Dzisiaj jest 21 lis 2024, 20:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 gru 2021, 20:51 
*

Rejestracja: 15 gru 2021, 20:35
Posty: 14
Pojazd: kymco super 9
Witam.
Mam kymco super 9 z 04 roku. Skuter posiada wariator polini speed control z rolkami z zestawu 6.9g do tego wydech tecnigas next r, nowy pasek dayco, dysza 0,92mm siedzi. W sprzęgle chyba poprzedni właściciel coś grzebał ponieważ centralna sprężyna jest koloru czerwonego. Ktoś zasugerował mi, ze może to być top racing +22% ale pewności nie ma. Sprężynki sprzęgła są koloru żółtego ale cholera wie jakiej firmy. Skuter rusza powyzej 4 tys obrotów ale nie zrywa się ładnie do przodu tylko jest wrażenie jakbym w jakiejś biegówce najpierw przypalił sprzęgło. Czyli chwilę zawarczy i dopiero rusza. Rozpędza się równo i bez żadnych dziur w przyspieszeniu do vmaxa który wynosi na prostej drodze 70-72 km/h według gps. Z lekkiej górki, z wiatrem w plecy i pozycji na pochył udało mi się rozbujać skuter do 81 km/h. Przy tych 81 na godzinę miałem na obrotomierzu jakieś 9,3 -9,4 tys obrotów. Przy 81 na gps na liczniku mam jakieś 92-93km/h.
Chciałbym żeby skuter na prostej drodze w warunkach bezwietrznych osiągał te 80 km/h. Co mam zrobić? proszę o jakieś rady.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 gru 2021, 21:44 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Spróbuj zmienić rolki na lżejsze, np. 6,5g albo 6g. Spóbowałbym też wrócić do seryjnej sprężyny bo ta topa może psuć pracę napędu. Start powinien być z +-6 k rpm, sprężynki może straciły właściwości (china?). Jak za nic nie dojdzie do 80 km/h na płaskim terenie to kompresja do sprawdzenia. Na pewno przy przyspieszaniu obroty nie mogą spadać poniżej 8000.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2021, 22:42 
*

Rejestracja: 15 gru 2021, 20:35
Posty: 14
Pojazd: kymco super 9
scoot pisze:
Spróbuj zmienić rolki na lżejsze, np. 6,5g albo 6g. Spóbowałbym też wrócić do seryjnej sprężyny bo ta topa może psuć pracę napędu. Start powinien być z +-6 k rpm, sprężynki może straciły właściwości (china?). Jak za nic nie dojdzie do 80 km/h na płaskim terenie to kompresja do sprawdzenia. Na pewno przy przyspieszaniu obroty nie mogą spadać poniżej 8000.



Dzięki za odpowiedz. Tylko skąd dorwać taką seryjną sprężynę? kiedyś polecano hebo +60%, +50% a teraz nie ma takowych. Czyli sprężynki dać też twardsze? jakiej firmy polecisz? może jakiś link?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2021, 23:27 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ogólnie temat regulacji napędu, serwisu napędu. Poszukaj w sklepie mieloch.pl seryjnej, możesz też malossi miękką kupić. Sprężynki i rolki wymagają testów, przejazdów próbnych, wiedzy i doświadczenia, żeby to dobrze zgrać. W dziale 'zrób to sam' masz poradniki, ja mogę tylko naprowadzić na trop, jak wyżej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2021, 9:53 
*

Rejestracja: 15 gru 2021, 20:35
Posty: 14
Pojazd: kymco super 9
scoot pisze:
Ogólnie temat regulacji napędu, serwisu napędu. Poszukaj w sklepie mieloch.pl seryjnej, możesz też malossi miękką kupić. Sprężynki i rolki wymagają testów, przejazdów próbnych, wiedzy i doświadczenia, żeby to dobrze zgrać. W dziale 'zrób to sam' masz poradniki, ja mogę tylko naprowadzić na trop, jak wyżej.



Dzięki za odpowiedz. Ja wiem, że potrzeba wielu testów aby trafić z regulacją. Mam bardzo dużą cierpliwość do tego i myślę, że też całkiem niezłe wyczucie. Wariatory, rolki przerabiałem wielokrotnie. Teraz uczę się, poznaje te sprężyny. Po mojemu jeśli skuter równo się wkręca na obroty, w trakcie przyspieszania nie ma spadków to sprężyna centralna wydaje się chyba dobra. Oczywiście pod uwagę biorę to, że zbyt mocna centralka za mocno ściska pasek i dlatego może być problem z vmaksem. Skuter ma przebieg 8 tys tylko ale dzwon sprzęgła jest fioletowy czyli poprzedni właściciel mógł próbować palić kapcia. Z drugiej strony opona tył i przód są tej samej firmy i mają dobry stan bieżnika. Kompresji nie jestem jednak pewien. Kopnikiem kopie się bardzo lekko. Po nocy skuter odpalać trzeba z lekko dodanym gazem i odczekać z 3 sekundy zanim puści się manetkę inaczej zapala na chwilę i gaśnie. Żadna regulacja gaznika ani podkręcenie obrotów nie pomaga. Rozgrzany skuter odpala idealnie bez gazu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2021, 17:09 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Dzwon nie robi się fioletowy od palenia gumy. Robi się fioletowy od palenia sprzęgła (czytaj: głupa) lub od jazdy na źle wyregulowanym napędzie przez bardzo długi okres. Musisz przeprowadzić podstawowe czynności serwisowe gaźnik-świeca-napęd-filtr. Kontrola uszczelniaczy wału nie zaszkodzi. Ssanie może szwankuje. Pomiar kompresji nie zaszkodzi - poszukaj serwisu i ci zmierzą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 gru 2021, 23:45 
*

Rejestracja: 15 gru 2021, 20:35
Posty: 14
Pojazd: kymco super 9
scoot pisze:
Dzwon nie robi się fioletowy od palenia gumy. Robi się fioletowy od palenia sprzęgła (czytaj: głupa) lub od jazdy na źle wyregulowanym napędzie przez bardzo długi okres. Musisz przeprowadzić podstawowe czynności serwisowe gaźnik-świeca-napęd-filtr. Kontrola uszczelniaczy wału nie zaszkodzi. Ssanie może szwankuje. Pomiar kompresji nie zaszkodzi - poszukaj serwisu i ci zmierzą.



Dzięki za odpowiedz. Wszystko jest dokładnie obadane, filtr wyczyszczony i naoliwiony, gaznik czysty i wyregulowany. Uszczelniacze suche jak pieprz. Dzwon chociaż zabarwiony to winowajcą raczej nie jest ponieważ testowałem na dzwonie w dobrym stanie od peugeota speedfighta i praca była identyczna. Co do ssania to faktycznie mu odwala ponieważ nie załącza się w 100% prawidłowo. Wcześniej skuter na ssaniu wchodził na 4 tysiące z hakiem i pyrkał z minutę, półtorej zanim wyłączyło się ssanie. Odpalał jednak identycznie jak teraz z lekko dodanym gazem. Teraz ssanie załącza mi się minimalnie tzn 2,3 tysia obrotów na ssaniu. 1,9-2 tys przy wyłączonym. Wyregulować tego elektrozaworu nie mogę ponieważ skurczybyki zakleili fabrycznie i nie mogę wykręcić, wkręcić igliczki. Uważam jednak, ze jeżeli odpala podobnie a rozgrzany pracuje równo to problemem nie jest ssanie. Co do kompresji to na pewno zmienię cylinder ale dopiero może w lutym bo zimno teraz i nie będę docierał cylka w zimie. Planuje zakup airsala sport 70lc alu lub parmakita 70 żeliwo. Ten drugi jest bez głowicy i niby oryginalna od 50ccm ma pasować. Pytanie który cylinder lepiej zgra się z wydechem tecnigas next r?

-- 16 gru 2021, 23:45 --

Cienko coś na tym forum. Jedna osoba się tylko wypowiada? W kilka lat lat zainteresowanie tak nagle ucichło? Nie dobrze się dzieje ale cóż poradzić. W każdym razie odnośnie wyboru cylindra pod next r chętnie poznam czyjeś zdanie. Świadomy jestem, że wydech który posiadam bardziej polecany jest pod 50ccm ale mam nadzieje, że da się coś wyrzezbić z jakimś cylem 70. Tylko realne 8 dyszek na prostej drodze i poprawa przyspieszenia mnie zadowoli. Cudów nie oczekuję. Po świętach spróbuje z tymi rolkami 6,5 lub 6g i zdam relację o ile pogoda pozwoli. Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 gru 2021, 21:58 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Każdy cyl zgra się z next-r, poza t6 racing. Wymieniając cyl na sport 70 nie zapomnij zmienić paska, wariatora, gaźnika na 17,5 i najlepiej sprzęgło na np. polini evo (najtańsze i najlepsze). Głowica od 70 ma być, inaczej będą problemy z UPG, przegrzewanie i inne cyrki. Seryjna to może być ale jak sprzęt jest zblokowany do 45km/h i ma się seryjny wydech. Jak chesz 80km/h to ja bym się na 50cc skupił i nie kombinował z 70cc. Najtaniej wyjdzie a 80km/h bez męczenia powinien łapać. Ustaw napęd na przedział 8-9k rpm i będzie dobrze.
Co do forum to ludzie pracują, piątek jest. Szybiej to tylko w warsztacie pomogą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sty 2022, 19:15 
*

Rejestracja: 15 gru 2021, 20:35
Posty: 14
Pojazd: kymco super 9
scoot pisze:
Każdy cyl zgra się z next-r, poza t6 racing. Wymieniając cyl na sport 70 nie zapomnij zmienić paska, wariatora, gaźnika na 17,5 i najlepiej sprzęgło na np. polini evo (najtańsze i najlepsze). Głowica od 70 ma być, inaczej będą problemy z UPG, przegrzewanie i inne cyrki. Seryjna to może być ale jak sprzęt jest zblokowany do 45km/h i ma się seryjny wydech. Jak chesz 80km/h to ja bym się na 50cc skupił i nie kombinował z 70cc. Najtaniej wyjdzie a 80km/h bez męczenia powinien łapać. Ustaw napęd na przedział 8-9k rpm i będzie dobrze.
Co do forum to ludzie pracują, piątek jest. Szybiej to tylko w warsztacie pomogą.



Witam. Mam przedział obrotów 8-9k. Przy maksymalnej prędkości nawet ciut więcej niż 9. Z górki wczoraj ponad 9,5 tys i rekord na gps 87km/h ale z dużym wiatrem w plecy, na drodze lekko z górki i na pochył. Na prostej bez wiatru brakuje jednak sporo do tych 8 dych. Bardzo ciężki nie jestem a na tą chwilę grubo ubrany ważę 80kg. Wariator mam nówkę, pasek również. Po niedzieli będę testował te rolki jeszcze ale wydaje mi się, że skoro teraz kręci mi skuter 9k z hakiem to mogę zbilżyć się na lżejszych rolkach do odcinki (szczególnie z górki). 10,5 tyle na max kręci. Podczas przyspieszania nie spada mi poniżej 8k obrotów czyli praca jest na prawdę równa. Pozostaje zbyt mocna centralka albo za słaba kompresja. Skuter ma tylko 8 tys przebiegu czyli niewiele.

-- 25 sty 2022, 19:15 --

Pogody wciąż nie ma ale na siłę porobiłem te testy. Przetestowałem rolki 6,5 i 7,5 g. Na tych pierwszych za dużo darcia silnika było a vmax jakby ciut mniejszy. Przyspieszenie wcale nie wzrosło jedynie obroty. Na 7,5g rolkach vmax bardzo podobny co na rolkach 6,9g tylko obroty ciut niższe. Zostawię te 7,5g bo będzie troszkę zdrowiej dla silnika. Jak będą idealne warunki to pojadę na swoją ulubioną drogę testową aczkowiek wątpie żeby wyniki były na plus. 8 dych to za cholerę nie da się osiągnąć jadąc po prostej bez wiatru w pozycji kierującego bez udziwnień.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy