzisiaj jest 22 lis 2024, 17:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 sie 2020, 0:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Witam, mam Aprilia SR50 Factory z silnikiem P/G

Zamowiłem już takie oto części :

- Wydech stage6 pro replica chrom,
- Wariator stage6 sport pro,
- Cylinder stage6 streettrace 70cc,
- Dzwon sprzegła stage6,
- Sprzęgło Stage6 sport pro,
- Spreżynki sprzegła stage6 komplet,
- Płytki membranowe malossi VL11 Carbon 0.30,
- Wał korbowy Top Racing Evolution,
- Łożyska wału i uszczelniacze stage6 Teflon,
- Filtr powietrza Polini Air Box,
- Gaźnik Dellorto 17.5 ( już mam ),
- Sprężyna centralna stage6 medium.

I teraz moje pytanie :
1. Jakie najlepiej dać rolki pod taki zestaw?
2. Jakie najlepiej dać sprężynki sprzegła ?
3. O ile dać większą dyszę ? ( gaźnik seryjny Dellorto 17.5)

Aby predkość maksymalna była spoko, jak i przyśpieszenie
było też do tej prędkości równomierne.

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Kamil.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 sie 2020, 6:16 
*

Rejestracja: 16 sie 2020, 10:45
Posty: 2
Pojazd: Aprilia SR 50 R
Przerabiasz z wtrysku na gaźnik?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2020, 11:30 
*

Rejestracja: 21 maja 2020, 21:05
Posty: 71
Pojazd:
Pierw kup twarde markowe sprężynki. Następnie zobacz jak skuter chodzi na aktualnych rolkach, kup rolki testowe odpowiednio do potrzeby skutera. Z dyszą nie pomogę. Co do zestawu to ja bym wolał zamiast centralki dołożyć do paska kevlar.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 wrz 2020, 21:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Mam tak
cylek 70cc stage6 streetrace,
Wydech Stage6 Pro Replica,
Wariator stage6 sport,
Sprzegło stage6,
Dzwon Stage6,
Wal top racing evolution hd,
Gaznik 17.5 dellorto
Filtr powietrza air box polini stożek,
Rolki 5.5g
Sprezynki medium Stage6,
Centralna medium Stage6,
Pasek kevlar stage6,

I teraz w sumie mam problem z regulacja jaka dysza powinna byc pod taki setup ? I na jakim rowku dac iglice ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 wrz 2020, 22:53 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Panie Kamilu
przede wszystkim jeśli potrzebujesz pan od nas pomocy to proszę napisać jakie konfiguracje już tam sprawdziliście, bo nikt tu nie jest wróżką żeby zgadywać.
Generalnie każdy pojazd reguluje się inaczej, nie ma żadnego uniwersalnego środka, trzeba mieć doświadczenie.
Szkoda że tam jest taki mały gaźniczek, 19mm były lepszym wyborem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2020, 7:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Gaznik mialem oryginalnie ale dysza byla 56 przy seryjnym filtrze, dalem dysze 100 i przy dodaniu gazu do polowy ok jedzie normalnje i przyspiesza ale jak odkrece do konca to lapie go muł, zaczyna strzelac z wydechu, zalewa tak swiece ze nie idze odpalic, mam jeszcze dysze 80, 85, 90 i zaczać od 80 i go regulowac ? Na ktorym zabku najlepiej zeby byla iglica ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2020, 11:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Zacząłbym od dyszy 85.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2020, 18:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Okej a na ktorym rowku dać iglicę ? I czy śrubkę od mieszanki dać na 2 obroty wykręcona od maksymalnego wkręcenia ?
I jeszcze jedno pytanie czy cewkomoduł oryginalny moze być zablokowany ?

-- 03 wrz 2020, 18:43 --

Dysza 85 dalej stały z wydechu, czy to na seryjnym czy na stożku , zamawiac bedegaznik 19mm ale czy do krucca oryginalnego podejdzie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2020, 20:11 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
w p/g króciec jest pod 19mm właśnie, gorzej mocowaniem filtra żeby się średnica zgadzała. 17,5mm też da się wyregulować, nikt nie pisze że nie, jednak po co tracić osiągi. To że strzela to może być wina zapłonu na przykład. W dziale 'zrób to sam' są poradniki o regulacji gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2020, 21:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Wina zapłonu tzn ? Tam jest cewko moduł ? Był blokowany ? Bo go nie wymieniłem
A nigdzie nie ma cewko moduły odblokowanego czy po prostu kupić nowy ?
Kruciec ssacy do 19mm jest potrzebny bo ma 29mm i jest jeden gaznik tylko z ssaniem wybudowanym i kruciec na olej z dozownika a gaznik 17.5 ma 24mm czy na wcisk wejdzie nie bedzie za mala średnica w środku ? , i tak gaźnik musze kupic bo ulamalem taka rurkę co chyba od ssania jest i teraz to juz wgl masakra, to jak juz mam wydawać i kupować to lepiej dołożyć i wziaść 19mm, tylko teraz co z tym cewko modułem ?

-- 03 wrz 2020, 21:48 --

Bo zastanawiam sie nad takim zestawem zeby zakupić

https://sklep.mieloch.pl/szukaj/gaznik- ... earch_top=

https://sklep.mieloch.pl/produkt/zawor- ... sUQAvD_BwE

https://sklep.mieloch.pl/produkt/krocie ... O0QAvD_BwE

https://sklep.mieloch.pl/produkt/filtr- ... 8QQAvD_BwE

https://sklep.mieloch.pl/produkt/ciegno ... L8QAvD_BwE

A tutaj jest ten cewkomoduł

https://motor-x.pl/modul-zaplonowy-gile ... ms-,p.html

Chyba ze jest odblokowany a nie moge znaleźć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2020, 23:46 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Słuchaj, ja nie naprawiam ludziom przez internet tylko na miejscu. Forum może tylko naprowadzić na trop a nie zgadywać z kuli. Masz zapewne przerabiańca z wtrysku na gaźnik lub po swapie na gaźnikowca i nic o tym nie napisałeś a to ważne bo oszczędza czas na zgadywanie i domysły. Dla mnie silnik piaggio 2t 50 ma króciec umożliwiajacy fabrycznie zamontowanie gaźnika 19mm, jaki ty masz, nie wiem. Ta sama historia co do modułu, fabryczne są blokowane na takich obrotach, których nie wykręcisz (+-12,5k), zakładając że masz typowy piaggiowski cewkomoduł a nie żadne wtryskowe cuda.
Nigdy nie spotkałem się żeby skuter 2t strzelał z wydechu, coś tam uszkodzone jest. Gdyby zalewało to miałbyś typowe przerywanie. Chcesz na ślepo kasę pakować, nie szkoda ci? Tu trzeba robić delikatnie wszystko, nie raptownie bo potem coś się łamie, psuje. Przeczytałeś chociaż te poradniki o regulacji gaźnika?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2020, 17:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Mam oryginalnie z gaznikiem dellorto 17.5 bez zadnych przerobek nawet w kufrze jest nalepka ze gaznik i po winie tak samo wychodzi

-- 04 wrz 2020, 6:39 --

Jak odkrecam manetke to przerywa jest strzal z wydechu, wczesniej jak go kupilem nie mial oryginalnego wydechu i jechal tylko 60km/h rozebralem silnik bo luzu na wale btly i lekko przytsrty tlok z cylindrem, to wsadzilem juz lepsze czesci zeby to juz fajnje jedzilo, oryginalnje w gazniku byla dysza 56 i iglica na 2 rowku od gory i oryginalna puszla wydechu z tulejka wsadzona

-- 04 wrz 2020, 7:03 --

I taki mam krucciec
https://sklep.mieloch.pl/szukaj/krociec ... earch_top=

-- 04 wrz 2020, 10:26 --

Az tą rurką mosieżną chyba od ssania w komorze pływaka było tak ze byla lekko wygieta i chciałem lekko podprostować i pekło ale musiała być juz wczesniej nadlamana bo tylko z jednej strony widac swieże pęknięcie,

Sam skladałem silnik ze schematami ze strony https://www.bike-parts-aprilia.com/apri ... xCarb-/443

Wszystko dokladnie umyłem i wgl po zlozeniu silnika odczekalem.jeden dzien az sylikon wyschnie ten wysokotemperaturowy,

Odpalił od pierwszego kopniecia, wszystko zostalo zakupione nowe tak jak w pierwszym poscie wypisałem części, nawet w przekladni wymieniłem lozyska.

Dziś sprawdzę jak znajde czas zeby posiedziec mutimetrem cewko modul jakie ma wartości, podejrzewam ze od nowisci tak jak reszta co wymieniale nie była ruszana . Kupiłem serie tylko wydech byl od czegos innego nie sportowy, wal mial luzy to dalej nie chciałem tak jedzic aku karterow nie rozwaliło.

Nie wymienialem tylko zaworu membranowego dalem plytki carbonowe malossi VL11

No i tego modułu, skoro od strzala odpalał to co moglo sie zepsuć,

Moze być tak ze od za duzej ilosci oleju strzelac i tak go jakby odcinac zaplon i sprzelac z wydechu ?

-- 04 wrz 2020, 17:51 --

Cewko moduł jest ze znaczkiem piaggio jest napisane na nim MITSUBA CMD 01

Wartości ktore pokazał multimetr
Na zielonym kablu mam 80V podczas kręcenia rozrusznikiem powinno byc 50V do 350V i nie ma zwarcia przy włączonym zapłonie,
Na białym mam 0,7V to jest masa zaplonu podobno nie powinno być na nim wgl napiecia,
Na czerwonym mam opór 130 ohm powinno byc w 100- 140 ohm,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy