Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 16:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 sty 2022, 10:32 
*

Rejestracja: 12 lut 2016, 21:55
Posty: 25
Pojazd: chinski skuter
Witam dzień dobry,

Pacjent: Chiński GY6 139QMB (dość duży i ciężki - ok. 100kg)

Usterka: Utrata prędkości maksymalnej po przeglądzie/tuningu skutera.

Historia:

Skuterek odblokowany śmigał sobie 65-70 km/h. Przed zimą postanowiłem sobie zrobić przegląd i wymienić kilka części. Gaźnik wyczyszczony (dysza 80), świeca zamieniona na irydową, wymienione oleje w przekładni i silniku, ustawione zawory, wyczyszczona pompa paliwa, wymienione filtry i przewody paliwowe oraz króciec gaźnika. Dodatkowo zamontowane:

- Wariator Malossi Multivar,
- Przeciwtalerz Naraku CNC,
- Dzwon sprzęgła Naraku CNC,
- Sprzęgło DMP (kopia Polini Speedclutch) + sprężynki Naraku czarne + sprężyna centralna Malossi,
- Korektor momentu Naraku (ustawione prowadnice które się prostują przy końcu a nie ukośne).

W międzyczasie pojawił się problem z membraną gaźnika więc kupiłem zestaw naprawczy i wymieniłem. Problem polega na tym że od czasu zmontowania wszystkiego do kupy, nie zaowocowało to w niczym poza zmianą ilości obrotów silnika dla danej prędkości. W chwili obecnej mam zamontowane rolki 7g Malossi + czerwona sprężyna centralna sprzęgła Malossi i daje to 50km/h przy ok. 8300RPM (mierzone obrotomierzem czytającym ze świecy/cewki). Skuter na stopie potrafi się rozkręcić do >9500RPM.

Skończyły mi się już pomysły co może być przyczyną. Skuter pali na dotyk, wyregulowany raczej na cacy. Rolki testowane od 5.5g do 7g, dysze testowane od 76 do 85 (na 80 było najlepiej). Różne pozycje iglicy gaźnika również.

Pyt. 2: Czy kostka CDI może mieć wpływ na V-Max przy zachowaniu tych samych obrotów silnika? Osobiście wydaje mi się że nie bo to rola przeniesienia obrotów silnika na napęd tylnego koła.

Pyt. 2: Czy membrana gaźnika (mniejsza lub większa gumowa membrana względem oryginalnej) może mieć wpływ na V-Max?

Ciekawostka i zagadka dla mnie - na zimnym silniku i ssaniu skuter mega żwawo rusza (niemalże jak 2T) ale jak się rozgrzeje, ssanie się wyłączy i obroty spadną już nie ma takiego kopa. Czym to może być spowodowane?

Złote góry dla dobrej duszy która pomoże mi rozwiązać powyższy problem i pozbyć się nie przespanych nocy ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 sty 2022, 15:11 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Witaj, przy zmianie tylu gratów w napędzie czemu nie zmieniłeś paska? Kup jakiś dayco (nie kev) i dopiero reguluj napęd. Skuter ci nie powinien przekraczać 8000 rpm przy przyspieszaniu i jednocześnie nie powinien spadać poniżej 7000 rpm. Na stopce jak się wkręca na 9500 to nie ma tam blokad w cdi. Start lepszy na zimnym może oznaczać za małą dyszę główną lub sprężynki za słabe, które po rozgrzaniu rozciągają się i skuter muli. Spróbuj stopień twardsze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sty 2022, 16:23 
*

Rejestracja: 12 lut 2016, 21:55
Posty: 25
Pojazd: chinski skuter
Dzięki za radę - wieczorem wrzucę mocniejsze sprężynki jeśli jakieś znajdę. Co do paska - zapomniałem wspomnieć że został wymieniony ale dziś kupiłem nowy bo stary miał krawędzie kwadratowe a nie półokrągłe nie wiedzieć dlaczego, może też przeszkadzało. Wedle mojego obrotomierza zamontowane sprężynki łapią od mniej więcej 4000 obrotów przy 3000 jałowych.

Na oryginalnym obrotomierzu w latach świetności tego skutera pokazywał prawie 11000 przy licznikowych 75km/h.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy