Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 mar 2022, 15:34 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Odstęp na elektrodzie we wszystkich świecach jest pomiędzy 0,5 a 0,75mm(grubość płytek w szczelinomierzu) próbowałem paru różnych świec(BR9HIX, B9HS, B7HS i BPR7HS) na na ciepłocie 7 jest minimalnie lepiej niż na 9, a tak bez większej różnicy.
Próbowałem 3 dysz 86, seryjnej(chyba 90) i 96, na 86 najlepiej mu szło, ale nadal pozostawiało to wiele do życzenia.
Zauważyłem pogorszenie pracy silnika wraz ze spadkiem temperatury...

W sumie może być to wina impulsatora, świeżo po montażu trochę haczył o magneto i nawet minimalnie się obił, to go poluzowałem, podłożyłem blaszkę 1mm z szczelinomierza i dokręciłem.
Zaraz przestawię impulsator...

-- 10 gru 2021, 1:01 --

Poluzowałem impulsator podkładam pod niego, a pasek magneta blaszkę 0,4mm dociskam i dokręcam. Blaszka 0,3mm przechodzi łatwo pod impulsatorem, 0,4mm trzeba przeciskać.

-- 06 mar 2022, 15:34 --

Nadal walczę i nie mogę dojść do ładu https://www.facebook.com/100009729522537/videos/524299559268343/
Spróbuję opisać to jeszcze raz od początku;
Przez pierwsze 50 km było prawie wszytko w porządku, no coś wchodziło w rezonans(dźwięk był gumowy/sprężysty) gdy wydech zaczynał łapać rezo(koło 6-7 tys obrotów) na innych obrotach nie było tego słychać, podobny efekt występował jeszcze na seryjnym cylindrze i myślałem że to po prostu tak brzmi yasiek.
Kończyłem regulacje gaźnika, trochę go muliło to wymieniłem dysze na mniejszą, powoli pojechałem na orlena, zatankowałem 98, dolałem oleju ipone samurai na 3% mieszankę i pojechałem dalej...
Skuter zaczął świrować, gubił zapłon, tak jakby próbowało coś go odcinać, strzelał z wydechu i stracił moc... Jakoś udało mi się dotoczyć do domu.
Skuter odpalał w miarę łatwo, na niskich obrotach chodził w normalnie, ale z każdą próbą wejścia na obroty świrował, strasznie kopcił, pluł paliwem z wydechu, jednocześnie coś strasznie go dławiło i nie był w stanie wejść na obroty wystarczające aby złapało sprzęgło odśrodkowe. Zaczął też tak jakby pukać, o ile wcześniej dźwięk był miękki/sprężysty to teraz stał się twardy i metaliczny. Miał założoną gumową uszczelkę między mocowaniem a kolankiem wydechu, ale ja wydmuchnął.
Próbowałem chyba wszystkiego, iskra jest, nastawiłem odległość czujnika magneta, wymieniałem dysze w gaźniku, zmieniałem wysunięcie iglicy, wymieniłem nawet gaźnik na polini pwk 24mm, zakładałem świece o różnej ciepłocie, z opornikiem i bez, wkładałem różnej maści podkładki/uszczelki pod wydech i jego kolanko, nawet spróbowałem założyć seryjny wydech. Zdjąłem głowice uszczelka pod nią była w porządku, ta pod cylindrem też, próbowałem ruszać tłokiem góra dół ale nie zauważyłem luzu(może dlatego że nie zdjąłem cylindra) tłok i pierścień miał trochę nagaru, ale nie nosił żadnych śladów mechanicznych uszkodzeń, dokręciłem głowice z większą siłą 13 nm zamiast 9...
Wszystko bez jakiegokolwiek efektu, nadal kopci, dławi i stuka...
Za bardzo nie mam pomysłu co może być z nim nie tak;
Na orlenie mieli lewą wachę? Zły olej silnikowy(wydaje mi się że lałem go do mieszanki przynajmniej jeden raz wcześniej, ale nie jestem pewien)? Coś jest nie tak z yaśkiem c16 i stracił rezonans? Coś stało się z stratorem? A może to coś jest nie tak z blokiem silnika, łożyskami lub uszczelniaczami?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 mar 2022, 23:12 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Zostaw tą br9hix. Wygląda jak typowe zalewanie i przerywanie. Pogorszenie pracy wraz ze wzrostem temperatury to norma w silnikach AC, zwłaszcza jak masz wysilony sprzęt 70cc i nie musi wynikać z ubogiej mieszanki a np. złej regulacji napędu. Jakie obroty on kręci ? Na 6-7k na pewno nie zaczyna łapać rezo, on powinien na tych obrotach stać w miejscu jeszcze i przy około 9-10k sprzęgło załączać. Zmień na 21 phbg bo w tym pwk jeszcze powerjet masz do regulacji...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 mar 2022, 18:39 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Obrazek

Na wykresie czerwonym zaznaczyłem gdzie(nie mam obrotomierza więc podane wartości są z bardzo dużym marginesem błędu) wchodzi w drgania, a niebieskim gdzie łapie sprzęgło.

"Na 6-7k na pewno nie zaczyna łapać rezo, on powinien na tych obrotach stać w miejscu jeszcze i przy około 9-10k sprzęgło załączać." Masz racje zapomniałem dokładny wygląd wykresu i zaniżyłem obroty.

Jakie teraz kręci obroty? Dławi go w strefie czerwonej i nie jest w stanie osiągnąć obrotów na których łapie sprzęgło...
Mój pwk nie ma power jeta więc nie powinien być znacznie trudniejszy od chińskiego phgb.

"Pogorszenie pracy wraz ze wzrostem temperatury to norma w silnikach AC" Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 mar 2022, 22:44 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Słuchaj ale co ma ten wykres od piaggio do chinola 2t? To wykres twój z hamowni czy z forum PedParts? Błędnie myślisz nie zdając sobie sprawy że już same kartery zmieniają osiągi pojazdu, więc takie porównywanie piaggio do china 2t nie ma sensu. Poza tym skąd wiesz jakie kąty okien tam były i jakie są u ciebie? Te wykresy dają jedynie przybliżone dane na temat strojenia. Wiesz np. że oni stosują specjalny napęd 1:1 aby otrzymać wykres silnika i ten napęd ma większe straty niż normalne CVT? Wiesz że powerband zaczyna się nie tam gdzie zaznaczyłeś, tylko od początku max momentu do końca max mocy ? Także polecam posłuchać rad bardziej doświadczonych, którzy siedzą w tym od XY lat, nie bez przyczyny piszę 9-10k rpm. Co tam jest niezrozumiałego? Przecież to po polsku napisane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2022, 18:08 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Tak jest to wykres od piaggo. Co ma on do mojego chinola? Ma ten sam cylinder i wydech więc wydaje mi się że charakterystyka pracy powinna być w miarę zbliżona.
Ponadto wrzuciłem wykres głównie, aby zobrazować moment w którym wchodzą drgania, kiedy łapie sprzęgło względem odczuwalnej mocy... Mógłbym zrobić cały wykres w paincie, ale ten wydawał mi się bardziej estetyczny...

I tak jest masa czynników z których istnienia oraz znaczenia, w przeciwieństwie do ciebie, nie zdaję sobie sprawy.
Pytam na forum ponieważ szukam rady bardziej doświadczonych kolegów.

Sprzęgło pewnie powinno się załączać koło 9-10k, nie próbuję z tym w jakikolwiek sposób polemizować.

Wybacz ale jestem trochę sfrustrowany, skuter jeździł w miarę normalnie, ale coś się z*ebało, zaczęło strasznie go dławić i nie jest w stanie wejść na obroty wystarczające do złapania sprzęgła, mimo że na identycznym secie i ustawieniach jeszcze niedawno w miarę normalnie jeździł. Próbowałem dać mniejsze dysze większe dysze, zmieniać skład mieszanki śrubką oraz zmieniać położenie iglicy, a nawet wymienić cały gaźnik na nowy. Wszystko to bez żadnego odczuwalnego efektu...

-- 09 mar 2022, 18:08 --

Przepraszam jeśli moje małe uniesienie cię obraziło.
Proszę odpisz bo nie mam już pomysłu co to może być...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2022, 22:00 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wiele rzeczy to szerokie tematy, na które spokojnie strony a4 można by napisać i po prostu trzeba przyjąć że tak jest i już.
Przecież masz napisane wszystko. Dodać mogę jeszcze: zmierz kompresję, podmień moduł, cewkę.
Bez filtra też przerywa? Jak tak to raczej zapłon.
Przez internet zbytnio nie da się naprawić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2022, 12:41 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Jak masz jakieś materiały, polecane wątki to chętnie je przeczytam.

Bez filtra powietrza również przerywa.
Moduł już wymieniłem. Spróbuję wymienić cewkę.
Mam trochę obity czujnik położenia magneta i tą wypóstke na magnecie... Może to jest przyczyną awarii?
A może to jest jednak jakaś usterka stratora?

Ewentualnie, może jednak byłoby lepiej wymienić cały zapłon na sportowy, tylko jaki mvt?

Kompresji nie mam czym zmierzyć...l




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 mar 2022, 18:07 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Słuchaj, ja nie mam czasu opisywać co i jak, naprowadziłem jedynie na trop. Podjedź do jakiegoś warsztatu ogarniętego to ci zrobią, bo widzę że zależy ci, a dzień za dniem leci. Tutaj trzeba przejechać się i wyczuć co go boli a nie teoretyzować, trzeba działać a nie domniemywać co jest nie tak, ja za ciebie tego przez internet nie sprawdzę. To są tylko marne skutery co sypią się na potęgę i byle pierdoła może uziemić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2022, 23:04 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Zależy mi na tym, aby poskładać skuter samodzielnie, JA go zepsułem i JA go naprawię. To kwestia ambicji.
A oddanie go do warsztatu byłoby, poniekąd przyznaniem się do porażki...

Teraz spróbuję wymienić zapłon(lepiej seryjny czy sportowy?) i jeśli to nie podziała, to będę kombinował dalej.

-- 20 mar 2022, 20:13 --

Kupiłem zapłon mvt premium, objawy ustąpiły i skuter zaczął jeździć :D :mrgreen:
Teraz została tylko regulacja gaźnika(niestety pwk dawał zbyt dużą dawkę paliwa i musiałem zamontować chine).
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiłem na 0,35mm(tak było w poradniku na YT, ale z tego co słyszałem jest to kąt zbliżony do seryjnego).
Chciałbym zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu na odpowiedni dla 9-10tys czyli mniej więcej 35 stopni, tylko ile będzie mm?

-- 20 mar 2022, 23:04 --

Znalazłem taki fajny kalkulator http://www.torqsoft.net/piston-position.html
Na początek spróbuje ustawić 31 stopni czyli 3,5mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2022, 23:12 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No widzisz, dałem ci trop na zapłon i miałem rację. Ustaw 16-17* stały i będzie dobrze. Jak to jest zmienny to już musisz kombinować i testować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2022, 22:41 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Seryjne moduły dla niskich obrotów mają kąt 12, a dla wysokich 25 stopni, tanie tuningowe mają bodajże stałe 27, a prog cdi dochodzi do 35 stopni przy 9k obrotów.
Udało mi się nawet znaleźć mapę wyprzedzenia kątów zapłonu dla innego modelu zapłonu mvt Obrazek

Bazując na tym co udało mi się znaleźć powinienem względem szacowanych obrotów silnika powinienem ustawić kąt w okolicach 35 stopni lub 4,3mm.
Jednak obawiam się problemów z spalaniem stukowym i niemożliwością pracy na niskich obrotach, a fakt że nie znalazłem prawie żadnych informacji, poza wzmianką że "jest analogowy o stałym kącie wyprzedzenia" dla zwykłego mvt premium, nie pomaga...

-- 21 mar 2022, 15:00 --

Wczoraj ustawiłem kąt 10(0,35mm), skuter odpalił, wchodził na obroty bez większych problemów, nawet wybrałem się nim na małą przejażdżkę.

Dzisiaj ustawiłem kąt 31(3,5mm) skuter nie chciał zapalić, zmniejszyłem kąt do 23(1,9mm), skuter zapalił nie pracował do końca równo na niskich obrotach, chwilę czekam aż się nagrzeje, przekręcam gaz, skuter wchodzi na obroty, łapie sprzęgło, już zaczyna ruszać i ząk :( Skuter nagle zgasł.
Próbuje odpalić, bezskutecznie, sprawdzam iskrę nie ma je...
I co powinienem teraz zrobić? Spróbować wymienić cewkę zapłonową? A może reklamować zapłon?

-- 21 mar 2022, 19:58 --

Zamontowałem seryjny zapłon, aby sprawdzić cewkę.
Iskra jest, wkręcam świecę, próbuje odpalić, ruszył. Przekręcam gaz, a tu jakimś cudem normalnie wszedł na obroty i próbuje ruszyć :shock:
Korzystając z okazji, biorę go na małą przejażdżkę, nie pracował dokładnie tak jak powinien, najwyraźniej zapłon nie wyrabiał, ale mimo to był na chodzie.

Wydaje mi się że znalazłem przyczynę awarii;
Kiedy wymontowywałem dozownik oleju, zaślepiłem dziurę po nim z grubsza przyciętym kawałkiem blachy, wystającym z 2mm.
Kiedy ściągnąłem seryjny stator, kawałek blachy częściowo się odkręcił i była kilkumilimetrowa szczelina między nim, a blokiem silnika. Aby zamontować mocowanie statora mvt spiłowałem zaślepkę równo względem karteru.
Najwyraźniej seryjny stator opierał się o ten kawałek blachy, a gdy ten się poluzował, stator dostał luzu/przesunął się przez co świrował na wysokich obrotach.

-- 23 mar 2022, 22:41 --

Pojawiła się kolejna usterka, po podłączeniu przewodu od odcinania zapłonu do modułu cdi odcina zapłon.
Mierze oporność, między przewodem a masą, według omomierza poza skalą, mierze jeszcze raz tylko po wyłączeniu stacyjki, oporność wynosi 0, powtarzam pomiar jeszcze ze stopką i przyciskiem gaszenia silnika... Wszystko wydaję się być w porządku.
Po odłączeniu przewodu od cdi iskra jest, mierzę napięcie pomiędzy przewodem, a masą jest 0V, pomiędzy przewodem a cdi jest 100V(o ile dobrze odczytałem wskazanie miernika).
Zgaduję że jest to przebicie pomiędzy przewodem odcięcia zapłonu, a masą...
Co powinienem zrobić? wymienić wiązkę elektryczną? Wyrzucić odcięcie zapłonu ze stopki? A może coś innego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2022, 22:58 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Bez hamowni nie wyregulujesz idealnie tego zapłonu, może testy 0-150m przez kilkadziesiąt razy coś by dały. No i nie żeby coś ale źle ustawiony zapłon powoduje przegrzewanie, samozapłon, spadki mocy i momentu, przeciążanie układu korbowo-tłokowego, także nie polecam kręcić na pałę zwłaszcza w AC. Najlepiej jakbyś na niższych rpm przyspieszył zapłon (20-30*), na obrotach max mocy dał 15-17*, po obrotach max mocy stopniowo obniżał (15-10*). Powinno poprawić czas od startu do rezo i poprawić górę.
Jeszcze jedna rzecz którą mylisz: im wyższe rpm tym kąt zapłonu niższy (musi być bardziej opóźniony), nie odwrotnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2022, 15:33 
*

Rejestracja: 09 sie 2019, 0:46
Posty: 25
Pojazd: junak 805
Wypróbowałem kilka kątów wyprzedzenia zapłonu;
10 pracował w miarę równo i miał niezłego kopa, ale było jakieś wrażenie że mogłoby być lepiej,
32 nie byłem w stanie go odpalić,
23 był wstanie zapalić ale z dość dużym trudem i chodził nierówno, w tym momencie pojawił się problem z kill swichem,
16 jeszcze chodził trochę nie równo, chociaż nim nie jeździłem...
Gdy ogarnę elektrykę chyba ustawie z powrotem 10 stopni.

Próbowałem odłączyć stopkę i przewód kill swich od stacyjki, ten pierwszy nie dał praktycznie żadnego efektu(poza omomierzem pokazującym nieskończoność niezależnie od położenia stopki), a odłączenie przewodu od stacyjki skutkowało całkowitym jej wyłączeniem(tak jakby w ogóle nie przekręcił kluczyka).
Spróbuje wyłączyć odcięcie zapłonu w manetce, a jeśli to nie podziała po prostu zamontuje dodatkowy przełącznik kill swicha przy module cdi.

Jednak nie bardzo rozumiem dlaczego przy większych obrotach należy obniżyć kąt wyprzedzenia zapłonu; Zawsze mi się wydawało, że zapłon mieszanki powinien "rozkręcić się"(brakuje mi tu odpowiedniego słowa) w GMP, dlatego ustawia się kąt wyprzedzenia bo paliwo potrzebuje trochę czasu na zapłon, wraz z wzrostem prędkości obrotowej zwiększa się kąt wyprzedzenia zapłonu, aby zachować mniej więcej stałą ilość czasu na zapłon mieszanki .
Proszę popraw mnie jeśli coś pomotałem.

-- 03 lis 2022, 13:44 --

Obrazek

-- 03 lis 2022, 15:33 --

Junak w ostatnim czasie przeszedł spore zmiany, ale po kolei;
W zasadzie poskładałem go na sport pro i C16, jeździł całkiem nieźle, ale to jeszcze nie było to+ jak się depło na "długiej" prostej to się grzał(przynajmniej według termometru pod świecą).

Miałem sporo wolnego czasu i trochę gotówki to postanowiłem go jeszcze trochę dłubnąć;
Yaśka wymieniłem za vocę combat(stan prawie idealny, minimalna wgniotka na kolanku),
Wstawiłem cylek metrakit pro race 3, kartery pasowałem metodą chałupniczą(tzn przyłożyłem uszczelkę od cylindra do karterów, zamalowałem markerem materiał do zebrania i zeszlifowałem frezem do wiertarki)
Kupiłem używaną pompę wody str8 i chłodnicę od roxa(zamontowana we wnęce przedniego nadkola),
W końcu założyłem to pwk, na podkładce wystruganej z wałka aluminiowego fi80mm dł30mm,
Wpadł jeszcze termometr i obrotomierz od racing forece.
Pod korektorem siedzi czerwona sprężyna malossiego(chyba 40kg) wraz z podkładką ślizgową, w sprzęgle czerwone sprężynki dociągnięte prawie na maksa, a w wariatorze rolki atheny 2.0g
świeca ngk iridium 10eix
Reszta setu bez zmian

Z minionych usterek;
Skorodował spaw przy kraniku paliwa i zaczął ciec, po 2137 mniej lub bardziej nieudanych próbach załatania w końcu się wk*rwiłem i spróbowałem to zaspawać, spoina wyszła w najlepszym razie średnio, ale pomalowałem ją od obu stron farbą epoksydową i na razie jest szczelne.

Pompa wody przeciekała, o założyłem reperaturkę. Jako że zabieraki w mojej opinii kosztowały nieproporcjonalnie dużo, to dorobiłem zamienniki, co okazało się być złą decyzją jeden z nich pękł po 5 minutach jazdy i ukręciło wirnik pompy, kupiłem kolejną reperaturkę razem z oryginalnymi zabierakami i gumkami, tym razem spadł pierścień zegera, wraz z dwoma gumkami i zmieliło koło napędu pompy. Na szczęście miałem zapasowe i założyłem je razem z nowym zegerem, tym razem bez gumek. Na razie działa.

Z bieżących problemów;
Przepalił się regulator napięcia, założyłem chiński zamiennik za ~25zł, ale napięcie ładowania wynosi 10V podczas jazdy, konieczność regularnego ładowania akumulatora jest irytująca, ale to jest w zasadzie pierdoła...

W okolicach 10-11krpm pracuje nie równo, czasami wyleci mu zapłon, tak jakby trochę go zalewało, natomiast od 12krpm idzie jak złoto, świeca ma kolor kawy z mlekiem, a silnik trzyma temperaturę w miarę stabilne 70C,
Jak się depnie to obroty osiągaja 13,5-14krpm, przy umiarkowanym przyśpieszaniu osiąga ~12,5krp, natomiast gdy próbujesz się toczyć, obroty spadają w okolice 10k...
Zbytnio nie mam pojęcia co z tym zrobić; może jest kwestia regulacji gaźnika(obecnie dysza 103, przy maksymalnym wysunięciu iglicy i wkręconej do końca śrubie mieszanki)? Może przyczyną ta minimalna wgniotka? A może racingowe wydechy tak po prostu mają i to jest kwestia regulacji napędu; może lepszy wariator(tylko potrzebuję taki na wał 16mmm), albo powinienem założyć twardszą sprężynę wraz z cięższymi rolkami?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lis 2022, 9:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Co do stopki to odłącz kostkę przy stopce




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy