Dzisiaj jest 22 lis 2024, 15:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 lip 2021, 11:15 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
Witam,
Posiadam Gy6 po remoncie:
- Nowe łożyska na wale
- Cylinder 50mm z wkleslym tlokiem
- Głowica z powiekszonymi zaworami 47mm
- Sportowy wałek rozrządu (porownywalem z oryginałem i faktycznie jest ostrzejszy)
- Kruciec oraz gaźnik 24mm plus stożek gabkowy oraz dysza 90
- Odblokowany moduł (niebieski, zebrowany)
- Nowy pasek, wariator seria, sprzęgło seria, rolki 5,5g (sprawdzałem na 6.5g, 7g, 5g)
- Sprężyna centralna oraz sprezynki kolektora momentu seria
- Przelotowy wydech z.dbkillerem

Dlaczego skuter po odkreceniu manetki gazu do połowy, zachowuje się tak samo jak przy odkreceniu na full? Tak jakby połowa gazu była bezuzyteczna.

Zastanawiałem się nad wymiana wariatora na Sv1 tylko czy odczuje różnice? Co mogę jeszcze zrobić bez zbyt dużego wkładu finansowego?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 31 lip 2021, 11:39 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ja bym sprawdził na OEM głowicy bo 50mm, np. polini właśnie na ori głowicy się puszcza. Być może sprawdzali, że z tymi większymi zaworami chrzanią pracę silnika tylko. Dodatkowo to że ma większe zawory nie oznacza że kanały są także większe, oraz twardość sprężyn zaworowych jest prawidłowa. Pójdzie chociaż 80km/h z gps ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 16:29 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Czy aby rolki 5 g nie są za lekkie do tego zestawu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2021, 13:43 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
Dzięki za odpowiedzi.
Znalazłem opis cylindra i głowicy, które założyłem:
Cytuj:
zawór wydechowy 20 mm
zawór ssący 23mm
rozstaw szpilek 50mm
komora spalania 47mm głęboki frez


Wydaje mi się, że moc i prędkość spadła, zmierzę jeszcze kompresje wieczorem, Niestety nie mam porównania prędkości GPS, gdyż dopiero dzisiaj zmierzyłem maksymalną prędkość za pomocą aplikacji.
Max prędkość to 72km/h
Tutaj wykres:
Obrazek

Cytuj:
Czy aby rolki 5 g nie są za lekkie do tego zestawu


Dlaczego tak uważasz ? Sa za lekkie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2021, 20:26 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
72 km/h troszkę mało ale nie jest zle .Próbowałeś zmienić położenie iglicy? i spróbuj dać dyszę 95 u mnie pomogło . Też mam sprzęgło ,wariator seria tylko rolki 8g moduł również zebrowany niebieski tłumnik przelot z DB kilerem wałek rozrządu seria no i stożek gąbka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2021, 11:25 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
Rozberalem wczoraj pokrywę i wymieniłem rolki na 4g. Dzięki temu jest duża różnica w przyspieszeniu oraz prędkości maksymalnej dzięki zwiększeniu zakresu obrotów. Teraz na prostej licznik przekracza skalę 80km/h, a wcześniej dochodził do około 70km/h. Zapomniałem zrobić test z GPS.

Co ciekawsze, zauważyłem, że pasek na kole kolektora momentu obrotowego nie wychodzi na samą górę co nie jest prawidłowe według mojej wiedzy - czy się mylę? Załączam zdjęcie:
Obrazek

Na rolkach 8g nawet nie próbowałem. Pamiętam, że na 6.7g miałem dużego mula.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2021, 13:51 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Nie mylisz się trochę za głęboko siedzi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2021, 14:06 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
pawel71 pisze:
Nie mylisz się trochę za głęboko siedzi


Jak myślisz, dlaczego tak.jest? Na wariatorze pasek schodzi na sam dół i cała szerokością siedzi na tulei. Czyżby był za krótki pomimo długości 729mm?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2021, 14:09 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Widocznie wina paska .U mnie jest podobnie , ale jeszcze nie kombinowałem z innym paskiem z braku czasu , ale będę musiał

-- 08 sie 2021, 15:09 --

Jeszcze wrócę do rolek w Twoim przypadku -coś za lekkie 4g hm a masz obrotomierz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2021, 14:25 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
Właśnie nie posiadam obrotomierza, ale dzisiaj planuje zamówić uniwersalny plus zestaw sprezynek sprzegla oraz rolki 7, 7.5, 8g.
Sprezyne centralna zostawiam serię.

Zastanawiam się teraz nad paskiem, jest dostępny 730x17.5mm. Są też 732 ale to już będzie chyba za długi, dodatkowo najtańszy jaki znalazłem to koszt 50zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2021, 14:32 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Postawiłbym na 730

-- 08 sie 2021, 15:29 --

Tylko nie kombinuj z paskiem i rolkami jednocześnie bo nie dojdziesz do ładu .Najpierw jedno potem drugie

-- 08 sie 2021, 15:31 --

Jaką masz dł silnika 43 czy 46cm?

-- 08 sie 2021, 15:32 --

Ja mam 46cm dł i pasek w orginale 728




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2021, 14:47 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
46cm, 12 cali koło. Ja w serii miałem 729




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2021, 15:12 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Czyli mamy takie same silniki

-- 08 sie 2021, 15:53 --

Teraz widzisz jak w fabrykach zakładają paski silniki takie same a paski heh

-- 08 sie 2021, 16:00 --

Zaraz zaraz byłem teraz sprawdzić pasek ten fabryczny co był i małe sprostowanie oto wymiar - 788 17 28 silnik koła 12 dł pokrywy 46cm . Za dużo tych silnków mam i mylą się wymiary wybacz

-- 08 sie 2021, 16:12 --

Masz raczej dł pokrywy 43cm a nie 46 .Paski 729 były i są stosowane w silnikach o dł pokrywy 43cm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2021, 17:18 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
Masz rację, mam 43cm długości pokrywę.
Sytuacja ma się tak, że kupiłem od znajomego wariator oraz sprzęgło Naraku w bardzo dobrym stanie.

Niestety pasek na kolektorze momentu obrotowego na pasku 729 również nie jest na samej górze, tak jak na seryjnym
Mam rolki 5,5G, jutro będę miał 6G oraz 6.5G.
Jeżeli chodzi o przyspieszenie i dynamikę jest duzooo lepiej, lecz prędkość maksymalna to 74km/h. Wydaje mi się że cięższe rolki załatwia sprawę - jutro dam znać.

Zastanawiam się czy Sprężyna centralna nie jest za mocna. Jest to czarna Naraku, sprezynki znowu wydają się słabe jak w serii.
Co byś polecił do tego kolektora? Jakie sprezynki i sprezyne?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2021, 19:17 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Na razie wypróbuj rolki sparwe sprężyn zostaw na pózniej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2021, 19:29 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
Jutro będę w sklepie, kupię i założę i dam znać.
Zastanawiam się jeszcze jak to możliwe że zakładając seryjny filtr od Gy6 125 średnica rury dolotowej jest za mała? Po założeniu nie wkreca się na wysokie obroty. Próbowałem z dysza 85 i 90. Nawet że sciagnietym deklem od obudowy filtra dostaje za mało p9wietrza więc przypuszczam że średnica wewnętrzna rury jest za mała. Na stożku gabkowym śmiga na dyszy 95 bez problemów, poza wkurzajacym mnie dźwiękiem..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2021, 20:47 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Ja mam gaznik od 125 filtr również od 125 i śmiga na dyszy 90 i 95 z zwykłym filtrem ale musisz idealnie doregulować gaznik

-- 22 sie 2021, 21:47 --

W Twoim przypadku aby filtr normalny zdał egzamin zmniejsz dysze np na 85 i daj iglice na pierwszy rowek od góry sprawdz jak będzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2021, 15:55 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
Rolki 6G już są troszkę za ciężkie. Na tych 5,5G najlepiej mi się jezdzi. Jeżeli chodzi o prędkość maksymalną, to na 5.5G i 6G jest to samo ~74km/h.

Wracając do filtra to miałem założoną dyszę 85 i iglicę na pierwszym rowku. Jeszcze mniejsza dysza nie spowoduje spadku mocy?
Mam taki : https://gmoto.pl/filtr-powietrza-komple ... 57561.html

Gaźnik to PD24JD od 125.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2021, 10:20 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 19:54
Posty: 104
Pojazd: skuter
Gaznik mam ten sam ale filtr inny ja mam filtr , który wchodzi pod siedzenie . Ja na początku miałem podobny problem z obrotami nie chciał się wkręcać na tym filtrze , ale po zmianie dyszy na mniejszą jest ok . A czy spadła moc tego bym nie powiedział




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2021, 11:11 
*

Rejestracja: 31 lip 2021, 10:43
Posty: 10
Pojazd: Barton Challenger
Mógłbyś podesłać link do twojego filta?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy