Dzisiaj jest 28 lis 2024, 15:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 gru 2021, 13:39 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Siemano, z powodu kompletowania części do roxany na wiosnę chcę popytać o kilka rzeczy :twisted:
Gazior 17,5 Cyl Malossi Sport 70

Spalanie z Air Boxem, a seryjną puchą w Aeroxie z wkładka S6 DL będzie jakoś bardzo się różnić ? Aktualnie moja obudowa filtra powietrza jest w opłakanym stanie, a więc pomyślałem nad kupieniem od razu Air Boxa (nie chiny), bo cenowo wygląda to podobnie :D

Zawór membranowy Motoforce Racing, jakieś opinie o nim? Zauważyłem że jest w fajnej cenie, a moja seria po 14k chyba potrzebuje wymiany :D Jakieś różnice będzie czuć? (przyjmując że seria jest w perf. stanie)

Gaźnik 17,5 mm, a 19mm - Wiele osób mi wypomina, że 17,5 to możesz wsadzić do serii, a nie do 70 sporta, więc pod wpływem tych opinii zastanawiam się czy różnica jest, AŻ taka. Wcześniej poruszyłem temat filtra powietrza, więc muszę wybrać wymiary mocowania do gaźnika, słabo będzie kupować ten sam filtr 2 razy :/ Tak samo jest z króćcem ssącym. Podzielcie się swoją opinia w tym temacie, czy osiągi, żywotność, temp silnika będzie tak się różnić jak to mówią.

Możecie też odpowiedzieć mi czy króciec z mocowaniem 23-24mm siada do gaźnika 19 :roll:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 gru 2021, 15:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Cześć, opisywałem zawór motoforce racing jakiś czas temu - lepszego w tej kasie nie ma. W aeroxie działał idealnie na 11-12k rpm. Przy malossi sport nie ma takiej konieczności ale lepiej niż stara seria. Do seryjnego króćca i linki gazu 21mm phbg można podłączyć maksymalnie. Oczywiście linka gazu wymaga modyfikacji w plastiku przy kierze. Z 19mm również wymaga modyfikacji. Ja bym osobiście zmienił na 19mm, tylko dellorto a nie chine czy inne badziewia. Zawsze to lepsza reakcja na gaz i możliwość dalszych modyfikacji silnika.
Spalania nie znam, nigdy nie liczyłem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 gru 2021, 22:45 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Właśnie o to chodzi, że dellorto jak bym miał już kupować to tylko używany, a to nie takie proste :roll: Aktualnie reakcja na 17,5 na gaz jest taka, której bym się i tak nie spodziewał :mrgreen: Nic innego niż sporta, ani portingu nie zamierzam ładować, bo mój czas dzikich tuningów skończył się zanim zaczął :cry: Chodź pomimo auta chce sobie Aeroxa zostawić, żeby mieć co wspominać i czym pośmigać latem :ups:

Dodatkowo prośba czy te wymiary łożyska korbowodu do serii wału są dobre? 10x14x13
Jeśli nie to proszę o poprawienie mnie :ups: W tym jestem totalnie zielony :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2021, 16:36 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Dla mnie temat używanych gaźników nie istnieje od wielu lat. Dziwne że jeszcze ludzie chcą kupować. Co do igiełkowego to dla swoich sprzętów i osobom, którym zależy na sprzęcie, montuję maksymalnie szerokie topowych firm typu metrakit/s6/evo/mhr, ale aby miało na sworzniu luz ~1 mm. To wymaga pomiarów suwmiarką. No i oczywiście sukcesywna zmiana co sezon - dwa, nawet jeśli cyl jest dobry.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2021, 17:10 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Właśnie te igiełkowe co chcę zamontować to Polini Evolution, a te łożysko igiełkowe co mam, można powiedzieć, że jest wsadzone 2 raz, bo tłok był zmieniany, a igiełkowe już nie, więc się o nie trochę boje, że mi się rozpadnie w trakcie jazdy :shock:
Co do gaźników, to idzie znaleźć, ale potrzeba sporo czasu żeby znaleźć wybrany gaźnik w dobrym stanie i od odpowiedniej osoby, lecz tych jest coraz mniej. Ogólnie rynek używek w Polsce to żart.
Wracając do tego łożyska, po co ten luz 1mm na sworzniu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2021, 0:51 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Luz oczywiście po to aby igiełkowe nie tarło o tłok, dlatego ~1mm bo nie znajdziesz takiego aby był mniejszy. Zawsze tak robię i nigdy nie padło igiełkowe poza jednym, ale to była china - także miało prawo. Nie ma nic głupszego jak montaż nowego kitu na starym łożysku...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2022, 20:06 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Niestety nie ja robiłem remont tylko "fachury", które miał zrobić porządny remont, wzięły kasę, a ja muszę poprawiać roksanę po nich :/
Możesz mi też powiedzieć co nie co o szerokościach pasków, kupić taki wymiar jak seryjny, czy jakieś inne wymiary jeśli napęd jest zmieniony?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2022, 0:59 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ja pakowałem dayco kevlar o wymiarach fabrycznych i nie narzekam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2022, 8:12 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Aha, mam taki sam aktualnie, więc problemu z wejściem paska na samą górę nie będzie :cool:
Postanowiłem chyba, że znajdę jakiś dobry serwis z jakimś fp/opiniami, żeby samemu sobie dupy tym nie zawracać. Niestety scoot do ciebie mam 200 km w jedną stronę :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2022, 0:10 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Luz, nie każdy mieszka blisko mnie heh chyba że jakaś kwantowa teleportacja :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sty 2022, 22:12 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Zastanawia mnie teraz na poważnie porting tego Malossiaka :mrgreen: Także mam pare pytań w związku z tym :P
1. Czy gaźnik 19mm wystarczy? Od razu mówię, że chodzi tylko o to, czy się nie będzie przegrzewać i czy będzie się to poprawnie odpychać.
2. Zmiany w żywotności? Zmieni się w jakiś znaczący sposób mniej albo więcej?
3. Czy w ogóle jest to warte świeczki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2022, 13:32 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Słuchaj, to zależy kto go robi. Można schrzanić i sprzęt straci moc a nie zyska, np. poprzez stosowanie modów które w starociach prl się sprawdzają. Fabryczny od mina LC ma 8-10 KM, wg. mojego doświadczenia, po modach można liczyć że silnik będzie miał 10-12 KM na kole i oczywiście vmax wzrośnie przez moc na wyższych rpm. Gaźnik 19mm ogarnie. Ja 2 lata jeżdżę na modzonym tajwańskim cylu co kręci do 11k+ rpm i nie narzekam. Można zrobić też tak, że po 1 dniu cylek się zatrze lub znacznie zużyje. Podstawa mocy to cyl-wydech, reszta to rzeczy drugorzędne. Fabryczny też można zajechać w 1 dzień przez niedbalstwo, brak serwisowania, brak szanowania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2022, 17:16 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Jak bym miał robić porting, to wysyłał bym go do Jackmotors, tu też możecie podzielić się opiniami o portach z JM, jeśli ktoś miał styczność z jakością wykonania. A co do stosunku cylek-wydech, to do takiego cylka po porcie to już jakieś c16 przydało by się wsadzić, czy Yasuni R wyda? :lol: :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sty 2022, 17:44 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Co do portingu to słyszałem ze Wojtala Garage i Frezmot bardzo dobrzi :wink:




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lut 2022, 20:52 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Witam witam, kłaniam się :mrgreen: Plany styczniowe zakończone niepowodzeniem, do mechanika nawet nie miał kto mi zawieźć silnika, (17 yo). Nowa możliwość pojawia się w tym miesiącu :mrgreen: Paka przyszła, nawet nie rozpakowana, w niej:
- Membranka Motoforce Racing
- Polini Air Box
- Łożyska i Uszczelniacze Motoforce C4
- Zestaw uszczelek cylindra
Oraz poluję na używane Yasuni R w dobrym stanie :evil: Myślę też przez nad przełożeniami Top Racing, ale nie chcę się zapędzać, bo wiem jak to może się skończyć :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2022, 22:13 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Marcinekkk pisze:
używane Yasuni R w dobrym stanie


Sezon się zbliża więc powinieneś coś znaleźć. Ogłoś że na forum że szukasz i w grupie którą mam w podpisie :)




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2022, 18:05 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Witam :lol:
Remoncik zakończony sukcesem. Jedyne co mi zostało, to regulacja, bo trochę się trochę zalewa :mrgreen: Teraz tylko znaleźć wydech i zacząć regulować napęd. :evil: Jutro będę testować, jak to się zbiera :mrgreen:

Po pierwszych testach, jest średnio :cry: Skuter na wolnych faluje, raz wyższe obroty, raz niższe. Czasami go zalewa, czasami wkręca się bardzo dobrze. Po odkręceniu manetki są dziury w przyśpieszeniu, trochę muli między 30-50km/h. Świece potraktowałem papierkiem ściernym, wkręciłem, rozgrzałem skuter, zrobiłem 10km, dobrze mu podając, a kolor na świecy, była to kawka z mlekiem. Próbować dalej go regulować? Może to po prostu przez ten gaźnik? Zauważyłem również, że trochę paliwa ucieka przez filtr powietrza. Kiedyś na dellorto lepiej chodził, niż na tym motoforce :/

Testy część 2! :mrgreen:
Zacząłem od sprawdzaniu linki gazu, ogólnie, to moje plastiki przez panów mechaników, którym był oddany skuter były skręcone na blachowkręty (XD), a sama linka ledwo się trzymała i była napięta, po wkręceniu co się okazało? Obroty spadły, gaźnik w końcu zaczął reagować na jakąkolwiek regulację, po pociągnięciu ssania, skuter momentalnie gaśnie. Dodatkowo zniknął opór w tylnym kole i nic nie szoruje, prawdopodobnie linka hamulca też była naciągnięta, a tylni hamulec praktycznie przestał hamować, jak wcześniej był jeszcze dobry. Dla porównania przód to brzytwa, a serwis był robiony w tym samym czasie :mrgreen: :?: Przez filtr powietrza ulatuje paliwo, to wina gaźnika? Przez przelew nie ucieka paliwa, tak jak to zawsze było, tylko przez filtr. Została mi regulacja poprzez dyszę, ponieważ, gdy odkręcę manetkę na full to jakoś szybko nie przyśpiesza, tylko ma odczuwalnego muła, lecz jak już manetkę odkręcam stopniowo, to fajnie zaczyna przyśpieszać, ale to może wina regulacji napędu. Jutro sprawdzę jaki kolorek będzie miała świeca i zdam rezultaty :evil:

Testy część 3! :?
Wykręciłem świece, zarzygana paliwem, była kawka, ale bez mleka :mrgreen: Poleciałem po świecy papierkiem ściernym, wkręciłem, zmieniłem dyszę o 5 mniejszą. Odpalam skuter, zapalił normalnie. Miałem zrobić kilka km, ale od samego początku skuter przerywał, po odkręceniu robił coś w stylu prrrr, prrrr, przyśpieszał, ale przerywając. Przejechałem 400m, puściłem gaz i skuter zgasł. Potem próbowałem go odpalić, przy kopaniu z filtra kapie benzyna, dosyć mocno 1-2 krople na kopnięcie. Ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć?
- Membrana nowa
- Kranik zmieniany ma dobre pół roku
- Pływak chodzi dobrze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2022, 18:06 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Obniż jeszcze dyszę o 5 jednostek, zobacz czy w filtrze nie ma benzyny. Zawór iglicowy w gaźniku sprawdź. Spróbuj na nowej świecy. Gaźnik china czy markowy? Kupiony od randoma czy miałeś już go wcześniej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2022, 18:00 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Właśnie w filtrze jest ta benzyna i cała gąbka jest od niego mokra. Gaźnik motoforce, gaźnik ma zrobione około 120km od nowości. Zakupiony jako nowy prosto ze sklepu. Co do zaworku iglicowego sprawdzę go i zobaczymy czy coś się naprawi.

Edit.
Świecy innej nie mam, mam tylko tą, która siedzi aktualnie, czyli NGK BR8HS jej przebieg to też ok 120km. Rozebrałem dzisiaj zaworek, przedmuchałem i złożyłem z powrotem. Skuter odpalił za 1 razem. Pochodził chwilę i zgasł z powodu braku paliwa :mrgreen:

Edit 2.
Przyszła dostawa paliwa, wleciała mieszanka 1:50 z nowym olejem, motulem 710, który od dawna miałem zamiar testować. To samo, skuter odpalił za 1, ładnie się wkręcał, ale co z tego jeśli odkręcam na full manetkę a on nie jedzie. Skuter przerywa bardziej, niż by mulił. Nieszczęsna świeca?

Edit 3.
Tym razem wyczyściłem filtr powietrza i w ogóle teraz skuter nie chce odpalać, znaczy odpala ale to tak na 1-2s i tyle, jak dodaje gaz to tak jak by nie chciał się w ogóle wkręcić i gaśnie. Świeca czarna, dysza znowu o 5 zmniejszona, dalej nic. Wychodzi na to, że świeca wyzionęła ducha? Dodatkowo czytałem gdzieś, że to paliwo w filtrze to może być wina membrany, że niby ta nowa membranka też musi się przystosować do warunków.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2022, 20:26 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Chłopie ale się z tym męczysz. Tyle czasu leci a modlisz się nad świecą i gdybasz czy to to, czy nie to. Po prostu wypisz listę rzeczy co zrobiłeś aby rozwiązać problem, bo wiele już się powtarza, a nawet wygląda na to że masz coraz gorzej. 1:50 serio? Lubisz remonty czy ekolodzy cię dopadli?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy