Cześć wszystkim, to mój pierwszy post. Jak w temacie mam problem z regulacją swojego skuterka. Szukałem na forum odpowiedzi na mój przypadek ale jakoś nijak się to ma do tego co dzieje się u mnie. Najpierw podam dane części:
Cylinder Malossi 70cc (kompletny z głowicą)
Wariator Malossi Multivar MHR
Rolki 9g (mam także 3.9 oraz 4.7 z zestawu a także komplet 7g)
Sprężyna miękka Stage 6 (posiadam także tą czerwoną z zestawu Malossi)
Sprzęgło Stage 6 Torque Control
Świeca irydowa
Gaźnik TEC 21mm
Filtr powietrza Malossi E3
Wydech Yasuni Z600 - odblokowany
Motorek o którym mowa to MBK CW50 z 1998 roku. Przed remontem wszystko można by powiedzieć działało. Na jakimś no name cylindrze potrafił lecieć blisko 100km/h. Skuter był w bardzo opłakanym stanie więc zdecydowałem się na remont wizualny a to pociągnęło za sobą także dość kosztowny remont mechaniczny. Obecnie to maleństwo wygląda jak salonowa nówka ale... Nie jedzie
Problem dotyczy głównie ustawień gaźnika. Otrzymałem go z dyszą 90, podłączyłem, ustawiałem ale niestety nie dało się jechać. Silnik zalewało, dławił się a świeca nie tyle była czarna co mokra. Kupiłem zestaw dysz i najodpowiedniejszą okazała się 75 tylko czy to nie za mało jak na 70cc i 21mm gaźnik? Na obroty niby wchodzi ale maksymalna prędkość jaką wyciąga to 55km/h... Wcześniej miałem zainstalowane Dellorto 12mm z dyszą 92 i jechało naprawdę żwawo bez zalewania. Świeca miała książkowy kolor kawy z mlekiem. Zastanawiam się czy filtr E3 nie jest za mały ale nigdzie nie mogę znaleźć opinii o tym filtrze. Standardowy się nie zmieści z racji dużej sprężyny amortyzatora...
Kolejną kwestią jest wariator. Nie wiem jaki był zainstalowany wcześniej ale wymagał wymiany z racji powycieranych talerzy. Rolki po zważeniu miały wagę 6g. Obecnie zamontowałem wariator MHR i wrzuciłem 9 gramowe rolki by skuter nie był katowany zbyt dużymi obrotami. Przy 4.7 obroty są bardzo wysokie z 7 gramowymi jest o niebo lepiej ale też nie umożliwia to rozwinięcie większej prędkości od 55 czasem 60. Pytanie zatem czy wariator też ma na to wypływ że nie puści większej prędkości? Start jest dynamiczny ale po osiągnięciu 45km/h zaczyna brakować jakby mocy, obroty są stałe a dobijanie do 55 jest po prostu mozolne. Dodam że próbowałem na czerwonej sprężynie z zestawu MHR a teraz mam miękką Stage 6, w obu przypadkach efekt jest podobny. Pasek się nie ślizga.
Nie chcę robić wielkiego zamieszania ale muszę jeszcze zapytać o rekomendowany rozmiar paska. Obecnie zainstalowałem 747x16.5 (krótki karter Minarelli) czy to dobrze współgra z wariatorem? Czy potrzebuję czegoś innego? Co zatem byście mi zaproponowali?
Reasumując nie znalazłem wcześniej żadnej sensownej odpowiedzi w przypadku regulacji. Wielu userów pisało że ma w swoich motorkach 70cc, 21mm gaźnik i dysze 90, 92 a nawet i 100... Dlaczego zatem mój skuter nie chce jechać na tej 90 tylko się zalewa? Zależy mi na dynamicznej i w miarę szybkiej maszynie. Spalanie nie gra roli, grunt żeby ten niepozorny skuter dawał tyle frajdy co kiedyś lub nawet więcej ;) Mógłbym w sumie kupić normalny motocykl ale mam sentyment do tego bzyka.