Dzisiaj jest 25 lis 2024, 6:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 paź 2021, 15:56 
*

Rejestracja: 22 paź 2021, 15:47
Posty: 2
Pojazd: Zipp PRO 50
Cześć.
Kupiłem motorower Zipp PRO 50, cały ciekł, więc uznałem że warto będzie wrzucić większy cylinder (47mm czyli pojemność 72ccm). W tym moto trzeba poluzować silnik, żeby zdjąć głowicę (przeszkadza rama) więc został poluzowany, głowica zdjęta, wszystko założone nowe. Do tego nowa cewka, nowa świeca, nowy filtr powietrza (gąbkowo-stożkowy, zamiast oryginalnej puszki). Odblokowany moduł zapłonowy. Reszta nieruszona.

I teraz tak - odpalił od strzału, jeździ. Gaźnik wyczyszczony i wyregulowany (będę jeszcze zamawiał większą dyszę, bo o tym zapomniałem). Ale nie da się jechać:
1. Ogromne drgania. Ogólnie liczę się z brakiem wałka wyrównoważającego, ale przed zmianą drgania były akceptowalne, teraz nie idzie mi nawet wyczuć hamulca pod ręką. Silnik przykręcony jest bardzo dobrze, dziś jeszcze luzowałem i dociągałem śruby silnika oraz wydechu. Drgania o niskiej amplitudzie, w lusterkach obraz rozmazuje się straszliwie. Nie idzie wysiedzieć, skuter cały drży.

2. Na górze nie ma mocy, po rozkręceniu gaźnika na maxa z wydechu mocno strzela, więc nie zakładam, że mieszanka jest zbyt uboga. Przejechałem jakieś 60km i świeca ma wzorowy kolor (wiem, że to mało do oceny, ale na razie nie mam jak pokonać większego dystansu). Przy wkręceniu na obroty z silnika idzie dziwny dźwięk, wydawało mi się, że mieszanka dopala się w gaźniku, nie wiem jak to opisać.

Zawory w nowej głowicy docierałem, powinno być dobrze. Rozrząd jest na pewno ustawiony na znaki, sprawdzałem dziś ponownie. Kompresja dużo lepsza niż przed zmianą głowicy - ciężko było kopkę ruszyć ręką. I zastanawiam się co dalej. Na nóżce serwisowej drgania czuć na motocyklu, a na silniku praktycznie nic. I ogólnie przy niskich prędkościach drgań nie czuć, dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych silnika (więc na każdym biegu, nie jest to zależne od prędkości). Zastanawiam się co mogłem zepsuć... Będę wdzięczny za poradę!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 paź 2021, 18:05 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Z tego co wiem to tam jest połączenie silnika na sztywno, dużo by pomogły tuleje metalowo-gumowe. Drgania na pewno idą od silnika i to że lusterko drga na postoju wiele razy widziałem nawet w chińskich skuterach. Wyreguluj go porządnie żeby miał równe obroty na postoju i powinno być lepiej. To że strzela to za bogata mieszanka, przy ubogiej by mulił i buczał.
Zwiększenie o 40% pojemności musi powodować większe drgania, więcej mieszanki się spala, większy wybuch, większa moc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 paź 2021, 12:16 
*

Rejestracja: 22 paź 2021, 15:47
Posty: 2
Pojazd: Zipp PRO 50
Na postoju czuć po motorowerze, że lekko drga, ale lusterka w porządku. Przy małych prędkościach drgania są w ogóle niewyczuwalne. Powyżej pewnych prędkości nie da się jechać, wchodzi niedowład do dłoni - nie ma mowy o bezpiecznym hamowaniu. Sporo osób zmienia tłok/cylinder i jeżdżą, u mnie maszyna jest nie do jazdy. Tak, silnik jest na sztywno przykręcony. No nic, poszukam chyba jakiegoś warsztatu, bo aż nie wierzę, żeby cięższy tłok robił tak wielką różnicę. To nie są "trochę większe drgania" tylko są one niemożliwe do wytrzymania. Częstotliwość tak wysoka, że krew odpływa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy