Dzisiaj jest 12 gru 2024, 0:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 lip 2022, 13:13 
*

Rejestracja: 18 lip 2022, 12:42
Posty: 1
Pojazd:
Witam serdecznie.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, a zarejestrowałem się tutaj, by skorzystać z Waszego doświadczenia w zakresie spraw związanych z tymi niewielkimi jednośladami, bo zapewne wielu z Was zna wszystkie problemy na pamięć. Nadmienię, że nie jestem laikiem technicznym, ponieważ sporo lat zajmowałem się mechaniką i elektroniką silników samochodowych. Z jednośladami natomiast nie miałem zbyt wiele do czynienia (lata 90-te - Simson, Junak, SHL, Romet itd.), ale obecnie trafił mi się przypadek, w którym skądinąd muszę zająć się silnikiem 139QMB.

A więc: jest to silnik 50ccm, w którym ktoś kiedyś wymienił zestaw cylinder/głowica na 80ccm (fi 47mm). Jeździło to jakiś czas bez problemu, ale w związku z wyciekiem oleju z uszczelniacza wału pod wariatorem, nastąpiła konieczność demontażu silnika, ponieważ uszkodzona mechanicznie przez kogoś była powierzchnia wału w miejscu uszczelnienia i wymagała zeszlifowania kilku setek. Zabieg został wykonany, silnik złożony, lecz podczas montażu wałka rozrządu okazało się, że po skręceniu klawiatury łańcuch (nowy) okazuje się być napięty bezluzowo, a górna prowadnica leży na nim płasko. Podczas instalacji wsuniętego na minimum napinacza, dodatkowo naciąga on łańcuch, popychając środek prowadnicy o ok. 1mm. Oczywiście wszystko się ładnie kręci bez dodatkowych efektów dźwiękowych, ale łańcuch jest sztywny, nie ma żadnego luzu.
Proszę o informację z Waszego doświadczenia: czy taka sytuacja jest dla tych silników standardem w początkowym okresie po wymianie łańcucha, czy zestaw cylindra i głowicy 80ccm ma inny wymiar zawieszenia osi wałka rozrządu względem podstawy cylindra?
Proszę o porady jak to u Was wygląda i pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 lip 2022, 19:49 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
navnet pisze:
Oczywiście wszystko się ładnie kręci bez dodatkowych efektów dźwiękowych, ale łańcuch jest sztywny, nie ma żadnego luzu


I prawidłowo. Luzu ma nie być po to jest napinacz.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy