Dzisiaj jest 28 mar 2024, 18:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lut 2023, 20:12 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Witam. Problem jak w temacie. Na początku myślałem, że to wina gaźnika (skuter przerobiony) ale gdy kupiłem markowy dellorto i go zamontowłem problem z odpaleniem pozostał. Pomiar kompresji, manetka odkręcona i kręce. Wynik ~3bar. A więc kupiłem zestaw tłok cylinder oraz uszczelki. Zestaw zamontowany i odpalam. Zapalił, chwilę popyrkolił i znów nie chce odpalić. Pomiar kompresji po wymianie cylindra dalej ~3 bar. A więc pytania;

1. Czy przyczyną braku kompresji mogą być uszczelnienia na wale czy coś jeszcze? Czemu się jeszcze przyjrzeć ?

2. Pomiaru kompresji po wymianie tłoka i cylindra robiłem bez odkręconej manetki gazu, bo słyszałem że na świeżym tłoku nie jest to zbyt dobre. Czy dobrze zrobiłem?

Bardzo proszę o porady. Z góry dziękuję i pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 25 lut 2023, 20:35 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Uszczelniacze na wale, zawór membranowy, rozszczelnione kartery (bardzo rzadko)to są 3 opcje, musisz to sprawdzić. Osobiście sam obstawiam zawór membranowy. Nie możliwe żeby na nowym zestawie było dalej 3 bary. Na początku sprawdź membranę, najmniej roboty a największa szansa, że będzie to to, potem uszczelniacze bo dasz radę jest wymienić z zewnątrz, zobaczysz czy są w dobrym stanie sprawdzając czy są 'spocone'.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2023, 17:09 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Rozumiem. Muszę tylko zlokalizować gdzie się z znajduje ten zawór. Jeżeli już go zdemontuje i zrobię oględziny to jak rozpoznać zużycie takiego zaworu? Dziękuję za odpowiedź.

-- 26 lut 2023, 17:09 --

Udało się zdemontować. Według mnie nie powinien mieć takich prześwitów na blaszkach. Poniżej link do filmiku z oględzin.

https://youtube.com/shorts/Ul2kOwbtZx0?feature=share




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2023, 19:55 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Membrana do wymiany, aczkolwiek spodziewałem się połamanych listków. Jak wymienisz membranę, sprawdź wtedy czy skuterek odpali, powinien już zagadać normalnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2023, 20:19 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Ok tak zrobię. Jednak mam pewne obawy, że kompresja nie będzie odpowiednia. Nie bardzo rozumiem to co napisałeś o uszczelnieniach wału. Jak dokonać tego sprawdzenia uszczelnień?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2023, 20:45 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Uszczelniacze uszczelniają skrzynie korbową. Jeśli dookoła tych uszczelnień jest mokro, przepuszczają jakieś płyny, to znaczy że uszczelniacze puszczają. Powinno tam być sucho. Jeden uszczelniacz znajduje się od strony wariatora, drugi od strony pompy wody, na początek sprawdź ten od strony wariatora, jeśli to będzie ten nie będziesz musiał ściągać magneta po drugiej stronie. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2023, 20:56 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Czyli jest możliwość wymiany tych uszczelnień bez rozbierania silnika?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2023, 23:01 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Tak, wbijasz się w uszczelniacz jakimś haczykiem i wyciągasz go, potem zamieniając go wkładasz go na swoje miejsce dociskając rękoma i dobijając jakąś rurką, mam na myśli taką pustą w środku oczywiście, żeby dobijać po rantach i żeby nie wadzić o wał. Oczywiście wszystko z wyczuciem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2023, 11:11 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Ok. Dzisiaj zamówiłem zawór membranowy i uszczelkę. We wtorek powinny przyjść. Po zamontowaniu znowu zmierzę kompresję ale myślę że może zajrzę pod pompę wody bo i tak mam płyn chłodniczy zlany.

-- 02 mar 2023, 21:08 --

Witam. Wymieniłem zawór membranowy. Skuter dalej nie odpala... Już rozkładam ręce. Kompresja urosła do około 4 bar. Skuter ledwo zagadał jak psikałem plaka do gaźnika. O odpaleniu nie ma mowy. Odkręciłem pompę wody i pokrywę od strony wariatora. Wydaje się być sucho. Niżej filmik. Nowy gaźnik, nowy tłok cylinder i uszczelki (odpalił i pracował chwilę), nowy zawór membranowy, a z gaźnika wylewa się paliwo filtrem powietrza. Ponoć to objaw zużytego zaworu a wsadziłem nowy. Iskra jest.

https://youtube.com/shorts/fAkXweiZfuM?feature=share

-- 04 mar 2023, 11:11 --

Z tego co zaobserwowałem to świeca jest ciągle zalewana. Jest jakaś zasada montażu zaworu membranowego? Dałem od spodu uszczelkę i wsadziłem nie patrząc na stronę zaworu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2023, 17:26 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Moim zdaniem, zmierz kompresje innym manometrem, bo samymi uszczelniaczami nie zniknie 6 bar kompresji, a problemem z odpaleniem jest nie tylko sama kompresja. Sprawdź, czy kranik podciśnieniowy z baku podaje paliwo na odłączonym wężyku od gaźnika, w sensie cały czas, bo może trochę z wężyka polecieć i powinno przestać, jak jest inaczej to do wymiany. Kolejna sprawa, rozłóż gaźnik i sprawdź zaworek iglicowy, oraz pływak, możliwe że się coś zacięło.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2023, 17:45 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Kranik jest nowy ale sprawdzałem. Paliwo podaje. Zmieniłem dysze z 90 na 74. Opuściłem iglice na maksa ( zabezpieczenie na najwyższy rowek ). Przy zmianie dyszy sprawdziłem pływak, pracuje. To samo się działo na starym gaźniku. Za kranikiem jest pompa na podciśnienie żeby paliwo pchneła do gaźnika i wygląda że działa bo mam przezroczyste wężyki i paliwo dochodzi do gaźnika. Już nie mam pomysłu. Czasami tylko pryknie i koniec. Świeca mokra. Może za duży gaźnik? Może powinien być 12.5mm ?
Przed samym gaźnikiem jest filterek paliwa z papierowym wkładem ale nie sądze żeby on miał coś wspólnego. Co prawda próbuje go odpalić bez zalanego płynu chłodzącego (pusty zbiornik). Możliwe że przez brak płynu nie chce zapalić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2023, 18:02 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
17.5 Do serii jest dobre, ale fakt, dysza 90 była za duża. Filtr papierowy tu nic nie zmienia. Co do płynu chłodzącego, to raczej odpada. Chyba że te skutery mają jakieś czujniki stanu płynu chłodzącego i to jakaś forma zabezpieczenia przed zagotowaniem się sprzętu. Jak nie gaźnik i dolot, to musi być to coś innego. Na początek zmierz kompresje innym manometrem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2023, 18:27 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Uszkodzony manometr raczej bym wykluczył ale sprawdzę na innym. Podczas odpalania wyginałem kabel od cewki czy przypadkiem nie gubi iskry ale nic to nie dało, nie odpalił. Tylko zakładając, że manometr jest sprawny i ciśnienie w cylindrze jest na poziomie 4 bar to powinien chyba odpalić na takim ciśnieniu?
Po wymianie cylindra nie słychać żeby coś było z nim nie tak, obstawiając że się pomyliłem. Kończą mi się pomysły :roll




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2023, 19:55 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Ale tu nie chodzi o to, aby odpalił. Na nowym zestawie powinno być pod 10 barów kompesji, już 7 oznacza że zbliża się remont, a 4 to już w ogóle jest kaplica. Zostaje nam kwestia złożenia. Możliwe, że cylinder jest źle złożony, na starych uszczelkach, dokręcony z za słabą siłą, pierścionki źle założone etc. W ogóle co to za zestaw? Jakiś no-name allegrowy, czy coś porządnego? Daj link.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2023, 20:39 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Wszystko na nowych częściach złożone. Niżej link

https://allegro.pl/oferta/cylinder-uszc ... 3301310298

Tylko że kompresję powinno się sprawdzać na rozgrzanym silniku a ja nie mogę go zapalić :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2023, 21:03 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
No ale rozgrzanie silnika nie da ci magicznie 6 dodatkowych barów :roll: Ja mierząc u siebie, kiedy miałem około 8,5 bara, jedyne co zrobiłem to odczekałem minute na wolnych obrotach i zrobiłem przejazd 500m. Nie sądzie żeby taki silnik można byłoby nazwać rozgrzanym, a kompresja była jak najbardziej w porządku. Tutaj moim zdaniem problem tkwi w sztuce mierzenia kompresji, albo założenia cylindra. Jeśli, jak wcześniej wspominałeś, mierzysz kompresję z zamkniętą przepustnicą, bo niby nowe zestawy tego nie lubią, to wcale nie dziwie się że wynik pomiaru kompresji wskazuje 4 bary :P Maneta ma być odkręcona na maksa i tyle. Cylinder na początek musi zassać powietrze aby móc je sprężyć, to chyba dosyć logiczne prawda? Wtedy wynik pomiaru będzie poprawny i dopiero z tym idźmy do przodu, bo tu pokrywają się na raz dwie dziwne sytuacje i szukamy błędnych rozwiązań. Czekam na wyniki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2023, 19:27 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Ok. Dziękuje za pomoc :D
Zrobię filmik z pomiaru :)

-- 11 mar 2023, 17:40 --

Film z pomiaru kompresji;

https://youtube.com/shorts/V4vLaUi6xk4?feature=share

Widoczny brak kompresji, który nie wiem z czego wynika. Zastanawia mnie tylko co to za zaślepka z wężykiem w który wkręcona jest śrubka fi 8. Widoczny na końcu filmu.

-- 17 mar 2023, 13:14 --

Witam. A czy jest możliwe żeby przestawił się zapłon?

-- 28 mar 2023, 19:27 --

Skuter naprawiony. Cały problem był w układzie paliwowym.
Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2023, 20:03 
*

Rejestracja: 27 sie 2023, 19:48
Posty: 1
Pojazd:
-- 28 mar 2023, 19:27 --

Skuter naprawiony. Cały problem był w układzie paliwowym.
Pozdrawiam.[/quote]

Witam. Mam podobnego Peugeota, moja historia wygląda tak
samo jak i z takim samym problemem się borykam od jakiegoś czasu.
Podziel się informacją co było u Ciebie przyczyną.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2023, 11:30 
*

Rejestracja: 28 sie 2022, 11:37
Posty: 19
Pojazd: Peugeot Jet Force
Witam. Problem to właściwie stworzyłem sobie sam. Wymianiłem wężyki paliwowe na nowe i zrobiłem dłuższą trasę wędrowania paliwa z baku do gaźnika. W wężyka pojawiało się powietrze. Paliwo dochodziło do gaźnika, świeca też była mokra ale chyba za dużo powietrza było w wężykach. Gdy skróciłem trasę paliwa od baku do gaźnika problem ustał. I skuter zaczął odpalać. Jak już zaczął odpalać to często go zalewało. Teraz jak go odpalam to nie gazuje tylko pyrkoli na wolnych z 5 min i dopiero jadę. Zorientowałem się że mam też źle dobraną świecę pod mój skuter, zła ciepłota świecy i kupiłem taką dedykowaną pod mój skuter od tamtej pory zmiany świecy problem nie wystapił a to już że 3 miesiące. Jeśli chodzi o kompresje to miałem dobrą, nie musiałem zmieniać tłoku i pierścieni. Zmylił mnie pomiar gdyż robiłem to manometrem na wężyku który zaniżał kompresje. Dowodem na to jest że po zmianie tłoka kompresja praktycznie się nie zmieniła.

Pozdrawiam
Bartek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy