Dzisiaj jest 24 lis 2024, 23:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 kwie 2022, 14:51 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Witam,
Ostatnio Poszła mi uszczelka pod głowicą. Z racji, że miałem chinę na vertexie, postanowiłem zainwestować w cały nowy cylinder kit. Wahałem się między Sport Pro a Racing, z wyborem konkretnej marki oraz skąd takowy kupić.
1) Jaka jest różnica między sport pro a racing? Czy warto dopłacać aby uzywać racinga do daily?
2) Oglądałem cylindry, i moje oko zawiesiła Athena i Stage6. Które jest lepsze, i czy jest coś lepszego w porównaniu cena/osiągi?
3) Czy warto kupić używany cylinder? Jak sprawdzić, czy jest w dobrym stanie, itd. (ostatnio znalazłem athenę, prawdopodobnie Sport, za 400zl. Cena kusząca, ale nie wiem czy to nie jest mina. Zdjęcia niżej)

https://zapodaj.net/76bee4df1a7c8.png.html
https://zapodaj.net/865006d61c83e.jpg.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 kwie 2022, 15:37 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
1. Sport pro to midrace, racing to racing, jest mocniejszy. Co do jazdy na daily, to zależy co masz na myśli i czego oczekujesz.
2. Athena robiła bdb cylinder athena racing (s6 mk1), bardziej żywotny, niż ten MKII od S6, (grubszy niscal). Moc wydaje mi się że jest porównywalna, albo mk1 jest troszkę słabsza.
3. Jeśli cylinder jest w bdb stanie, można brać. Trzeba tylko poprosić o dużą ilość zdjęć i dobrze ocenić stan. Stan można poznać np. po rysach na cylindrze.

Zauważ też że te cylindry, to dosyć wymagające jednostki, które potrzebują innych dobrze dobranych części.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 kwie 2022, 16:29 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Co do pkt. 2, póki co nikt nie robił żadnych pomiarów grubości nicasilu, więc nie wolno stwierdzać, który z tych dwóch ma grubszą powłokę.
Zdjęcia zwykle są zachęcające, a co w paczce przyjdzie to loteria. Jak bym miał brać dla siebie to jedynie albo allegro albo osobiście.
Do czego ten cylek ma być? Po Wawie nie polatasz za szybko, chyba że obwodnicami. Jako daily wystarczy ci sport pro. Rozumiem że masz resztę gratów typu wał/wydech/gaźnik/napęd pod tą 70tkę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 kwie 2022, 16:58 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
@Marcinekkk zwykłe Daily na dojazdy do pracy, natomiast chcę, aby miał moc jak dam mu w papę :D

@scoot strefa podmiejska, żadne centrum :D. Co do posiadania pozostałych podzespołów, posiadam całe nic, prócz gaźnika 17,5 Dellorto.

Stąd narodziły mi się kolejne pytania:
- Czy mogę pośmigać na samym cylindrze z 1000-1500km zanim dokupię resztę? Potrzebuję cylindra na już, ale nie mam jak kupić reszty.
- Czy Athena sport pro jest dobrym wyborem?
- Czy cylinder ze zdjęcia to właśnie Athena sport/sport pro/racing, bo nie umiem tego rozróżnić ze zdjęcia?
- Jakie są typowe rzeczy które pomogą mi określić stan cylindra z tłokiem? Żeby nie było tak, że go kupię, po czym okaże się miną, a ja tego nie zauważę :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 kwie 2022, 17:31 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Poczekaj aż resztę gratów ogarniesz. Te cylindry wymagają porządnych części, koszt samych gratów 'eko' to ponad 2k pln żeby to grało. Te cylindry to nie china co ledwo się kręci i więcej poci niż ciągnie. Cały silnik musi być przystosowany pod te cylindry. Lepiej zacznij od kupna wału, łożysk, gaźnika a cylinder na samym końcu kup. Same graty regulacyjne to też koszt nierzadko ponad 200 pln. Te cylindry lubią kręcić 11-12k rpm a racing mk2 nawet pod 14k, także lepiej mieć wszystko na ideolo bo koszta mogą być znaczne przy wtopie :)
Jak ci spieszno to china 50cc za 100pln i miesiąc przelatasz.
Sport pro ma pojedyńcze wydechowe, racing podwójne, athena sport to to samo co sport pro stage6. Jeszcze było coś takiego jak stage6 sport pro mk1 i on mocowo był podobny do malossi sporta, niskie strojenie. Różniły się kątami okien, powierzchniami, strojeniem. Ta athena sport być może to właśnie coś jak s6 sport mk1 a może mk2...Na necie masz porównanie mk2 vs mk1.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 kwie 2022, 17:57 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Czyli nie mogę polatać z 500km na samym cylku? Reszta się może rozsypać, czy jak? Mogę i przeczekać, ale najprzyjemniej by mi było kupić już cylinder, a za miesiąc lub dwa wał ze sprzęgłem i wydechem. Jeżdżę nim tylko 12 kilometrów dziennie, a raz na tydzień jeżdzę z przyjacielem, to 50-70km robię w weekend.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 kwie 2022, 19:46 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Lepiej tak jak scoot mówi, kup wszystko za jednym zamachem, bądź kup najpierw wszystkie części i dopiero wszystko montuj.
Również tak jak scoot powiedział, załóż sobie na teraz china 50cc, lub jak znajdziesz na necie (alledrogo, OLX, grupy na FB), jakiś za podobna lub taka sama cenę markowy używany cylek (Airsal 50cc, Naraku, Top Performance czy co tam jeszcze jest). :D




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 kwie 2022, 20:18 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Rozumiem. Posłucham się Waszych rad, i skompletuję parę części zanim je zamontuję. Moja tymczasowa lista rzeczy do kupna:

- Cylinder kit Athena Sport Pro 70cc
- Sprzęgło Stage6 Sport Pro
- Czerwona sprężyna centralna
- Wał (?)

Polecicie mi jakiś wał w dobrej cenie który utrzyma to na luzie? Co do reszty (wydech, wario, itp) zajmę się tym trochę później, nie dam rady wszystkiego na raz. Chciałbym też wiedzieć, jakie części warto kupić lekko używane, aby zaoszczędzić. Wiem, że nie wszystko powinno się kupować używane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 kwie 2022, 18:18 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Sprzęgło bym wziął polini evo - najlepsze możliwe i najtańsze. W moim podpisie masz link do projektu aeroxa na midrace 70 - tam jest wypisane co kupiłem, a było dobierane wg. stosunku ceny do osiągów. Wydech to chyba tam jedyna używana część. Można się jeszcze pokusić o przełożenia dłuższe jak ma się prasę hydrauliczną.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2022, 10:04 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Okej, rozumiem. Dostałem dziś oferty na Stage6 MK2 Racing oraz na MHR Team 1 Racing, oba lekko używane. Stage6 to kwestia 200zl bez głowicy, i z gwintem wydechu do zrobienia. MHR jest jak nowy, i życzą sobie 550zł bez tłoka. Mhr jest Big Bore. Która opcja jest lepsza, i czy jakaś z tego jest warta?

MK2:
https://ibb.co/j3jw4H0
https://ibb.co/vLkRfQB

MHR:
https://ibb.co/9sL2BXf
https://ibb.co/N31gZtw

-- 14 kwie 2022, 10:04 --

Dowiedziałem się, że drugi cylinder to Malossi MHR Team 1 Racing 70cc. Jednak to nie jest big bore. Mało jest o nim na internecie. Powiecie mi coś o nim? Czy warto taki kupić, bo gdzieś wyczytałem, ze to jest highend, w którym trzeba często zmieniac tlok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2022, 13:21 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Widzę że nie za bardzo doświadczony jesteś więc zacznijmy od początku. Kto będzie składał ten silnik do kupy i regulował? Włożenie samych części na pałe spowoduje że taki skuter nie będzie do jazdy. A montaż części na pałę będzie jeszcze bardziej bolesny. Dla mnie oba te cyle to syf, brak dobrej jakości zdjęć i mało ich.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2022, 18:01 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Silnik mi będzie składał zaprzyjaźniony mechanik. Jestem zielony, ale zdaję sobie z tego sprawę. Stage6 odpuściłem, ze względu na stan. Został Mhr, który jest w dobrym stanie. Brak przetarć, uszkodzeń, ma 300km nalotu. Ciekawi mnie jedynie fakt tego, że sprzedawca mówi mi, że to Racing, a na fakturze nie jest napisane Mhr replica, tylko samo mhr. Jeżeli dobrze pamiętam, to Mhr replica to racing a mhr to evo. Znalazłem sobie do niego wał top evo ng, wydech tecnigas triops, gaznik 21, sprzeglo polini. Powiedzcie, o co może chodzić z tym cylkiem, bo niezbyt chcę się pakować w klasę Evo, mimo, że cylek jest w dobrej kasie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2022, 20:41 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ma dzielone wydechowe więc to MHR TEAM (nie replica) i tyle. Na mielochu masz parmakita sport za 670pln nówka, mocowo jak s6 sport a znacznie tańszy. Airsal t6 70 też koło 650 pln powinien być a moc również jak s6 sport.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 kwie 2022, 21:21 
*

Rejestracja: 10 kwie 2022, 22:06
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Yamaha Aerox SP55
Imię: Michał
Narazie jestem zdecydowany na tego mhr team 1. Jeżeli macie jakieś przeciwskazania, to powiedzcie proszę, bo nie chcę źle podjąć decyzji. Zostało mi powiedziane, że mhr to taki mk2 racing lepszej jakości, w co wierzę poł przez pół

-- 23 kwie 2022, 21:21 --

Do zamknięcia. Kupiony nowy mk2 racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy